Gå til innhold

Ikke takke for/svare på bursdags gratulasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan forholder dere dere til folk som aldri svarer på gratulasjon? Ikke fordi de nødvendigvis er sur på deg og ikke ønsker kontakt. Men mange er vimsete og glemmer å svare. Eller som mine foreldre, de er fæle til å se på bilder de får på tlf/lese teksta og så bare legge fra seg tlf etterpå og forstår ikke at barnebarn o.l blir lei seg når de ikke får svar. De takker hellet neste gang de ser de.

Men er det bare jeg som blir irritert over at folk ikke kan sende et lite "takk" når folk husker de på bursdagen? Og jeg snakker da ikke om Facebook, men folk som sender deg gratulasjon på sms. 

Anonymkode: 09b4f...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du sagt at barnebarna venter på svar så det hadde vært fint om de husket p sende svar på akkurat slike meldinger? Eller er du bare irritert i det stille? 
jeg hadde prøvd å huske det hvis noen hadde påpekt at svakheten min på dette plaget dem. Ikke sikkert det hadde lykkes, men hadde prøvd hvis noen fortalte at det såret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, tangent said:

jeg hadde prøvd å huske det hvis noen hadde påpekt at svakheten min på dette plaget dem. Ikke sikkert det hadde lykkes, men hadde prøvd hvis noen fortalte at det såret. 

Jeg bare ser ikke helt vitsen med å hvert år sende bursdagshilsen til f.eks en fetter når han aldri finner bryet verdt å svare. Er man smålig hvis man da bare kutter ut å gratulere fetter med dagen? 

Anonymkode: 09b4f...eaf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle dager.. 

Det har jeg aldri tenkt over en gang. Sender gratulasjoner i alle retninger hele tiden. Til og med gaver til tantebarn, uten å reflektere over om det kommer et takk eller ikke. 

Og barna får jo faktisk takk neste gang de ser dem, noe som sikkert er mye mer personlig og ekte for de eldre. Da er det din oppgave å lære dem at alt ikke må skje med en gang. Og at når mormor baker boller, og leser for deg, er det også en slags takk for det de gjør for henne. Akkurat nå projiserer du dine forventninger til "takk umiddelbart" over på egne barn, så du er årsaken til deres skuffelse. Ikke bra. 

Anonymkode: ff5e3...e1b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

Syns det er uhøflig, det tar liksom to sekund å sende melding med, takk.

Endret av AthenaRavenLuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg bare ser ikke helt vitsen med å hvert år sende bursdagshilsen til f.eks en fetter når han aldri finner bryet verdt å svare. Er man smålig hvis man da bare kutter ut å gratulere fetter med dagen? 

Anonymkode: 09b4f...eaf

Ja du virker smålig. Herre..

Anonymkode: b5d5c...aa5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg bare ser ikke helt vitsen med å hvert år sende bursdagshilsen til f.eks en fetter når han aldri finner bryet verdt å svare. Er man smålig hvis man da bare kutter ut å gratulere fetter med dagen? 

Anonymkode: 09b4f...eaf

Kan ikke svare for fetteren din, men en av grunnene til at jeg ikke er så nøye på bursdagsmeldingssvar er at jeg gir 118 beng i bursdagen min. Så jeg ville ikke brydd meg om jeg ikke fikk meldinger. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...