AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #1 Del Skrevet 18. juni 2021 Skal bestille meg en notatbok fra Ark.no. Ser at på noen står det "ultra linjert" og på andre "mid linjert". Hva betyr dette? Får ikke opp bilde av hvordan boken ser ut på innsiden heller, så aner ikke hvordan det ser ut. Anonymkode: 21e23...7dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2021 #2 Del Skrevet 18. juni 2021 Klikket inn på en notatblokk på ark.no som visstnok var ultra. Det står dette: "Ultra tilsvarer ca. mellom A4 og A5-størrelse" Så jeg regner med at det har med størrelsen på arkene/sidene å gjøre..? Men vet ikke. Jeg fant ikke noe da jeg søkte på mid Anonymkode: 047a1...767 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunter7 Skrevet 19. juni 2021 #3 Del Skrevet 19. juni 2021 Ja, midi og ultra har med størrelsen å gjøre, da dette ikke er notatbøker o.l. som har norske DIN-formater (altså standardiserte formater slik som A4, A5, osv.). Firmaet Paperblanks opererer med egne størrelsebetegnelser, og Midi er 130 x 180 mm, og Ultra 180 x 230 mm. I tillegg har de ulike formatene også ulik papirvekt (gsm*). Midi har en papirvekt på 85 eller 120 gsm, ultra 120 gsm. Linjert betyr bare at de er linjert *gsm = Grams per Square Meter, også forkortet g/m2. Jo høyere gsm, dess tykkere er papiret og mindre vil synes på baksiden. Fotokartong har en papirvekt på rundt 300 g/m2. Vanlig skrive-/kopipapir derimot 80 g/m2, mens avispapir ligger på mellom 35 og 55 g/m2. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå