Gå til innhold

Satt spiren på første forsøk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal prøve neste måned. Har avstandsforhold under coronaen og har derfor ikke så mange muligheter til å møtes, så håper det klaffer på første forsøk 😃 Noen med hyggelige historier?

Anonymkode: 301ef...ab5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke med førstemann, da tok det tre forsøk. De to neste kom på første forsøk (hvorav ett uhell😉).

Anonymkode: e9084...509

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klaffet etter 5 år og 8 ivf forsøk

Anonymkode: c4146...c65

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Klaffet etter 5 år og 8 ivf forsøk

Anonymkode: c4146...c65

🤭

Anonymkode: 301ef...ab5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer også an på om du har gått på noe hormonell prevansjon og om kroppen er tilbake i vanlig syklus, det kan ta tid. Hvis du ikke har gått på noe prevansjon på en stund, har god kontroll på når du har eggløsning og begge er unge og friske er det større sjanse for at det klaffer med en gang :)

Da jeg var ung og hadde gått uten prevensjon i ett år så klaffet det etter en eneste runde i høyet på noen måneder 🙈 Ellers har det tatt noen måneder med prøving og misting før det har klaffet. 

Anonymkode: 53a66...ee8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kommer også an på om du har gått på noe hormonell prevansjon og om kroppen er tilbake i vanlig syklus, det kan ta tid. Hvis du ikke har gått på noe prevansjon på en stund, har god kontroll på når du har eggløsning og begge er unge og friske er det større sjanse for at det klaffer med en gang :)

Da jeg var ung og hadde gått uten prevensjon i ett år så klaffet det etter en eneste runde i høyet på noen måneder 🙈 Ellers har det tatt noen måneder med prøving og misting før det har klaffet. 

Anonymkode: 53a66...ee8

Har aldri gått på noe prevensjon og er 24 år. Har en mensen-app som bruker å stemme på en prikk. Blir sykt spennende å se hvordan det går nå som jeg skal gjøre alt etter boka 😃 Virker så skummelt, men samtidig såå fantastisk å få det til.

Anonymkode: 301ef...ab5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hadde nettopp sluttet på minipillen og på første eggløsning (måneden etter) ble jeg gravid. 

Anonymkode: 12711...397

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første prøvde jeg på i 2.5 år før det traff. Andre var på første forsøk. Både før og etter siste har jeg hatt graviditeter som ikke var planlagt og endte i spontanabort. 

Anonymkode: f59d1...ae2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss klaffet det på første forsøk på alle tre! Jeg ble gravid når jeg var 28, 31 og 35. Gikk på p-piller før jeg fikk nr 1, spiral på de to andre. 

Anonymkode: b9ee3...2ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har aldri gått på noe prevensjon og er 24 år. Har en mensen-app som bruker å stemme på en prikk. Blir sykt spennende å se hvordan det går nå som jeg skal gjøre alt etter boka 😃 Virker så skummelt, men samtidig såå fantastisk å få det til.

Anonymkode: 301ef...ab5

Husk at du kan ha eggløsning tidligere enn du tror. Se etter eggløsningsslimet, DA er du fruktbar.

Anonymkode: c80f9...48a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vanlig at det klaffer på første forsøk, så prøv å ikke forvente for mye de første månedene, da blir det mange skuffelser fremover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt på første forsøk ja :) men jeg har en veldig forutsigbar syklus så visste når EL var.

Anonymkode: 9ce50...e86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er femte gang jeg er gravid. Alle unntatt nummer to satt på første forsøk.

Anonymkode: e50d0...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. 8 og 10 mnd/prøveperioder. 

Anonymkode: e7566...ae5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Første el etter jeg sluttet på pillen og trodde vi var forsiktig da vi hadde sex 4 dager før el. Men jaggu ble jeg gravid. Skulle egentlig vente til høsten med prøving, men pga ca 17 år på p-piller så ble jeg anbefalt å slutte i god tid før og bruke annen prevensjon rundt el.. tenkte det skulle være nok å være forsiktig, men nei :P Så kommer ei tulle i oktober :) 

Anonymkode: f7476...123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt på første forsøk her. Babyen ble født i fjor høst.

Anonymkode: 4f34d...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke med nr. 1, men nr. 2 gjorde. 

Anonymkode: 33e70...19d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...