Gå til innhold

Tannlegen mistenker overgrep

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ts her. Og jeg hadde da ikke tatt henne til legen og undersøke og tannlegen om jeg ikke vil henne vel? Dere tuller vel,eller har ikke lest hele innlegget?

Anonymkode: c1bf0...14b

Det er forskjell på å ønske dattera si vel, og å faktisk gjøre dattera si vel. I dette tilfellet gjør du ikke det, ettersom du setter deg såpass på bakbeina. Helsepersonell tar ikke foreldrenes ord for god fisk lenger, på grunn av saker som du helt sikkert har fått med deg i media. 

Anonymkode: 01330...cd2

• Liker 36
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ts her. Og jeg hadde da ikke tatt henne til legen og undersøke og tannlegen om jeg ikke vil henne vel? Dere tuller vel,eller har ikke lest hele innlegget?

Jeg skjønner at dette er irriterende og at du og barnefar føler dere angrepet. 

Tannlegen gjør jobben sin, og kommunikasjon mellom lege og tannlege er ikke det beste. Tannlegen er pliktet til å følge det opp, hun/han kan ikke stole på at legen tar den biten da det ofte ikke gjøres. 

Tenk om det foregår noe på skolen. Ofte er det andre barn som missbruker barn, det trenger ikke å være en voksen. Det kan godt være at noen bruker vold, det trenger ikke være seksuelt missbruk. Jeg synes at dere burde samarbeide med å få klaret i dette, for barnets skyld. 

Anonymkode: 02630...fc4

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Du minner meg om min egen mor. Hun har på mange måter ikke vært en god mor. Stakkars barnet ditt som kanskje blir utsatt for overgrep, og så har hun en mor som ikke vil at det skal avdekkes, og går i strupen på de som vil hjelpe barnet. Helt ufattelig! At du tar dette som et angrep mot deg sier mye om deg som person, går det an å være mer egoistisk!? Det handler om ungen din! Du har også en veldig mistenkelig reaksjon på dette, normale foreldre vil gjøre ALT for å hjelpe barnet sitt. Er det barnefar du beskytter eller hva er greia her? 

Håper virkelig dette er en tullepost. 

Anonymkode: 95702...c62

• Liker 27
Skrevet

Uavhengig av om denne tannlegen har rett eller ikke, så er vel førsteprioritet her å utelukke at noen har begått overgrep mot barnet ditt? Så da sjekker man vel alt man kan? 

Tenk om noen skader datteren din, også blir det ikke oppdaget fordi du skal krangle med tannlegen? 

• Liker 21
Skrevet

Er det bare meg som reagerer på at denne tannlegen påtar seg for mye kontroll? Virker som tannlegen tror hun er riktig person til å avgjøre om det er overgrep eller ikke. 

Og hvis tannlegen har mistanke, skal de egentlig si det direkte til foreldrene? Gitt at en av de faktisk har utført et overgrep, er vel ikke det så lurt da ting kan dekkes over, true datteren med å ikke fortelle, tid på seg til å hoste opp en falsk historie osv.

Tannlegen skal vel heller varsle barnevernet? Så må de avgjøre hva som er nødvendig og hvor raskt de må nøste opp i dette. 

Fikk din datter med seg hva tannlegen så? Ville tannlegen ta betalt for tredje gang også?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Godt gjort å ha "flere hull i tenna" når hun bare er sju år. Man skal være utrolig dårlig genetisk betinget ved å pådra seg så mange hull i tenna i så ung alder. Pusser du ikke tenna på ungen, eller får hun stappe i seg godteri dagen lang?

Anonymkode: cf9af...6fc

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper virkelig dette er tull. Det mistenkes at datteren din er utsatt for overgrep? Da skal du selvfølgelig gjøre alt for å finne ut av dette sammen med de rette instansene. Hadde noen mistenkt at det hadde skjedd med mitt barn hadde jeg gjort hva som helst for å få sannheten frem på bordet.

Tannleger er også opplært til å se på hva som kan tyde på overgrep, da munnen ofte er noe som blir brukt under seksuelle overgrep.

Anonymkode: 78caf...0f8

• Liker 16
Gjest byråkrati
Skrevet (endret)
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei. Som sagt blitt litt mye is i det siste. Hun klør og får allergimedisin. Men det som er nytt var at hun fikk magevondt. 

Jeg har jo forklart situasjonen til tannlegen og vi har vart på undersøkelse hos lege og alt konstatert at det er for mye laktose. Hun har sjekket og sjekket. Også skal hun sjekke atter en gang? 

Nå er vi så heldige at det finnes mange veganske og laktosefri iskremer og ispinner. Om barnet ditt vil ha is, kjøpe av de. Veganske iskremer begynner å komme i mange smaker, de fleste er også glutenfri. Og selvsagt eggfri da veganere ikke spiser egg.

Sorbet er som regel uten melk og gluten også. Velg de alternativene når hun skal ha is og beskytt helsen til barnet ditt som ikke er gammel nok til å vite bedre selv. 

Hver gang barnet ditt spiser hvete og laktose, så er det med på å ødelegge magens helse. Selv om hun ikke alltid vil ha reaksjon, så kan mat som er skadelig for henne, bryte ned magen. I verste fall kan det føre til flere intoleranser på sikt, der hun kan spise enda mindre. Det er viktig å ta dette på alvor. 

Endret av byråkrati
Skrevet

Her ville jeg samarbeidet med tannlegen. Gjort alt i min makt for å komle til bunns i dette, istede for så begynner du å krangle. Det ville faktisk styrket min mistanke og sendt mld til BV.

Tannlegen har som en av sine arbeidsoppgaver å faktisk sjekke barn dor overgrep og melde fra til BV.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
little fairy skrev (3 minutter siden):

Er det bare meg som reagerer på at denne tannlegen påtar seg for mye kontroll? Virker som tannlegen tror hun er riktig person til å avgjøre om det er overgrep eller ikke. 

Og hvis tannlegen har mistanke, skal de egentlig si det direkte til foreldrene? Gitt at en av de faktisk har utført et overgrep, er vel ikke det så lurt da ting kan dekkes over, true datteren med å ikke fortelle, tid på seg til å hoste opp en falsk historie osv.

Tannlegen skal vel heller varsle barnevernet? Så må de avgjøre hva som er nødvendig og hvor raskt de må nøste opp i dette. 

Fikk din datter med seg hva tannlegen så? Ville tannlegen ta betalt for tredje gang også?

Tannpleie- og tannlegestudenter har seksuelt overgrep og vold mot barn som en del av studiet, så det er faktisk en viktig del av jobben deres! At tannlegen tar tid til å undersøke grundig før de faktisk anmelder til barnevernet, er fordi de er pliktige til å gjøre det. Hvis dattera kommer opp med en falsk historie så er de opplært til å se gjennom det også, og de kan lett avdekke om skadene henger sammen med historien som fortelles

Anonymkode: 01330...cd2

• Liker 21
Skrevet
little fairy skrev (7 minutter siden):

Ville tannlegen ta betalt for tredje gang også?

Man betaler ikke for tannlege for barn. 

• Liker 22
Gjest ATLAS6
Skrevet (endret)

TS, har du vurdert om det kan være andre rundt barnet som kan begå overgrep? Lærer, nabo, menn i huset til venninnen osv? Det er veldig bastant å avskrive overgrep når man faktisk ikke kan vite og barnet ditt har tegn som kan indikere overgrep. Tannlegen skal jo ikke ta deg, men hjelpe din datter og hvis hun faktisk blir utsatt for overgrep så ønsker du vel også at hun skal få hjelp? Her må du legge eget ego tilside og faktisk samarbeide med helsepersonell slik at de får funnet utav om det er noe som skjer. Det er tragisk om datteren din faktisk opplever overgrep som kunne være forhindret men det fortsetter fordi du ikke ønsket å dra tilbake til tannlegen. Du har et ansvar for dine barns sikkerhet, og dette er et av mange ting du må følge opp.

--

Dette er jo bare veldig trist for datteren din. Magesmerter og det at hun ikke vil pusse tenner kan også være indikasjon på overgrep. Vær så snill å ta mistankene på alvor, for konsekvensene er så enorme hvis hun faktisk blir utsatt for overgrep.

Endret av ATLAS6
Gjest Fnuggolina
Skrevet

Dette er 

1. Trolleinnlegg 

eller

2. Du er sånn omtrent verdens verste forelder

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Godt gjort å ha "flere hull i tenna" når hun bare er sju år. Man skal være utrolig dårlig genetisk betinget ved å pådra seg så mange hull i tenna i så ung alder. Pusser du ikke tenna på ungen, eller får hun stappe i seg godteri dagen lang?

Anonymkode: cf9af...6fc

Min bror hadde råtne tenner i barnehagen.

Omsorgssvikt. 

Anonymkode: 237d5...aee

• Liker 10
Skrevet

Du samarbeider vel med tannlegen om denne mistenker overgrep? Er du ikke interessert i å beskytte barnet ditt hvis dette faktisk skulle være tilfelle?

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei

Min eldste datter har noen hull i tennene, 7 år. Hun har allergier med egg,melk og hvete. 

I forrige uke fikk hun betennelse i tanna og måtte trekke,samtidig fikk hun vondt i magen ofte og noe rødt i halsen bak,likner på betennelse men er ikke det.

Var først hos tannlegen, kontroll. Hun så på halsen og sa det var sprengte blodkar. Gikk hjem, og fikk tlf, hun mistenker overgrep. Javel sa jeg, hun er kun sammen med meg og far og engang iblandt hos vennina si. Ellers på skolen. Hun skulle se på det noen dager etter da vi skulle trekke tanna. Vi skulle kutte ut helt egg,laktose og mel.

Var hos legen noen dager etterpå ang magevondt og de tok prøver,men så ikke på halsen da denne var nesten borte.

Da vi var og trakk tanna, så var (5dager etter) det i halsen borte. Gikk hjem. 

Neste dag fikk tlf fra legen at magevondt var på grunn av mye laktose i kostholdet.  

Noen dager etter at tanna er trekt, ringte tannlegen igjen og ville at vi skulle komme på kontroll ang halsen og overgrep. Jeg ble så irritert og kranglet med henne. Altså, vi har vært der 2ggr og de har jo sett på det som skal sees. Fortalte også at vi har vært hos legen og fått svar at det skyldtes mye laktose pga mye brodvarer og is i det siste, men at vi skal kutte ned. Laktorsefri vil hun ikke ha. Så spør hun om det ble undersøkt i kroppen osv. Altså jeg ble så irritert. De er tannlege, jobben dems er å passe på tanna. Attpåtil er det i halsen borte og jeg har forklart situasjonen. Hva f mer er det hun vil??? Har en venn som ble meldt til bv hos dem, da hennes første barn fikk noen hull i tenna pga de skjemte henne bort pga godteri. Denne tannlegen føler jeg er litt ute etter å ta oss. Herregus så mye styr pga hulk i tenna og allergi!! Kan jeg sende en klage?? Det er kommunal tannlege.

Du skriver at hun ikke vil ha laktosefri, enda hun er allergisk mot laktose? Da er det din jobb som mamma å tvinge igjennom laktosefri, enten hun vil eller ikke!  Blir mye skrik å skrål en stund, men sånn er det🤷‍♀️

Anonymkode: 50421...44e

• Liker 20
Skrevet

Dattera di har vært både rød og irritert i svelget og har nå også magesmerter, og du klager over at tannlegen vil følge opp videre?🤔 Du skriver også at dattera di er laktoseintolerant, men at du gir henne for mye is fordi hun «ikke liker laktosefritt». På toppen av dette begynner du å krangle med tannlegen fordi hun er bekymret for at barnet ditt utsettes for overgrep…

Her er det mye som svikter. Jeg betviler ikke at du vil dattera di vel, men det virker som at stoltheten din og redselen din for å ikke strekke til som forelder går foran barnets beste. Det er for eksempel mange gode veganske iser på markedet nå, for eksempel Royal serien fra Diplom is. I tillegg er det hundrevis av forskjellige erstatninger for melk, f.eks havremelk og soyamelk. 

• Liker 23
Skrevet

En av de viktigste jobbene til tannlegen er å avdekke overgrep. Blir helt satt ut over måten du reagerer på her, hadde det vært mitt barn så hadde jeg dratt han med til lege for undersøkelser og tatt kontakt med barnas hus. Men du blir krigslysten mot tannlegen som faktisk gjør jobben sin.

Barnet ditt har ganske mange allergier og du velger å gi totalt faen i dette? Skal ikke barnet ha egg, laktose og mel så holder du barnet unna dette. Barnet får ikke velge hvilken is hun vil ha, du må forklare henne at den ikke er bra for henne og hvorfor, altså hallo? Vet du hva slags skader det kan føre til når man velger å ikke ta hensyn til allergi, om du reagerer på hund eller mel så må du ta forhåndsregler ellers så legger du et jævla dårlig grunnlag for henne og voksenlivet. 

Håper dette er troll for så lite innsiktsfull kan en ikke være.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

"Skjemt bort med godteri"

Man skal pusse tenner morgen og kveld.

Det er ikke normalt å få flere hull i tennene. 

Anonymkode: 3c567...4a3

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...