Gjest PunkCouture Skrevet 17. juni 2021 #1 Del Skrevet 17. juni 2021 Hadde satt STOR pris på svar fra noen som virkelig kan noe om dette, eller har erfaring med det jeg lurer på 😊 Bakgrunn: kvinne, 30 år. Trener mye. Har bipolar lidelse type 1, og trening er en god mestringsstrategi for meg. Har nesten blitt en slags fulltidsjobb det siste året. 😊 Ukentlig: tre styrkeøkter (mage/rygg, armer/rygg og bein) og to løpeøkter. Løpeøktene varierer litt i lengde, men i det siste har jeg løpt 1.2 mil pr. økt. Det er disse løpeturene jeg har spm. om. Ingen problemer underveis. Formen er god og jeg har stadig fremgang. - Men jeg "tar den helt ut" hver gang. Gir alt jeg kan. Og rett etter at jeg er ferdig med økta skjer alltid dette: jeg får litt småkramper her og der, spes. i lår eller legger. Og jeg får leamus både her og der. Jeg må legge meg ned, og kan ikke reise meg på noen minutter, siden jeg blir svimmel og lett i hodet. Alt er bedre etter kanskje et kvarter, og jeg har fått i meg noe drikke+litt sukker i form av f.eks en frukt. Ingen problemer etter dette. Jeg er ikke redd, og jeg tror ikke det er noe galt med meg. - Det jeg tror, er at jeg må begynne å tenke på væske og elektrolytter nå som løpeturene er såpass lange/harde/været er varmt. Jeg er i blant litt manisk også, og da blir det HØY intensitet. Kan ikke noe særlig om dette, men jeg tror krampene, leamusen og svimmelheten har en sammenheng med væskebalansen. Siden hjertet også er en muskel, har jeg tenkt at siden jeg får kramper her og der, så kan jeg kanskje få hjertekrampe hvis jeg er ekstremt uheldig. Er ikke bekymret, men prøver å tenke på hva som er smart likevel. Pleier å drikke en del vann før løpeturene, men ingenting underveis. Nå er jeg usikker på hvor mye jeg bør drikke underveis, og evt. hva. Om jeg skal kjøpe elektrolyttpulver, eller om farris og eplejuice er like greit. Noen som er fagperson eller som løper mye som kan litt om dette? All hjelp settes stor pris på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #2 Del Skrevet 20. juni 2021 Hei, På løpeturer under 1-2 timer så klarer kroppen seg fint uten veske. Men skal du opp i 2 timer på en varm dag kan du vurdere å fylle på underveis. Jeg er rimelig sikker på at det er intensiteten som gjør at kroppen/musklene dine vibrerer eller får muskelsammentrekninger etter økten. Dette kan du enkelte få svar på med å bestemme deg om at neste løpetur så skal du bruke 10 minutter lengre tid enn det du løp på sist. Dette vil jo si at turen blir mye roligere. Ellers er det ingenting i veien for å løpe all out når du bare løper to ganger i uken, men skal du løpe noe mer enn dette så anbefaler jeg at du veksler på tempo slik at ikke all trening blir hardt og utmattende. Når du er ferdig med økta så er det viktig at du drikker/spiser litt, kroppen starter da restitusjon og gjør seg raskere klar til neste treningsøkt. Bra du har funnet ut at trening hjelper mot dine lidelser og det må være fantastisk å kjenne at du får mestring av trening👍 Bra jobbet👊 Anonymkode: 52d67...f1e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #3 Del Skrevet 20. juni 2021 Fullstendig enig med det som er skrevet over. Dette handler om intensiteten. Ta det litt roligere på slutten, i stedet for å avslutte med å gi alt. Anonymkode: 686bb...09a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sdkkds Skrevet 20. juni 2021 #4 Del Skrevet 20. juni 2021 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå