Gå til innhold

Alenetid

Gjest møyfrid27

Fremhevede innlegg

Gjest møyfrid27
Skrevet

Sitter og venter på at sambo skal legge ungen sin snart. Har knapt fått pratet med ham idag, bare ungen har fått hans oppmerksomhet. Og jeg har en flaske vin jeg vil dele med ham når ungen har lagt seg. Hvordan kan jeg hinte om at det er leggetid for småbarn nå? Barnet er 10.

I går la han ham ikke før klokken var halv ett..... Da gikk han i dusjen og la seg selv rett etterpå.

Jeg vil ha voksentid!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så finn deg en mann som ikke har barn. Sutrekopp.

*at ikke gjester snart slutter med disse trådene*

*innser at så lenge de får svar av korttenkte kg-brukere gir de seg aldri*

*ler av meg selv*

Skrevet

så du mener ikke at dette er sene leggetider for barn??? setter du ikke pris på et par timer alene med din mann i stuen når barna har lagt seg?

Skrevet

Hvorfor være sammen med en mann som tydeligvis ikke har peil på barneoppdragelse, og som ikke lar deg være aktiv deltagende?

Skrevet

Hva med å prate med samboeren din om det? Hjelper lite å klage her inne når du ikke prater med ham.

Skrevet
Han har tydeligvis ikke behov for alenetid med deg...

Det der synes jeg var unødvendig ondskapsfullt.

Skrevet

ja men det kan jo nesten virke sånn.... når han legger seg så snart barnet har lagt seg.

Skrevet

:overrasket: Man har da forskjellige behov! Hvis han hadde lyst til å være sammen med henne uten barnet hadde han vel fått det i seng før kl ett!

Skrevet

herregud for noen frekke svar!!

Går det ikke ant å svare normalt?

Jeg syns at du kan snakke med han å si at du har en flaske vin du vil dele å at du har lyst å sitte å kose deg med han i kveld..

Kan du ikke si til han at det er leggetid da eller er det bare mannen som bestemmer det?

Prøv å snakk med han iallefall!

Skrevet

Skjønner ærlig talt ikke hva som er frekt, men enig at det er lurt å spørre om han vil drikke vin i stedet for å sitte og vente for så å bli sur når det ikke blir noe av. Hadde han hatt lyst på alenetid sammen men henne så hadde han vel sørget for at ungen kom seg i seng, da.

Skrevet

joda men det er mange menn som ikke tenker over sånt i det hele tatt... jaja..burde iallefall snakke me han..

Gjest møyfrid27
Skrevet

Mulig han syns det er mer fristende å spille dataspill med ungen til sene kvelden enn å ha voksentid med meg.... :tristbla:

Skrevet
Mulig han syns det er mer fristende å spille dataspill med ungen til sene kvelden enn å ha voksentid med meg....  :tristbla:

Det kan du da ikke vite før du har spurt. Ikke sikkert han har tenkt på hva klokken er en gang. ;)

Skrevet

Sist han så på klokken var den halv elleve.... Han må da ha litt tidssans? :(

Møyfrid

Skrevet

Bor denne ungen sammen med dere eller er det kun helgebesøk?

Dersom det er det siste ønsker han vel mest mulig tid med barnet. Jeg ville ha snakket med ham om dette, at det er viktig med faste leggetider selv for en 10 åring.

Så kunne dere jo gjort noe sammen alle tre til barnet la seg... for deretter å ha voksentid sammen.... lykke til!

;);)

Skrevet

Nå er det kveldsmattid...... Jeg tipper leggetid blir rundt halv ett... Barnet er her 10 dager i måneden....

Skrevet

Det er sannelig ikke lett nei.....

Halv ett er altfor seint for en tiåring. Er ikke barnet trøtt om morgenen, eller sur? Det blir mine barn i alle fall.

Jeg ville ikke satt pris på å fått at barn tilbake søndag kveld som ikke hadde sovet stort hele helga. Ofte kommer jo ettervirkingene av en sen kveld et par dager senere.

Hva om du involverer barnets mor. Er det mulig? Eller virker det mot sin hensikt? :idesmil:

Skrevet

Synes ikke stemor bør ta dette opp med barnets mor. Jeg er av den mening at all dialog vedr barnet med mor bør gjøres via far.

Når det er sagt skjønner jeg problemet med at barnet er så seint oppe. Men dette er et problem som bør løses når barnet ikke er til stede, ved at far og stemor prater seg imellom om grensesetting og leggetider de gangene barnet er hos dere. Dere bør bli enig om dette og så bør far forklare barnet at slik blir det fremover.

Gjest Kvinne, 33
Skrevet

Barn kan være noe herk av og til.- Glad jeg ikke har barn...det høres ut som om de krever full oppmerksomhet fra morgen til kveld.

Er det rart parforhold går dukken, sier jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...