Gå til innhold

Er det sært å like å tilbringe tiden på en gravlund?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har av en eller annen grunn alltid vært fascinert over gravlunder. Liker at det er så stille og fredelig. Når det er fint vær pleier jeg ofte å dra dit, sette meg på en benk for å lese bøker og spise lunsj/drikke kaffe der. Jeg kan sitte opp til 3-4 timer om jeg har en god bok, og gå rundt og kikke på gravene. 
 

Jeg spør fordi føler folk tenker det er noe galt med meg. Folk som går forbi eller på tur med bikkjene pleier å stirre rart på meg. Er det «galt» å like å sitte der? 

Anonymkode: c64a8...161

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med deg. Det er noe spesielt på slike steder. Var mye på det før, nå er det er stykke unna. 

Anonymkode: 0c3ce...8db

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Enig med deg. Det er noe spesielt på slike steder. Var mye på det før, nå er det er stykke unna. 

Anonymkode: 0c3ce...8db

Glad jeg ikke er den eneste🙈 høydepunktet med å reise til Oslo er for å besøke Vår Frelsers Gravlund, den er så ekstremt vakker. Men det er mange folk som sitter på benkene der, og tar bilder av gravene til forfatterne og «kjendisene». Men jeg bor på et lite sted og de fleste som ser meg tenker sitt sikkert 😅

Anonymkode: c64a8...161

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner også ro på gravlunder. Så lenge man holder seg til å sitte på benkene og ikke slå seg ned med piknikteppe (så for ikke så lenge siden en sak angående det), så tenker jeg det er mer enn innafor. :) 

Anonymkode: 4c335...7e9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg har av en eller annen grunn alltid vært fascinert over gravlunder. Liker at det er så stille og fredelig. Når det er fint vær pleier jeg ofte å dra dit, sette meg på en benk for å lese bøker og spise lunsj/drikke kaffe der. Jeg kan sitte opp til 3-4 timer om jeg har en god bok, og gå rundt og kikke på gravene. 
 

Jeg spør fordi føler folk tenker det er noe galt med meg. Folk som går forbi eller på tur med bikkjene pleier å stirre rart på meg. Er det «galt» å like å sitte der? 

Anonymkode: c64a8...161

Ikke noe galt I det. Gravlunder er svært velstelte og pene. Fint å se på de forskjellige blomstene folk har plantet på gravene. Fredelig og rolig der. 

3-4 t er lenge å sitte noe som helst sted, men vi er jo forskjellige. Kanskje er dette din "meditasjon"?

Ikke bry deg om hva folk tenker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker gravlunder også. Det er så stille og fredelig der, og de døde plager meg ikke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elsker også gravplasser siden det er så stille og rolig der :)

Anonymkode: f4ebe...c58

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vokst opp som nærmeste nabo til en kirkegård, og tilbragte mye tid der i barndommen. Elsket å tilbringe tid på Vår Frelsers Gravlund da jeg bodde i Oslo. Liker også å vandre rundt på kirkegårder når jeg reiser til nye steder. Er muligens miljøskadet. :fnise:

Anonymkode: 70ca7...13d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg har av en eller annen grunn alltid vært fascinert over gravlunder. Liker at det er så stille og fredelig. Når det er fint vær pleier jeg ofte å dra dit, sette meg på en benk for å lese bøker og spise lunsj/drikke kaffe der. Jeg kan sitte opp til 3-4 timer om jeg har en god bok, og gå rundt og kikke på gravene. 
 

Jeg spør fordi føler folk tenker det er noe galt med meg. Folk som går forbi eller på tur med bikkjene pleier å stirre rart på meg. Er det «galt» å like å sitte der? 

Anonymkode: c64a8...161

Trolig bare innbiller du deg at folk ser rart på deg. Alle som ser deg, er jo der selv. 

Anonymkode: b5e42...b40

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt underlig, men ikke sykt på noen som helst måte. Jeg liker også å være der, men setter meg ikke til med en bok eller lignende. Foretrekker å gå rundt å kikke på gravene. Jeg leser navn og alder på de som ligger der. Tenker mye på hvordan livene deres kan ha vært osv. Det er litt morbid, men jeg fascineres mest av de som har dødd relativt unge. Lurer alltid på årsaken osv. Blir trist når jeg tenker på de som savner dem, men det er en slags god tristhetsfølelse. 

Jeg har imidlertid roet ned dette litt i de senere årene. Synes trenden med å sette opp bilde av avdøde på støttene gjør det hele supermorid. Orker ikke å se de unge som nå er døde. Blir for mye! 

Anonymkode: 30222...c43

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tilbringte også endel tid der i ungdommen. Jeg synes det var så fredelig og stille der og kunne sitte å lese på en benk som deg . Jeg var ikke en av dem som hang med gjengen og ble kanskje ansett som litt sær og rar. Men vær deg selv du Ts jeg synes slettes ikke du er rar. Det dummeste jeg har gjort senere i livet var å prøve å være noen jeg ikke var for jeg skammet meg over å være meg selv.

Anonymkode: 57ee8...d1b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker det  godt selv, moro å leste gamle stillingstitler og slike ting på gravstenene :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vanner random graver hvis det er tørt og varmt ute😅

Anonymkode: ddb0e...fe3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...