Gjest Anonymus Notarius Skrevet 23. juni 2021 #41 Skrevet 23. juni 2021 Gjør det dere føler for, men ville hatt et lenger perspektiv på avgjørelsen enn bleier og trass.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #42 Skrevet 23. juni 2021 Jeg har et barn på 17 år, har aldri angret på at det ikke ble flere. Synes vi ha et veldig behagelig liv, lite stress, krangling eller dårlig økonomi. Har veldig stor famile så barnet mitt vil aldri bli helt alene. Anonymkode: 2cf5f...960 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #43 Skrevet 23. juni 2021 Vi vurderte enebarn, men så tenkte vi litt lengre enn oss selv, og «komfort». Ville vi vært foruten søsken? Nei. Til tross for at vi ikke snakker ofte med dem (har ett søsken hver). Det er noe med det å ha noen som har vokst opp sammen med deg, og som kjenner familien og hvor man kommer fra. Unner datteren vår det fellesskapet. Anonymkode: 58c25...547
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #44 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi vurderte enebarn, men så tenkte vi litt lengre enn oss selv, og «komfort». Ville vi vært foruten søsken? Nei. Til tross for at vi ikke snakker ofte med dem (har ett søsken hver). Det er noe med det å ha noen som har vokst opp sammen med deg, og som kjenner familien og hvor man kommer fra. Unner datteren vår det fellesskapet. Anonymkode: 58c25...547 Gud, så rause og flotte mennesker dere er! Uendelig mye mer omtenksomme enn de som bare tenker på seg selv og sin komfort og får enebarn 🥰 Kommentaren her er veldig beskrivende for de holdningene mine venninner som har enebarn møter. Det er greit å velge å få flere barn for å gi barnet deres et søsken, men det betyr ikke at det er bedre. Hvis det er slik dere tenker om deres valg så anbefaler jeg dere å jekke dere noen hakk. Anonymkode: 5937a...a22 9
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #45 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 20.6.2021 den 18.18): Angrer dere på at dere ikke fikk flere? Vi har ett fantastisk og friskt barn nå, og har egentlig ikke sett for oss flere. Men jeg vingler noe helt forferdelig. På den ene siden har jeg skikkelig lyst til at hun skal vokse opp med et søsken, og på den andre siden er jeg drit lei av trass, klenging og lange legginger. Føler ikke jeg har kapasitet til mer og det gjør meg så trist at jeg ikke klarer det de fleste andre klarer. Orker heller ikke tanken på ny barseltid. Var en stor overgang å bli mamma, og fikk en skikkelig klistermerkebaby med kolikk. Er det verdt det å få to? Anonymkode: bee32...865 JA. Hilsen enebarn! Anonymkode: 458a1...2b7
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #46 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 20.6.2021 den 19.04): Jeg har søsken og det har overhodet ikke tilført mitt liv noe av vet du. Har ingen kontakt. Anonymkode: 42e80...a5f Dette er sjeldent da. Anonymkode: 458a1...2b7
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #47 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg er også enebarn. Liker ikke oppmerksomhet i det hele tatt, men jeg liker stillhet og ro, og å ikke ha masse bråk og støy rundt meg som jeg alltid følte venner med søsken hadde. Jeg er uendelig glad jeg er enebarn, både i oppveksten og nå, når jeg ser hvordan mange søsken krangler og sklir fra hverandre i voksen alder også (mine foreldre og deres søsken har mye konflikt relatert til arv, og får inntrykk av at det ikke akkurat er uvanlig). Så det er synd du opplevde å være enebarn som vanskelig og ensomt, men det er definitivt ikke fasitsvaret heller. Alle har forskjellige erfaringer. Jeg ønsker enebarn selv nettopp pga min positive oppvekst. Anonymkode: b3574...c7a Det er det inntrykket du har skapt deg. Har man søsken og et godt forhold, er det faktisk svært få ulemper med søsken. I voksen alder krangler jeg aldri med mine søsken, vi henger mye sammen og noe som arv kunne aldri splittet oss. Vi ønsker oppriktig hverandre alt godt, og er gode venner i tillegg. Anonymkode: b0b38...f0d
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #48 Skrevet 23. juni 2021 Jeg har en gutt, som aldri sov. Og et svangerskap som var helt forferdelig. Var ganske sikker på at jeg skal aldri ha et barn til!!! men jeg har også to søstre, en storesøster jeg har et av og på forhold til, og en lillesøster som er min bestevenn. mine foreldre er et kapittel for seg selv, og jeg er evig takknemlig for min lillesøster, for vi kan snakke sammen om alt og dele alt og det er godt å stå sammen om ting som vi begge forstår uten å forklare det. Så det endte med at vi prøvde på et barn til, og er gravid igjen. Forferdelig svangerskap, men jeg vet nå at det blir bedre, og jeg håper barna mine finner hverandre like godt som jeg fant en bestevenn i min lillesøster. Men det kan like godt gå andre veien at de misliker hverandre også. Anonymkode: 3b827...50c
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #49 Skrevet 24. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er det inntrykket du har skapt deg. Har man søsken og et godt forhold, er det faktisk svært få ulemper med søsken. I voksen alder krangler jeg aldri med mine søsken, vi henger mye sammen og noe som arv kunne aldri splittet oss. Vi ønsker oppriktig hverandre alt godt, og er gode venner i tillegg. Anonymkode: b0b38...f0d Jada, selvsagt er det gode søskenforhold også. Det er bare ikke det jeg i hovedsak har sett selv, med mine foreldre og noen av mine nærmeste venner (men jeg har venner som kommer godt overens med søsknene sine også altså). Poenget er bare at det ikke er garantert at søsken vil tilføre noe positivt, og det er ikke garantert at enebarn er ensomme og savner søsken. Jeg er utrolig glad jeg er enebarn. Anonymkode: b3574...c7a 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #50 Skrevet 24. juni 2021 Har kun et barn av helsemessige årsaker. Jeg har søsken, hvor den ene ikke har ønsket å ha kontakt. Så det er ingen garanti for at søsken har nært forhold til hverandre. Vi vurderer uansett å være fosterforeldre når barnet vårt blir litt eldre. Det er vel det eneste måten hen får følelsen av å ha søsken. Vi har ingen erfaring med fosterbarn, men føler at vi har hjerterom for et barn til som vi kommer til å behandle som vårt eget. Anonymkode: 93f52...903 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #51 Skrevet 24. juni 2021 Har et barn på 14 år, følte en stund på at jeg "burde" hatt flere barn, men nå angrer jeg ikke. 14-åringen har aldri savnet søsken, han har masse venner og interesser og trives. Søsknene mine som har to barn hver er helt utslitt av barn som konstant har kranglet og slåss siden nr 2 ble født. Anonymkode: cabe2...2e9 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #52 Skrevet 26. juni 2021 On 6/21/2021 at 11:58 AM, Kvinne487 said: Jeg har tre søsken som jeg ikke kunne klart meg uten. Vi møtes nesten hver dag og to av oss drar alltid på ferier sammen. Nå har jeg bare 1 barn fordi jeg ble ung enke og tanken på et nytt barn med noen andre er usmakelig for min del. Min søster har også et barn og er skilt, så vi er samme sort på en måte. Ønsker ikke flere barn av mange grunnet egentlig. Var dere nære i alder du og dine søsken eller var det noen år mellom? Anonymkode: 921d0...438
Gjest Kvinne487 Skrevet 26. juni 2021 #53 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Var dere nære i alder du og dine søsken eller var det noen år mellom? Anonymkode: 921d0...438 Det er 2 og 4 år mellom oss
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #54 Skrevet 26. juni 2021 Jeg hadde enebarn fram til sønnen min var 10 år. Faren hans og jeg gikk fra hverandre da han var baby, så det var oss to fram til han var 8 og jeg møtte samboeren min. Nå har vi han pluss to tette og vi vurderer en til😄 Jeg tenker med glede tilbake på de årene det bare var oss to, merker at jeg ikke har samme tida til hvert enkelt barn som det jeg hadde med han. Og savner det å ha nok tid til oppdragelse, haha - han et verdens snilleste og mest høflige gutt, lurer på om jeg/vi får tid til å lære søsknene hans det samme. Men han ELSKER å ha søsken, selv om de er små og tar mye tid og oppmerksomhet💕 Han har drømt om søsken hele livet sier han😅 Så gleden ved å ha flere er større for oss alle enn alt slitet😄 Anonymkode: d7da8...5c9
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #55 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 20.6.2021 den 18.28): Tenk heller på de som fikk søsken som hater hverandre enn de som hadde det kjempegøy med et søsken. Da blir tanken på å ha et enebarn mye lettere. Anonymkode: 04fe0...dcf Nok av oss Anonymkode: b6abd...b95
Gjest WhisperingWind Skrevet 26. juni 2021 #56 Skrevet 26. juni 2021 Er enebarn. Aldri savnet søsken. Mann ha en bror og søster. De har NULL kontakt.
sicario Skrevet 26. juni 2021 #57 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 20.6.2021 den 18.18): Er det verdt det å få to? Anonymkode: bee32...865 Har 2. usikker på om vi hadde valgt det igjen. Tror vi hadde gått for 1. hverken jeg eller samboer har noe særlig forhold til våre søsken. Kunne like gjerne vært enebarn 💁🏼. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå