AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #1 Skrevet 16. juni 2021 Eller lar dere helst være pga dårlig oppførsel? Anonymkode: 2fcf2...a8f
AnonymBrukern Skrevet 16. juni 2021 #2 Skrevet 16. juni 2021 NEI. Jeg inviterer ikke barn som ikke respekterer foreldrene/voksne og ikke kan oppføre seg i andres hjem 7
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #3 Skrevet 16. juni 2021 Vil helst slippe det, men samtidig ønsker jeg ikke at barn skal stenges ute eller føle seg utenfor. Anonymkode: 6a2d5...a81 13
Misanthropis Skrevet 16. juni 2021 #4 Skrevet 16. juni 2021 Jeg unngår det til en viss grad når barna er små. Men fra skolealder så luker ungene bort « drittungene» selv. 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #5 Skrevet 16. juni 2021 Ja, men kun én gang... Har kultivert relasjonene til ungene siden de gikk i bhg, så vi har barn med mange skjønne og veloppdragene venner nå i småskolealder. Det gjelder bare å invitere de barna man helst vil at ungene skal leke med gjentatte ganger og ta de med på artige aktiviteter så de har lyst til å komme tilbake. Så styrker man tilknytning mellom barna og vennene deres, og mellom barna og oss foreldre. Så alle trives her og føler seg trygge på oss voksne, og dermed oppfører seg enda bedre. ❤👌 Anonymkode: 6a55e...84d 10
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #6 Skrevet 16. juni 2021 Jeg inviterer alle barn hjem uansett oppførsel. Det er ikke deres skyld, tenker jeg. Hvis overskudd og mulighet er der inviterer jeg gjerne de vanskeligste barna mest med hjem. De har mest behov for det. Anonymkode: 69c22...6a2 39
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #7 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Ja, men kun én gang... Har kultivert relasjonene til ungene siden de gikk i bhg, så vi har barn med mange skjønne og veloppdragene venner nå i småskolealder. Det gjelder bare å invitere de barna man helst vil at ungene skal leke med gjentatte ganger og ta de med på artige aktiviteter så de har lyst til å komme tilbake. Så styrker man tilknytning mellom barna og vennene deres, og mellom barna og oss foreldre. Så alle trives her og føler seg trygge på oss voksne, og dermed oppfører seg enda bedre. ❤👌 Anonymkode: 6a55e...84d Wow. Anonymkode: 5d9e1...356 17
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #8 Skrevet 16. juni 2021 Jeg sliter veldig med å forholde meg til de barna. Er en gutt min sønn ser veldig opp til, men som gjentatte ganger har vært sikkelig slem og farlig for han, da snakker vi fysisk vold. Flere ganger har han spurt om han kan få bli med hjem, men altså for alles skyld, nei, jeg klarer ikke å se på den ungen uten å bli forbanna, så da er det best for alle å la være. Anonymkode: 8b690...685 4
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #9 Skrevet 16. juni 2021 Hva regnes som dårlig oppførsel? Jeg er tolerant mot barn og deres oppførsel. De er små mennesker som ikke er "ferdige" ennå. Så jeg tåler en del dårlig oppførsel også. Men er oppførselen så dårlig at det er f.eks. direkte farlig uten at foreldrene til barnet reagerer så ville jeg droppet å invitere barnet hjem til oss. Anonymkode: 4d98f...abc 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #10 Skrevet 16. juni 2021 Ja, men informerer om at vi har regler for oppførsel. Hvis de ikke aksepterer dette ber jeg foreldrene hente barnet med begrunnelse på hvorfor. Og de få som er hentet er veldig klar over at det var en god grunn til det. De fleste oppfører seg veldig mye bedre neste gang. 😊 Men med yngre barn i hus er banning, dytting eller trusler helt uaktuelt. Kun et barn som ikke har kommet tilbake. Barnet er helt ute av kontroll og foreldrene informerte på foreldremøte at ingen har lov til å irettesettelse deres barn. De praktiserer fri oppdragelse. Det er så klart deres valg, men gjør at barnet dessverre ikke fungerer i lag med de andre Anonymkode: d24c6...5f3 12
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #11 Skrevet 16. juni 2021 Nei. Foreldre får oppdra ungene først. Så slippe de ut i samfunnet Anonymkode: 422b7...085 3
GammelKaktus Skrevet 16. juni 2021 #12 Skrevet 16. juni 2021 Nja, nå er det nå han som drar med seg venner hjem, det har ikke jeg så mye kontroll over nå lenger. Men han tar ikke med seg uoppdragne barn for de henger han ikke med selv, han er såpass stor nå at han velger sine venner med omhu. 😄 Men har hatt med oss et par barn som ikke har vært så lette å ha med å gjøre når han var i barnehagealder og i første klasse. To av de ble kun med en gang, han ene orket ikke guttungen å ha med seg igjen og han andre sa jeg at ikke fikk komme på besøk igjen. Så hadde vi en til som virkelig har endret seg fra 1 klasse til 4 klasse, til det bedre. Men han kan ikke helt for at oppførselen sin men sammenligner vi han i dag med den han var for 4 år siden så hadde man ikke trodd det var samme gutt. Men har alltid likt den gutten så han har fått være hos oss, han har brukandes foreldre og som har jobbet med oppførselen hans. 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #13 Skrevet 16. juni 2021 Prøver å unngå det... Anonymkode: 9dba5...b80
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #15 Skrevet 16. juni 2021 Ja. Inviterer med de som barnet mitt leker med i barnehagen uavhengig av oppdragelse, men kunne ønske at noen av dem var litt bedre oppdratt. (På den andre siden må jeg vel bare innse at min femåring også har en del å gå på.). Når det gjelder barnas venner, er jeg ikke så streng, så lenge de ikke er frekke mot meg, tar beskjeder, og er snille mot hverandre, er det god stemning. Anonymkode: 4cc72...d14 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #16 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Ja, men kun én gang... Har kultivert relasjonene til ungene siden de gikk i bhg, så vi har barn med mange skjønne og veloppdragene venner nå i småskolealder. Det gjelder bare å invitere de barna man helst vil at ungene skal leke med gjentatte ganger og ta de med på artige aktiviteter så de har lyst til å komme tilbake. Så styrker man tilknytning mellom barna og vennene deres, og mellom barna og oss foreldre. Så alle trives her og føler seg trygge på oss voksne, og dermed oppfører seg enda bedre. ❤👌 Anonymkode: 6a55e...84d Grøss Anonymkode: 126f7...336 9
Gjest ABM Skrevet 16. juni 2021 #17 Skrevet 16. juni 2021 Ja vi har alltid invitert ufordragelige barn hjem også....og alle så nært som ett oppførte seg eksemplarisk etter en kort innføring i praksis om hvordan vi snakker og oppfører oss hjemme hos oss. Folk burde tenke mer i termer " våre barn" enn mine/dine barn. Hver gang jeg har sett klanderverdig adferd fra andres barn har jeg tatt affære ovenfor barnet og fortalt hvordan man oppfører seg... Og tenk - ikke en gang på alle disse årene har noen forelder reagert negativt mot meg!
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #18 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, men informerer om at vi har regler for oppførsel. Hvis de ikke aksepterer dette ber jeg foreldrene hente barnet med begrunnelse på hvorfor. Og de få som er hentet er veldig klar over at det var en god grunn til det. De fleste oppfører seg veldig mye bedre neste gang. 😊 Men med yngre barn i hus er banning, dytting eller trusler helt uaktuelt. Kun et barn som ikke har kommet tilbake. Barnet er helt ute av kontroll og foreldrene informerte på foreldremøte at ingen har lov til å irettesettelse deres barn. De praktiserer fri oppdragelse. Det er så klart deres valg, men gjør at barnet dessverre ikke fungerer i lag med de andre Anonymkode: d24c6...5f3 Helt seriøst??? Informerte de om St ingen kan irettesette barnet? Koko, sier jeg bare. Gratulerer med å hindre det et godt sosialt liv. Anonymkode: 4cc72...d14 4
Puny Skrevet 16. juni 2021 #19 Skrevet 16. juni 2021 Jeg legger meg ikke opp i hvem barna vil invitere hjem. Det er deres venner. Noen liker jeg bedre enn andre, å ha på besøk, men det er ikke min oppgave å bestemme hvem barna mine skal være venner med… 2
Tatja Skrevet 16. juni 2021 #20 Skrevet 16. juni 2021 Er det rart barn sliter, se hva 'voksne' folk på KG tenker om barn med utfordringer. En skam. KG er blitt et stygt forum, håper ikke det gjenspeiler samfunnet for øvrig. Men frykter dessverre det! 16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå