Gå til innhold

Ikke hørt fra venninne som har tatt Pfizer dose 2


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har ikke hørt fra venninne som tok dose 2 på onsdag. Hørte sist fra henne onsdag kveld. Redd hun har store bivirkninger. Vet hun har samboer, men sender meldinger og får ikke svar. Er det ok å ringe henne, eller blir det mas? Jeg vet hun har vært veldig syk i barndommen, og nå er hun utenfor risikogruppe, men redd hun får tilbakefall. Hva hadde dere gjort?

Blir jeg en masete venn eller blir jeg en god venn?

Hun er forresten 30 år.

Anonymkode: b5ee6...276

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei!

Jeg har ikke hørt fra venninne som tok dose 2 på onsdag. Hørte sist fra henne onsdag kveld. Redd hun har store bivirkninger. Vet hun har samboer, men sender meldinger og får ikke svar. Er det ok å ringe henne, eller blir det mas? Jeg vet hun har vært veldig syk i barndommen, og nå er hun utenfor risikogruppe, men redd hun får tilbakefall. Hva hadde dere gjort?

Blir jeg en masete venn eller blir jeg en god venn?

Hun er forresten 30 år.

Anonymkode: b5ee6...276

Det er alltid kjekt når noen bryr seg.

Anonymkode: bd1b4...f9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke normal folkeskikk å ringe folk å spørre hvordan det går? 

Ring ! 

Anonymkode: f7254...360

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Ring ambulanse. Nå.

Anonymkode: 651cc...e7d

Hun har samboer og familie, og jeg er ikke hennes nærmeste venninne. Bare lurte siden jeg ikke har hørt noe fra henne. Sendt melding på messenger ser hun ikke har lest dem.

Anonymkode: b5ee6...276

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun har samboer, ergo har hun, om det mot formodning skulle være det som har skjedd, fått nødvendig hjelp. Det kan være mange grunner til at hun ikke  har svart, og de aller fleste av dem er helt udramatiske. jeg ville blitt litt oppgitt om noen gjorde et stort nummer ut av at jeg ikke svarte på eller så et par meldinger.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er det ikke normal folkeskikk å ringe folk å spørre hvordan det går? 

Ring ! 

Anonymkode: f7254...360

Normal folkeskikk er så mangt og ringing i dette tilfellet kan være masete og unødvendig. Ikke ring - vent!

Anonymkode: 3d669...173

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde snakke med samboeren, er nokk ikke noe alvorlig, flere får jo bare vondt i armen, så det blir vanskelig å sende meldinger. Samboeren kan nokk gi deg et godt svar, hvis du ikke kjenner han/henne er det bedre med en telefon for mye en en for lite

Anonymkode: d25f1...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Normal folkeskikk er så mangt og ringing i dette tilfellet kan være masete og unødvendig. Ikke ring - vent!

Anonymkode: 3d669...173

Vi snakker tross alt om venninner. Man skulle tro at terskelen for å ringe var lav.

Anonymkode: f7254...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går sikkert bra med ho. Berre ring ho :)

Anonymkode: d9470...891

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokka 21.50 på en fredagskveld, med barn, etter en arbeidsuke og med eventuelle bivirkninger hadde ikke jeg satt pris på en telefon. Vent heller til i morgen. Trenger hun medisinsk hjelp har nok samboeren ordnet det. 

Anonymkode: 33393...e42

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant. Sender heller en melding igjen i morgen hvor jeg sier at jeg håper alt er bra etter vaksinen. Ønsker ikke å mase, men ønsker å vise at jeg bryr meg. Vet hun hadde ringt meg.

Anonymkode: b5ee6...276

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pleier dere alltid å snakke sammen oftere enn annenhver dag? Hvis svaret er nei er det i alle fall null grunn til å bekymre seg. Send henne en melding og spør hvordan det har gått etter vaksinen. Noen kan få litt dårlig form etpar dager: slapphet, feber osv. 

Jeg har fått begge dosene selv, og jeg ble ganske slapp etterpå, men det gikk over ganske fort. 

Anonymkode: d7690...580

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Pleier dere alltid å snakke sammen oftere enn annenhver dag? Hvis svaret er nei er det i alle fall null grunn til å bekymre seg. Send henne en melding og spør hvordan det har gått etter vaksinen. Noen kan få litt dårlig form etpar dager: slapphet, feber osv. 

Jeg har fått begge dosene selv, og jeg ble ganske slapp etterpå, men det gikk over ganske fort. 

Anonymkode: d7690...580

Vi pleier å sende meldinger hver dag.

Anonymkode: b5ee6...276

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

Hei!

Jeg har ikke hørt fra venninne som tok dose 2 på onsdag. Hørte sist fra henne onsdag kveld. Redd hun har store bivirkninger. Vet hun har samboer, men sender meldinger og får ikke svar. Er det ok å ringe henne, eller blir det mas? Jeg vet hun har vært veldig syk i barndommen, og nå er hun utenfor risikogruppe, men redd hun får tilbakefall. Hva hadde dere gjort?

Blir jeg en masete venn eller blir jeg en god venn?

Hun er forresten 30 år.

Anonymkode: b5ee6...276

Er nok ikke noe farlig, sikkert bare Bill Gates og Soros som har aktivert chippen og sørget for en «pause» i hennes sosiale liv frem til de har aktivert alle systemene.

Neida, hun har sikkert vært veldig opptatt så det er jo bare å ringe, men kanskje ikke sent på kvelden.

Anonymkode: 0dc86...ce1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Faren hennes hadde dødd av hjertestans. Var derfor hun ikke hadde svart. Hun satte pris på at jeg hadde brydd meg, og dette viser at har man en magefølelse så ringer man. Nå skal jeg bort til henne og bli der og passe på barna hennes.

Anonymkode: b5ee6...276

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

og dette viser at har man en magefølelse så ringer man.

Nei, det viser egentlig ingenting, men det er bra du stiller opp for henne!

Anonymkode: 2d97f...294

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...