Gå til innhold

Hvilke relasjoner er viktige og hvilke er uinteressante for deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For meg e foreldre og mann/barn viktig

Venner er ikke så viktig for meg, men jeg er opptatt av at barna har glde vennskap.

Jeg er introvert med utmattelse og har lite overskudd utover mann/barn

Anonymkode: d41b3...71d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter mange år har jeg endelig skjønt at den viktigste relasjonen er den du har med deg selv.
Andre mennesker kommer og går...

Anonymkode: ce00c...8d1

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Etter mange år har jeg endelig skjønt at den viktigste relasjonen er den du har med deg selv.
Andre mennesker kommer og går...

Anonymkode: ce00c...8d1

Beste svaret - og så sant! 👏🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Etter mange år har jeg endelig skjønt at den viktigste relasjonen er den du har med deg selv.
Andre mennesker kommer og går...

Anonymkode: ce00c...8d1

Dette! ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Etter mange år har jeg endelig skjønt at den viktigste relasjonen er den du har med deg selv.
Andre mennesker kommer og går...

Anonymkode: ce00c...8d1

Signerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Etter mange år har jeg endelig skjønt at den viktigste relasjonen er den du har med deg selv.
Andre mennesker kommer og går...

Anonymkode: ce00c...8d1

Det var en knallgod kommentar! Må jobbe med dette. Er min egen verste fiende😈

Anonymkode: d41b3...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venner er viktigere enn familie for mange. Derfor er det veldig synd på de som er alene. 

Anonymkode: b4dd6...905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er ulike relasjoner viktige på ulike måter.

Anonymkode: ea4f4...9a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er venner det viktigste. De har jeg selv valgt, men familien er jeg født inn i.  Når det er sagt så har jeg alltid hatt et godt forhold til mine foreldre og en søster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic

Barn er såklart viktige, de har man jo ansvar for å investere tid i. Ellers så ..  dette høres jo egoistisk ut, men de som får meg til å føle meg bra og som gjør at jeg er den beste versjonen av meg selv, er viktige, enten de er venner eller familie. Så kommer øvrig familie. 

Det er flere ganger jeg har tilfeldig møtt noen som har gjort et minneverdig inntrykk selv om jeg bare har møtt dem den ene gangen. Siden det huskes godt, i motsetning til mye annet, så må det være viktig da. Kanskje har de gitt inntrykk fordi historien har vært så uvanlig og uventet?  Med dette sier jeg egentlig at det er viktig å være åpen for nye mennesker, selv om det ikke er meningen man skal se dem igjen. Ikke det at jeg er fryktelig åpen for den slags opplevelser hele tiden, men det er tid og tilfeldigheter, og øyeblikk noen har noe interessant å si, ikke det vanlige tompratet. Tomprat er fryktelig kjedelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Etter mange år har jeg endelig skjønt at den viktigste relasjonen er den du har med deg selv.
Andre mennesker kommer og går...

Anonymkode: ce00c...8d1

Det er naturligvis riktig. Å virkelig finne seg selv er en livslang reise verd å investere mye tid til. 

Men viktig med andre mennesker også. Ett menneske du treffer kan gi deg viktig kunnskap om deg selv eller andre, selv om de forsvinner ut av livet ditt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som viser at de bryr seg om meg er viktige for meg, uavhengig av hvilken relasjon vi har. Jeg har venner som står meg nærere enn både mamma og broren min gjør. Barna mine står høyest for meg.

Anonymkode: 2a875...429

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest TheCatLady

Vet ikke helt hvilke relasjoner som eksakt er viktig og ikke viktig for meg. 

Ulike typer relasjoner er viktige og ikke nødvendigvis slik at man får alt man ønsker ut av alle. 

Etter å ha vært ensom og alene i mange år så har jeg forstått at andre mennesker er viktige for meg. Jeg synes derimot ikke at det er like lett å finne noen jeg kan ha et nært forhold til og som er lojale mot meg. 

Jeg trenger ikke så mange, men noen få og nære. Familien har også blitt mer viktig for meg nå enn da jeg var yngre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.6.2021 den 23.32):

Etter mange år har jeg endelig skjønt at den viktigste relasjonen er den du har med deg selv.
Andre mennesker kommer og går...

Anonymkode: ce00c...8d1

For en klisjé. 

Anonymkode: afe0f...f80

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familie, dvs partner, barn og foreldre er viktigst. De er der hele livet mens venner kommer og går og er sjelden stabile. 

Anonymkode: 14571...4b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Partner og noen få gode venner er viktig. 

Anonymkode: 23366...bf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.6.2021 den 23.32):

Etter mange år har jeg endelig skjønt at den viktigste relasjonen er den du har med deg selv.
Andre mennesker kommer og går...

Anonymkode: ce00c...8d1

Slikt sier folk som har både venner og familie.  Litt som rike folk som sier at penger ikke er viktig.

Anonymkode: 3fb33...b06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venner jeg har kjent hele livet. Har vært mer sammen med dem enn familie, så for meg er de viktigere.

Anonymkode: 6c6f3...9fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å være med folk som ikke spør og graver for mye, er kravstore, ber om mye. For tiden er det best med raske turer, eller raske besøk som innebærer lite stress. Gjelder både venner og familie. 

Jeg tenker at det kan være bra å prioritere folk det er lenge siden man har sett, de man nettopp har møtt kan fint vente.

Anonymkode: 27063...e90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...