Gå til innhold

Hvor mye får jeg i AAP? Hjelp meg med å finne ut


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ingenting av dette. Jeg hadde en jobb som jeg jobbet på i ca 1år og 8 mnd. Til sammen tjente jeg ca 310k. Hva får jeg i aap da? Jeg skjønner ikke den 66%. Kan noen si meg sånn ca hva jeg kommer til å få før skatt med den informasjonen jeg har gitt? Tjente ca 310 før skatt. Jeg vet at jeg må snakke med nav om dette, men vil vite sånn ca på forhånd siden det er noen mnd til jeg går over til AAP.

Anonymkode: 64c62...851

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hvemsomhelst

Mener du hvis du søker aap nå i 2021?

Var du sykmeldt i 2020?  Eller deler av 2020. Da faller det året utenfor beregningen.  Da bruker de 2019 som beregningsgrunnlag hvis det var best av 2017-18 og 19.  ellers bruker de vel gjennomsnittet av disse 3 årene før du ble sykmeldt.

når de har funnet ut hvilket beregningsgrunnlag de skal bruke så får du 66% av dette som aap.  Hvis det er lite så får du minstesatsen.  

Endret av Hvemsomhelst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvemsomhelst skrev (16 minutter siden):

Mener du hvis du søker aap nå i 2021?

Var du sykmeldt i 2020?  Eller deler av 2020. Da faller det året utenfor beregningen.  Da bruker de 2019 som beregningsgrunnlag hvis det var best av 2017-18 og 19.  ellers bruker de vel gjennomsnittet av disse 3 årene før du ble sykmeldt.

når de har funnet ut hvilket beregningsgrunnlag de skal bruke så får du 66% av dette som aap.  Hvis det er lite så får du minstesatsen.  

Ble sykemeldt i 2020. På slutten av 2020 vel og merke. Tjente ganske greit fra 2016-2019. Men hva er minstesatsen? Hva får man i mnd da?

Anonymkode: 64c62...851

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ble sykemeldt i 2020. På slutten av 2020 vel og merke. Tjente ganske greit fra 2016-2019. Men hva er minstesatsen? Hva får man i mnd da?

Anonymkode: 64c62...851

Inntektsgrunnlaget ditt blir da beregnet fra 2019 og bakover.

Minstesatsen er 2G i året. Står på nav.no

Anonymkode: e7792...a00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Inntektsgrunnlaget ditt blir da beregnet fra 2019 og bakover.

Minstesatsen er 2G i året. Står på nav.no

Anonymkode: e7792...a00

Hva blir det i måneden? Hvor mange tusen kroner i måneden?

Anonymkode: 64c62...851

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer du på hva 66 % av 310 000 er? Da tar du 310 000 og ganger med 66 og deler på 100. 

1 G er nå 106 399. For å finne 2 G, som noen over sier er minstesatsen, ganger du med 2. 

For å finne månedlige beløp, deler du på 12.  Beløpene er før skatt. 

Anonymkode: 29c02...b0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Lurer du på hva 66 % av 310 000 er? Da tar du 310 000 og ganger med 66 og deler på 100. 

1 G er nå 106 399. For å finne 2 G, som noen over sier er minstesatsen, ganger du med 2. 

For å finne månedlige beløp, deler du på 12.  Beløpene er før skatt. 

Anonymkode: 29c02...b0d

Åherregud, er det virkelig ingen som kan skrive ned beløpet jeg får i måneden? Hvorfor er det så vanskelig å bare skrive ned beløpet isteden for å skrive hvordan man regner ut?

Anonymkode: 64c62...851

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Åherregud, er det virkelig ingen som kan skrive ned beløpet jeg får i måneden? Hvorfor er det så vanskelig å bare skrive ned beløpet isteden for å skrive hvordan man regner ut?

Anonymkode: 64c62...851

Det er ingen her som vet hva beregningsgrunnlaget ditt er så du må se på din pensjonsgivende inntekt for 2019 evt. for perioden 2016 - 2019 for å finne det og så foreta beregningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leo skrev (21 minutter siden):

Det er ingen her som vet hva beregningsgrunnlaget ditt er så du må se på din pensjonsgivende inntekt for 2019 evt. for perioden 2016 - 2019 for å finne det og så foreta beregningen. 

Men er dette info jeg må oppgi nav, eller kan nav finne opp i systemet sitt og beregne det selv? For jeg har ingen peiling på hvor jeg skaø finne tidligere inntekt

Anonymkode: 64c62...851

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men er dette info jeg må oppgi nav, eller kan nav finne opp i systemet sitt og beregne det selv? For jeg har ingen peiling på hvor jeg skaø finne tidligere inntekt

Anonymkode: 64c62...851

Du kan kontakte Skatteetaten der får du opplysninger hvor mye du har tjent de siste årene. Ingen her vet hva du kan få utbetalt. Det kommer og an på hvor mye skatt du skal betale. Det er veldig varierende. Utregning av skatt kommer og an på hvor mye gjeld du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men er dette info jeg må oppgi nav, eller kan nav finne opp i systemet sitt og beregne det selv? For jeg har ingen peiling på hvor jeg skaø finne tidligere inntekt

Anonymkode: 64c62...851

Du trenger ikke oppgi. Nav har tilgang på inntekt og skatteopplysninger via skatteetaten.

Anonymkode: a4a9b...b4d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men er dette info jeg må oppgi nav, eller kan nav finne opp i systemet sitt og beregne det selv? For jeg har ingen peiling på hvor jeg skaø finne tidligere inntekt

Anonymkode: 64c62...851

Dette er informasjon NAV får fra Skatteetaten. Du kan også finne all informasjon om skatt, inntekt osv. for de siste årene hos dem. NAV kan gjøre feil så det er viktig å holde oversikt selv også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Åherregud, er det virkelig ingen som kan skrive ned beløpet jeg får i måneden? Hvorfor er det så vanskelig å bare skrive ned beløpet isteden for å skrive hvordan man regner ut?

Anonymkode: 64c62...851

Fordi ingen her kan vite det.

Som vi sier:

NAV beregner de 3 årene, og 66% av det. 

Jeg tjente 610.000 året for sykemelding. Det ble ikke beregningsgrunnlaget, fordi de to foregående årene var inntekten littegranne lavere. Endte på 590.000 eller noe sånt.

Så får jeg barnetillegg. 

Dette kan bare NAV regne ut, ikke KG. 

Anonymkode: 6bbe9...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men er dette info jeg må oppgi nav, eller kan nav finne opp i systemet sitt og beregne det selv? For jeg har ingen peiling på hvor jeg skaø finne tidligere inntekt

Anonymkode: 64c62...851

Stress ned. Dette er info som Nav hat tilgang på, å de regner ut hvor mye du ev får. Ingen her kan vite hva du får. 

Hvorfor stresser du sånn med det, før du har søkt? Man får det man får, og ikke mye og gjøre med det. Men er man for syk for å jobbe, så må man bare akseptere det - selv om det er kjipt. 

Anonymkode: 3f2c8...b17

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Stress ned. Dette er info som Nav hat tilgang på, å de regner ut hvor mye du ev får. Ingen her kan vite hva du får. 

Hvorfor stresser du sånn med det, før du har søkt? Man får det man får, og ikke mye og gjøre med det. Men er man for syk for å jobbe, så må man bare akseptere det - selv om det er kjipt. 

Anonymkode: 3f2c8...b17

Ehh, hva er problemet ditt? Jeg trenger å vite hva inntekten min blir, av forskjellige grunner. Stress ned selv bish

Anonymkode: 64c62...851

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ehh, hva er problemet ditt? Jeg trenger å vite hva inntekten min blir, av forskjellige grunner. Stress ned selv bish

Anonymkode: 64c62...851

Voksent svar :popcorn:

Anonymkode: 3f2c8...b17

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Voksent svar :popcorn:

Anonymkode: 3f2c8...b17

Trenger ikke å være så jævlig voksen tilbake når du starter med å være frekk og urimelig, dette har du fortjent jenta mi😘

Anonymkode: 64c62...851

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ehh, hva er problemet ditt? Jeg trenger å vite hva inntekten min blir, av forskjellige grunner. Stress ned selv bish

Anonymkode: 64c62...851

Når du svarer folk på denne måten fortjener du ikke å få hjelp!

Anonymkode: 10f68...dd2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Når du svarer folk på denne måten fortjener du ikke å få hjelp!

Anonymkode: 10f68...dd2

😂😂😂

Anonymkode: 5829c...a36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...