AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #61 Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Alle er velkommen. I vårt hus må de følge våre regler. De får en advarsel, «sånn gjør vi ikke i vårt hus, vi gjør sånn i stedet…» (om noen slår eller fryser ut osv) Alle blir fortalt at ved matbordet for eksempel, lukker vi leppene når vi tygger. Og roser når de får det til. Tror det er viktig for barn, for de er bare barn, at de har trygge klare voksne omkring seg. Synes alle skal ta en titt på denne jeg; Anonymkode: 39008...efd Meg ovenfor her. Vil legge til at vårt barn på 7 år har Asperger, som nå heter autismespekter-diagnose. Han ser ikke alltid gitte sosiale settinger helt likt som andre. Vil noen tro han er uskikkelig og uoppdragen? Tja… Sheldon fra «Big Bang Theory», er han en du ville stengt ute? Jeg mener alle barn gjør så godt de kan med det de har. Gode handlinger skaper gode relasjoner. Har ikke lest hele tråden, men forstår en del er oppgitte over andres oppførsel. Tenker KG’re må bli flinkere til å rapportere slike fæle innlegg. Kjeppjage holdninger og moderat-teamet får ta seg av dette utskuddet en etter en. Vi må svare med folkeskikk og respekt. Anonymkode: 39008...efd 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #62 Skrevet 17. juni 2021 Inviterer? De bor her🙈🥴😂 Anonymkode: 05e0d...e8f 4
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #63 Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Inviterer? De bor her🙈🥴😂 Anonymkode: 05e0d...e8f 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 Anonymkode: 39008...efd 1
Arkana Skrevet 17. juni 2021 #64 Skrevet 17. juni 2021 Vi inviterer barnas venner hit uavhengig av oppførsel. Det er selvsagt noen av dem jeg synes er hyggeligere å ha i hus enn andre, men jeg gjør mitt beste for å ikke la det påvirke min atferd eller hvor ofte de blir invitert. Jeg tenker at de barna som sliter med å høre etter, følge regler eller oppføre seg nok ofte blir møtt på en lite hyggelig måte av andre og kanskje til og med utelatt og det synes jeg er trist. Man blir ikke bedre til å høre etter eller oppføre seg pent av å sitte hjemme alene og ensom. Jeg prøver også å tenke at jeg skal oppføre meg mot andres barn slik jeg ønsker at andre skal oppføre seg mot mine barn. Det ser jeg at flere her i tråden hadde hatt godt av å tenke litt over. It takes a village to raise a child. 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #65 Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Barn sliter fordi foreldrene ikke sørger for god oppdragelse Anonymkode: 422b7...085 Barn sliter fordi det er altfor mye hysteri rundt barn i Norge, og barna har ikke lov til å være seg selv eller barn i Norge. Alt som er litt utenfor det som regnes av disse nazistene "normalen" skal pekes på, utredes, bli "bekymret" for. Det er ikke noe plass for barn å puste og være seg selv. Anonymkode: 4d98f...abc 4
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #66 Skrevet 17. juni 2021 Ja det gjør jeg. De blir fortalt hva som er reglene i vårt hus og at de blir sendt hjem hvis de ikke oppfører seg. Resultatet er at det er her de er mest, så jeg må jo ha gjort noe rett. De får mat og drikke, og voksne som alltid er hjemme. Har hatt mange gode samtaler. Anonymkode: 123b2...9c8
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #67 Skrevet 17. juni 2021 Absolutt ikke! Her er det bare unger som klarer å oppføre seg som folk som er velkommen. Har oppdratt min egen sønn og vil ikke at uoppdragne drittunger skal ha mer innflytelse på han enn nødvendig😆 Anonymkode: 3dcaa...389
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #68 Skrevet 17. juni 2021 Er bare FrP-ere som ekskluderer uoppdragne barn, resterende inkluderer dem selvfølgelig, da alle er like mye verdt. Utenom dobbeltmoralister, da. De ekskluderer barn og misliker FrP. De har en slags evne til ja takk, begge deler. Anonymkode: 5aa4e...02c 3
Puny Skrevet 17. juni 2021 #69 Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Da hadde jeg nok tolerert mer, men her har flere dyre ting blitt ødelagt, til dels med foreldre til stede som ikke gjør noe for å stoppe adferden (eller tilby seg å erstatte). Men de fleste barn er jo heldigvis ganske greie. Det har vært et søskenpar (med foreldre som bare sitter tafatt og glor), og et barn der foreldrene er veldig på og passer på. Siste får komme sammen med mor eller far, den to første unngår jeg å ha i hus så sant jeg kan. Ting som har blitt ødelagt; TV, symaskin, yogamatte (klippet opp!), et skatoll, og i tillegg mange bøker med utrevne sider, brettspill som knekkes og ødelegges, knekke av deler på leker, knuse servise... Jeg orker ikke å utsette meg og familien min for sånt. Anonymkode: e5d5e...75f Verste jeg har opplevd var et barn som vippet på stolen og falt, så stolen laget en stor ripe i gipsveggen vår. Det var ergerlig, men et uhell.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #70 Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Blir alltid så trist av slike tråder her på forumet. Mange som er veldig dømmende. Har et barn i nabolaget som har foreldre der barnevernet er involvert (har vært åpen om det). Barnets oppførsel er ikke eksemplarisk, men får selvsagt komme på besøk. Møter barnet med varme og klare regler. It takes a village… Anonymkode: 76ae5...e54 Du er en god rollemodell for dine barn Anonymkode: 126f7...336 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #71 Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Skikkelige drittunger har jeg kun invitert hjem sammen med foreldre. Hvis foreldrene er like ubrukelige blir det ikke igjen (typ, foreldre som bare står og ser på at ungen kliner pizza i sofaen, knekker ting, river ned gardinene, hopper i sofaen, drar hunden i halen...) Hvis foreldrene faktisk griper inn og dermed hindrer at ungen lager store materielle skader på huset mitt eller traumatiserer dyrene mine, så kan jeg fortsette å invitere, sammen med foresatte. Jeg har ikke kapasitet til å være barnevakt for barn med sånn type adferdsvansker. I mitt hjem kan jeg selvsagt bestemme ast ingen som ødelegger, stjeler, plager dyr etc, får tilgang, uavhengig av om barnet mitt ønsket å leke med det barnet. Dere som synes alt er greit, er dere veldig rike? Siden dere tydeligvis har råd å bare erstatte ting destruktive drittunger ødelegger? Anonymkode: e5d5e...75f Nei men jeg utestenger ikke! Anonymkode: 126f7...336 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #72 Skrevet 17. juni 2021 Jeg har en sønn med et veldig stort hjerte. Dvs at han ofte inviterer med seg andre som sliter, som ikke er like godt likt og har det litt trøblete og oppfører seg deretter. For disse barna har det ikke lett og det ser han, og finner de positive tingene i andre i stede. Han har også venner som er populære, godt likt etc. Om vi voksne kunne se hva han ser og velkommen alle inni varmen, så mye bedre ting hadde vært. Jeg har ihvertfall lært mye av sønnen min når det kommer til dette. Anonymkode: 65c25...22b
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #73 Skrevet 17. juni 2021 Vanskelig å diskutere uten å ta hensyn til barnas alder. Fra barnehagealder og opp til 4-6 klasse kunne barna invitere hvem de ville. Etter det måtte jeg først begrense hvem som fikk komme hjem når vi ikke var her (kjøleskap og fryser ble raidet for snacks eller veldig mye gris med mye rart). Var vi hjemme kunne vi ha mer kontroll, men spesielt en klarte ikke å følge noen regler så da fikk sønnen beskjed om at skulle de leke her fikk det være utendørs og ikke inne. Hadde dialog med foreldre uten å nå fram der heller, så var veldig glad når det vennskapet gikk over. Men vi fikk mye samtaler etter besøkene med barna om at oppførselen til spesielt dette barnet ikke var akseptabelt å herme etter. Når barna var yngre var det enklere å forklare gjestende barn hvilke regler vi har inne (ikke spise opp alt kjøttbitene så ingen andre får, ikke løpe ut på trampolina fordi det begynte å regne midt i middagen, ingen sparking av ball i stua, ikke løpe med bestikk, ikke tegne på veggene, ikke legge fra seg tyggis og klistrete godis i møbler), men når tiden gikk og regler ikke ble respektert, så ikke inn i mitt hus. Vil ikke si at jeg er typen som utestenger, vi var de som hadde klassebursdager lengst, har alltid invitert mange på halloween, så har vært bevisst på å være så inkluderende jeg kan. Anonymkode: f0047...45d 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #74 Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Meg ovenfor her. Vil legge til at vårt barn på 7 år har Asperger, som nå heter autismespekter-diagnose. Han ser ikke alltid gitte sosiale settinger helt likt som andre. Vil noen tro han er uskikkelig og uoppdragen? Tja… Sheldon fra «Big Bang Theory», er han en du ville stengt ute? Jeg mener alle barn gjør så godt de kan med det de har. Gode handlinger skaper gode relasjoner. Har ikke lest hele tråden, men forstår en del er oppgitte over andres oppførsel. Tenker KG’re må bli flinkere til å rapportere slike fæle innlegg. Kjeppjage holdninger og moderat-teamet får ta seg av dette utskuddet en etter en. Vi må svare med folkeskikk og respekt. Anonymkode: 39008...efd Sheldon fra Big Bang er jo bare litt socially awkward, han er hverken destruktiv, en drittsekk eller utagerende. Så en sånn ville jeg selvsagt ikke stengt ute. Jeg bare ønsker ikke å måtte pålegges å ta inn destruktive barn som raserer huset mitt og skriker av full hals og skaller hodet sitt gjentatte ganger i veggen, og kanskje spytter på meg, når jeg sier at det ikke er lov å sparke katten, eller hogge gaffelen ned i bordplata, eller rive spillkortene i biter. For meg er det irrelevant om den ungen gjør så godt den kan, jeg orker ikke å ha det sånn. Ut over det har vi ofte med en gutt fra klassen som har Aspergers, hjem. Han kan jeg håndtere, selv om han også kan skrike og slå hodet i veggen om han blir stresset, men jeg vet hvordan jeg skal unngå å stresse ham, og klarer dermed å unngå sånne situasjoner. Han er imidlertid ikke utagerende, destruktiv eller voldelig i utgangspunktet, sånn de barna jeg nevnte før i tråden er. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei men jeg utestenger ikke! Anonymkode: 126f7...336 Vi får være uenige i om det å ikke ville invitere hjem en unge som har knust TV-en, revet ned gardiner og sparket katten med vilje gjentatte ganger, er å utestenge noen. Anonymkode: e5d5e...75f 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #75 Skrevet 17. juni 2021 Barnet mitt har en kompis som alltid ødelegger noe mens han er her. Han har et høyt støynivå i tillegg og tar stor plass. Det er krevende å ha han på besøk fordi vi må være på vakt hele tiden. Vi kan ikke ekskludere et barn, men inviterer han ikke hjem etter en travel arbeidsdag. Prøver å legge det til en helg istedenfor og avtaler med foreldre. 2 timer holder Anonymkode: c5d87...bdf 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #76 Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sheldon fra Big Bang er jo bare litt socially awkward, han er hverken destruktiv, en drittsekk eller utagerende. Så en sånn ville jeg selvsagt ikke stengt ute. Jeg bare ønsker ikke å måtte pålegges å ta inn destruktive barn som raserer huset mitt og skriker av full hals og skaller hodet sitt gjentatte ganger i veggen, og kanskje spytter på meg, når jeg sier at det ikke er lov å sparke katten, eller hogge gaffelen ned i bordplata, eller rive spillkortene i biter. For meg er det irrelevant om den ungen gjør så godt den kan, jeg orker ikke å ha det sånn. Ut over det har vi ofte med en gutt fra klassen som har Aspergers, hjem. Han kan jeg håndtere, selv om han også kan skrike og slå hodet i veggen om han blir stresset, men jeg vet hvordan jeg skal unngå å stresse ham, og klarer dermed å unngå sånne situasjoner. Han er imidlertid ikke utagerende, destruktiv eller voldelig i utgangspunktet, sånn de barna jeg nevnte før i tråden er. Vi får være uenige i om det å ikke ville invitere hjem en unge som har knust TV-en, revet ned gardiner og sparket katten med vilje gjentatte ganger, er å utestenge noen. Anonymkode: e5d5e...75f Det er å utestenge enkelt og greit Anonymkode: 126f7...336 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #77 Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 16.6.2021 den 19.49): Ja, men informerer om at vi har regler for oppførsel. Hvis de ikke aksepterer dette ber jeg foreldrene hente barnet med begrunnelse på hvorfor. Og de få som er hentet er veldig klar over at det var en god grunn til det. De fleste oppfører seg veldig mye bedre neste gang. 😊 Men med yngre barn i hus er banning, dytting eller trusler helt uaktuelt. Kun et barn som ikke har kommet tilbake. Barnet er helt ute av kontroll og foreldrene informerte på foreldremøte at ingen har lov til å irettesettelse deres barn. De praktiserer fri oppdragelse. Det er så klart deres valg, men gjør at barnet dessverre ikke fungerer i lag med de andre Anonymkode: d24c6...5f3 Vill gjetning men tipper at dersom foreldrene hadde lest dette hadde de ikkje kjent seg igjen i det. Tipper at de har bedt om at foreldre ikke skal stemple og kjefte unødvendig på deres på barn hvor du har tolket dette og barnets atferd som at de praktiserer fri oppdragelse. Anonymkode: 9d477...d12 1
Gjest Niek79 Skrevet 17. juni 2021 #78 Skrevet 17. juni 2021 Jeg legger meg ikke borti hvem mine barn ønsker å ha på besøk, men jeg er svært tydelig på at hjemme hos oss så er det mine regler som gjelder og det har aldri vært noe problem. Barn er som kvinner, de liker tydelige regler og forutsigbare menn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå