Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
stan skrev (På 14.6.2021 den 23.36):

Utleier har dessverre det. Om det ikke står noe om at du disponerer uteområde, så gjør du ikke det. 

En annen sak er at det går jo an å være litt smidig fra utleiers side. Har du forklart situasjonen? Kanskje har utleier dårlig erfaring? 

Jeg har ikke forklart hvorfor men jeg tror jeg må gjøre det

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, Soladur said:

Jeg setter pris på at du fleste av dere ser det på samme måte som meg, men hvor kan jeg lese om hva huseier har lov til og ikke? 

Husleieloven: https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1999-03-26-17

23 minutter siden, Soladur said:

Jeg har tenkt på å henge en "hengekøye stol" ut av vinduet, tror du det vil være det samme som å bygge terrasse og dermed ikke lov? 

Definitivt nei, det er ikke det samme som å bygge en terrasse.

Anonymkode: a4a68...abd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, men det er vel fortsatt lov å utvise litt skjønn og vanlig medmenneskelighet. Er så DRITALEI folk som deg som stadig skal proklamere "det er ingen menneskerett" og tilsvarende, som om de er livredde andres velbefinnende skal gå på bekostning av deres egen velferd. Jeg spyr av sånne folk. 

Takk for meg.

Anonymkode: 77a7f...bb7

Det var da voldsomt og ekstremt unødvendig ordbruk. Jeg har ikke nevnt menneskerettigheter og jeg er ikke så motbydelig at jeg sier at jeg spyr av mennesker. Ut fra det du skriver, burde du se deg i speilet før du omtaler andre mennesker på den måten du gjør. Skjerp deg!

TS har ikke tilgang til hagen. Det er ikke uvanlig at leietaker ikke har tilgang til hagen. Helseproblemer forandrer ikke på det. Det handler ikke om "skjønn og medmenneskelighet", men om hva TS leier. Jeg ville stått på mitt for å sitte på trappa - denne er kollektivet sin, og jeg tviler på at huseier har rett til å nekte dem å sitte der, enten de har med venner eller ikke. Men TS har ingen rett til å bruke hagen.

Mener du at hvis en huseier bor i første etasje og har leietaker i andre, bør huseier la leietaker bo i sin leilighet hvis leietaker havner i rullestol og ikke kommer seg opp trappa? For det blir samme saken som at TS plutselig skal kunne bruke hagen som ikke er en del av leieavtalen, pga helseproblemer.

Anonymkode: dc57a...f40

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.6.2021 den 0.11):

Å forklare at du har sykdom/plager, vil ikke forandre på det. Du har ikke noe mer rett på disse uteområdene fordi du er deprimert og har betennelse i føttene.

AnonymBruker skrev (På 15.6.2021 den 0.27):

Huseier er ikke problemet, og en grei huseier ville ikke sagt ja til at leietaker kunne bruke hagen bare fordi de har et helseproblem.

Det var da voldsomt og ekstremt unødvendig ordbruk. Jeg har ikke nevnt menneskerettigheter og jeg er ikke så motbydelig at jeg sier at jeg spyr av mennesker. Ut fra det du skriver, burde du se deg i speilet før du omtaler andre mennesker på den måten du gjør. Skjerp deg!

TS har ikke tilgang til hagen. Det er ikke uvanlig at leietaker ikke har tilgang til hagen. Helseproblemer forandrer ikke på det. Det handler ikke om "skjønn og medmenneskelighet", men om hva TS leier. Jeg ville stått på mitt for å sitte på trappa - denne er kollektivet sin, og jeg tviler på at huseier har rett til å nekte dem å sitte der, enten de har med venner eller ikke. Men TS har ingen rett til å bruke hagen.

Mener du at hvis en huseier bor i første etasje og har leietaker i andre, bør huseier la leietaker bo i sin leilighet hvis leietaker havner i rullestol og ikke kommer seg opp trappa? For det blir samme saken som at TS plutselig skal kunne bruke hagen som ikke er en del av leieavtalen, pga helseproblemer.

Jeg vet ikke om du har lagt merke til det, men det er en rekke andre i denne tråden som har svart TS om hennes rettigheter eller mangler på sådanne. De har gjort det på en saklig og sympatisk måte, i motsetning til dine innlegg som gjennomsyres av åpenbart mishag over hennes storforlangende. Det er tydeligvis en veldig fjern og usannsynlig tanke for deg at en huseier faktisk kan velge å være et medmenneske og ikke en firkanta, kjip og smålig byråkrat som driver med finregning på sine rettigheter. 

Det siste innlegget ditt er uansett irrelevant, da jeg ikke angriper deg på faktainnhold om rettigheter. Det er din generelle, usympatiske fremtoning og hvordan du legger frem saken som tegner et så tydelig bilde av en egosentrisk og smålig holdning som ser ut til å bre om seg som pest blant befolkningen.

Beklager, men jeg synes det er nitrist at det er så mange av den sorten. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke om du har lagt merke til det, men det er en rekke andre i denne tråden som har svart TS om hennes rettigheter eller mangler på sådanne. De har gjort det på en saklig og sympatisk måte, i motsetning til dine innlegg som gjennomsyres av åpenbart mishag over hennes storforlangende. Det er tydeligvis en veldig fjern og usannsynlig tanke for deg at en huseier faktisk kan velge å være et medmenneske og ikke en firkanta, kjip og smålig byråkrat som driver med finregning på sine rettigheter. 

Det siste innlegget ditt er uansett irrelevant, da jeg ikke angriper deg på faktainnhold om rettigheter. Det er din generelle, usympatiske fremtoning og hvordan du legger frem saken som tegner et så tydelig bilde av en egosentrisk og smålig holdning som ser ut til å bre om seg som pest blant befolkningen.

Beklager, men jeg synes det er nitrist at det er så mange av den sorten. 

Igjen kommer du med angrep på meg som person og tillegger meg meninger og tanker jeg ikke har. Det eneste jeg har sagt, er at TS leier en bolig uten tilgang på hage og at man ikke har noe mer rett til å bruke den pga sykdom. Jeg har også sagt, som du av en eller annen mystisk grunn velger å overse, at TS absolutt burde stå på sin rett til å sitte på trappa foran egen inngang. Det er ingenting usympatisk ved å påpeke noe av dette. Jeg har ikke vært ufin mot TS eller noen andre i denne tråden. Den eneste som har vært ufin her er du.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.6.2021 den 0.27):

Men hvordan oppdager han at du sitter i trappen da, hvis du ikke bråker?

Synes det høres rart ut - ikke at du ikke får bruke hagen, det er forståelig - men at han reagerer på at du sitter i trappen. Kan det ha vært hun andre i kollektivet som har klaget til huseier at du sitter der?

Huseier er ikke problemet, og en grei huseier ville ikke sagt ja til at leietaker kunne bruke hagen bare fordi de har et helseproblem.

De bor på andre siden av huset og har boden sin nær trappen min.

Nei hun jeg bor med er også irritert på huseier og jeg har ikke sittet der mer enn 1 gang.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Igjen kommer du med angrep på meg som person og tillegger meg meninger og tanker jeg ikke har. Det eneste jeg har sagt, er at TS leier en bolig uten tilgang på hage og at man ikke har noe mer rett til å bruke den pga sykdom. Jeg har også sagt, som du av en eller annen mystisk grunn velger å overse, at TS absolutt burde stå på sin rett til å sitte på trappa foran egen inngang. Det er ingenting usympatisk ved å påpeke noe av dette. Jeg har ikke vært ufin mot TS eller noen andre i denne tråden. Den eneste som har vært ufin her er du.

Hei dere 😊 Jeg syns begge to har en lite gunstig måte å få frem meningene deres på. Jeg skjønner at dere begge bare har gitt gode råd og fakta til meg men så kom det ut på en lit dømt negativ måte mot hverandre. Så tusen takk til dere begge og nå tenker jeg vi stopper den der. 😇

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Husleieloven: https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1999-03-26-17

Definitivt nei, det er ikke det samme som å bygge en terrasse.

Anonymkode: a4a68...abd

Jeg har lest igjennom det jeg tror er relevant av huseierloven, men fant ingen ting om rettigheter til uteareal?

AnonymBruker
Skrevet
Soladur skrev (På 14.6.2021 den 23.47):

Takk for at du svarer 😄

Hvor kan jeg lese at det står at de kan nekte meg å sitte på inngangsdør- trappen til leiligheten jeg leier? Jeg har prøvd å spørre om det virkelig ikke er noe sted jeg kan sitte, men ikke sakt noe om helsen min. Huseier sier at jeg kan gå eller sykle til Sognsvann ol for å sole meg, men det er ikke alltid jeg kan det fordi jeg har kronisk betennelse i føttene og i tillegg dysmorfofobi. (Som gjør at det er kjempe vanskelig for meg å slappe av når andre har mulighet til å se på meg) Burde jeg forklare dette til huseier? 

Nei, det hjelper ikke.

Om det ikke står at man disponerer uteareal gjør man dessverre ikke det.

Jeg ville kikket spesifikt etter nytt sted, som har eget uteareal til leietakerne :) 

Anonymkode: c7ff3...809

Skrevet

Med alle merkelige og uprofesjonelle utleierne som finnes i Norge så er det vel overhodet ikke noe rart at folk for alt i verden ønsker å kjøpe noe eget! 

Men jeg ville først og fremst ha forsøkt å snakke med huseier og forklare at det er snakk om å sitte på trappa og ta en kaffekopp og ikke ha party i hagen til langt på natt. Det første kan ikke spille noen rolle for noe som helst, men det andre har jeg forståelse for at ikke er ønskelig. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det der hadde jeg gitt en lang faen i. Sett deg på trappa du, helse kommer før idioter :) 

Anonymkode: 90ef9...703

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.6.2021 den 15.51):

Det der hadde jeg gitt en lang faen i. Sett deg på trappa du, helse kommer før idioter :) 

Anonymkode: 90ef9...703

Hahah! Hvis du sier det så 😂

Skrevet
Leo skrev (På 17.6.2021 den 13.10):

Med alle merkelige og uprofesjonelle utleierne som finnes i Norge så er det vel overhodet ikke noe rart at folk for alt i verden ønsker å kjøpe noe eget! 

Men jeg ville først og fremst ha forsøkt å snakke med huseier og forklare at det er snakk om å sitte på trappa og ta en kaffekopp og ikke ha party i hagen til langt på natt. Det første kan ikke spille noen rolle for noe som helst, men det andre har jeg forståelse for at ikke er ønskelig. 

Okay, jeg prøver det 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...