AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #21 Skrevet 15. juni 2021 Jeg kan virkelig ikke tenke meg at en utleier har noen som helst rett til å nekte leietaker å sitte på trappen til utleieboligen, i hvert fall ikke når det kun er leietaker(e) som bruker denne trappen. Det hadde vært interessant å høre begrunnelsen for et slikt krav; for her høres det ut som om utleier ikke ønsker å se leietaker, i så fall kan ikke vedkommende leie ut i det hele tatt. Anonymkode: a4a68...abd 5
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #22 Skrevet 15. juni 2021 Tror nok eneste løsningen her er å flytte. Sånne gamle grinebitere endrer seg aldri. Tror du skal ha rimelig uflaks hvis du støter på en slik huseier igjen så Tror ikke du trenger bekymre deg. Jeg mener, nekte folk å sitte ute? Ikke engang på trappene??? Nå har jeg jaggu hørt det og Anonymkode: d8fad...879 6
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #23 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Kanskje huseier er redd for at det skal samle seg masse folk i trappa og at det blir støy? Du kan uansett spørre om du kan få lov til å sitte alene i trappa fordi du trenger ro og stillhet. Anonymkode: 41fe5...fc5 Eller kanskje huseieren er redd for at det skal bli oppdaget og rapportert til skatteetaten at han muligens leier ut mer enn halve huset...😅 Anonymkode: f4258...633 8
Katretty Skrevet 15. juni 2021 #24 Skrevet 15. juni 2021 Utleiere slutter aldri å forbause meg. Jeg mener at når man betaler for å bo et sted, og gjerne ganske mye med tanke på prisene i dag, så er det uforståelig for meg at noen skal behandle en som mindre enn menneske. Man føler seg jo helt uønsket slik enkelte holder på. Skal det være sånn, så ikke gidd å leie ut til å begynne med. Herregud. Jeg ville tatt en prat med ham, TS. Vi er ikke maskiner som er programmert til å følge alle regler til punkt og prikke. Hvis du er ærlig med situasjonen din, kanskje dere kan finne frem til et kompromiss. Lykke til. ❤️ 6
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #25 Skrevet 15. juni 2021 Katretty skrev (1 time siden): Utleiere slutter aldri å forbause meg. Jeg mener at når man betaler for å bo et sted, og gjerne ganske mye med tanke på prisene i dag, så er det uforståelig for meg at noen skal behandle en som mindre enn menneske. Man føler seg jo helt uønsket slik enkelte holder på. Skal det være sånn, så ikke gidd å leie ut til å begynne med. Herregud. Jeg ville tatt en prat med ham, TS. Vi er ikke maskiner som er programmert til å følge alle regler til punkt og prikke. Hvis du er ærlig med situasjonen din, kanskje dere kan finne frem til et kompromiss. Lykke til. ❤️ Samme tenker eg, TS. Lykke til PS: For innedager: https://www.youtube.com/watch?v=2G8LAiHSCAs Anonymkode: 30d0d...301 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #26 Skrevet 15. juni 2021 For en utrolig kjip huseier. Du skal ikke måtte fortelle om helsa di for å få lov å sitte ute altså, og hva er problemet med å oppholde seg på eget inngangsparti? Når jeg har leid har jeg alltid fått disponere deler av hagen, eller en liten veranda for meg selv. Det er så viktig å kunne få frisk luft. Som du sier TS, ikke alle er så friske at de bare kan dra til et annet sted. Jeg hadde nok åpnet inngangsdøren og satt en stol i døra, det kan han ikke klage på. Men det er veldig unødvendig av han. Hadde startet å kikke etter et annet sted å leie. Anonymkode: 904da...481 6
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #27 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det trodde jeg og. Hva om ts hadde røkt, skulle han gått på utsiden av tomten hver gang han skulle hatt en røyk, da? Sender deg en god klem, ts. ❤ Jeg håper det ordner seg slik at du kan sitte å høre på fuglene. ❤ Anonymkode: 1ac2f...d50 Ja, det synes jeg. Da er man en pest og en plage for andre. At ts ønsker å sitte rolig ute uten å plage noen på en trapp som bare hun og en annen bruker, burde derimot være lov. Anonymkode: e0ec0...4ba 5
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #28 Skrevet 15. juni 2021 her kan du finne ut hvor eiendomsgrensen går. Ikke sikkert det er så langt fra døra di. https://www.norgeskart.no/#!?project=seeiendom&layers=1002,1013,1014,1015&zoom=4&lat=7197864.00&lon=396722.00&panel=searchOptionsPanel som en over her sier, med idioti skal idioti fordrives. Anonymkode: 294a2...ae1 3
Soladur Skrevet 16. juni 2021 Forfatter #29 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 15.6.2021 den 0.23): Kanskje huseier er redd for at det skal samle seg masse folk i trappa og at det blir støy? Du kan uansett spørre om du kan få lov til å sitte alene i trappa fordi du trenger ro og stillhet. Anonymkode: 41fe5...fc5 Huseier sier det er fordi de er redd for at jeg og roomien min + ei som skal flytte inn snart skal sitte ute å invitere venner og da blir det støy. At det hadde vært okay om det bare var meg men alle kan ikke få lov og at det blir urettferdig om bare jeg får lov og ikke de andre 1
Soladur Skrevet 16. juni 2021 Forfatter #30 Skrevet 16. juni 2021 Katretty skrev (På 15.6.2021 den 11.40): Utleiere slutter aldri å forbause meg. Jeg mener at når man betaler for å bo et sted, og gjerne ganske mye med tanke på prisene i dag, så er det uforståelig for meg at noen skal behandle en som mindre enn menneske. Man føler seg jo helt uønsket slik enkelte holder på. Skal det være sånn, så ikke gidd å leie ut til å begynne med. Herregud. Jeg ville tatt en prat med ham, TS. Vi er ikke maskiner som er programmert til å følge alle regler til punkt og prikke. Hvis du er ærlig med situasjonen din, kanskje dere kan finne frem til et kompromiss. Lykke til. ❤️ Jeg får prøve å snakke med de en gang til da. De er veldig treg til å få ting gjort men ellers er de veldig hyggelig og pratsom. Kanskje de bare ikke vet hvordan det er å ikke ha masse penger? 🤷♀️ 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #31 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 15.6.2021 den 0.11): Hvis det kun er kollektivet som disponerer trappen, synes jeg det er rart at huseier nekter deg å sitte der, fordi trappen da er noe du/kollektivet disponerer. Men hvis det er felles inngangsparti for dere og huseier, blir det noe annet. Men som de andre sier: med mindre det er spesifisert, har du ikke tilgang til noen av uteplassene. Å forklare at du har sykdom/plager, vil ikke forandre på det. Du har ikke noe mer rett på disse uteområdene fordi du er deprimert og har betennelse i føttene. Hvis du ikke kan sitte på offentlige steder, må du nesten bare finne deg et annet sted å bo, et sted hvor du vet at du også har tilgang på uteområdene. Anonymkode: dc57a...f40 Nei, men det er vel fortsatt lov å utvise litt skjønn og vanlig medmenneskelighet. Er så DRITALEI folk som deg som stadig skal proklamere "det er ingen menneskerett" og tilsvarende, som om de er livredde andres velbefinnende skal gå på bekostning av deres egen velferd. Jeg spyr av sånne folk. Takk for meg. Anonymkode: 77a7f...bb7 8
Soladur Skrevet 16. juni 2021 Forfatter #32 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 15.6.2021 den 11.36): Tror nok eneste løsningen her er å flytte. Sånne gamle grinebitere endrer seg aldri. Tror du skal ha rimelig uflaks hvis du støter på en slik huseier igjen så Tror ikke du trenger bekymre deg. Jeg mener, nekte folk å sitte ute? Ikke engang på trappene??? Nå har jeg jaggu hørt det og Anonymkode: d8fad...879 Jeg har flyttet veldig mange ganger fordi jeg var uheldig med huseier og folk i kollektiv. Jeg orker ikke flytte mer nå, dette er en super beliggenhet og jeg vil bo her 😔 3
Soladur Skrevet 16. juni 2021 Forfatter #33 Skrevet 16. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei, men det er vel fortsatt lov å utvise litt skjønn og vanlig medmenneskelighet. Er så DRITALEI folk som deg som stadig skal proklamere "det er ingen menneskerett" og tilsvarende, som om de er livredde andres velbefinnende skal gå på bekostning av deres egen velferd. Jeg spyr av sånne folk. Takk for meg. Anonymkode: 77a7f...bb7 Det er snilt av deg å stå opp for meg 🤗 Var litt rart at hen skrev med uthevet skrift, men jeg tenkte ikke så mye over det Endret 16. juni 2021 av Soladur 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #34 Skrevet 16. juni 2021 10 minutter siden, Soladur said: Huseier sier det er fordi de er redd for at jeg og roomien min + ei som skal flytte inn snart skal sitte ute å invitere venner og da blir det støy. At det hadde vært okay om det bare var meg men alle kan ikke få lov og at det blir urettferdig om bare jeg får lov og ikke de andre De kan ikke begrense dine og andre leieboeres mulighet til å sitte på en trapp bare fordi de selv er redd for at det kanskje skal bli støy. Det de prøver å gjøre her, er å hindre deg og andre leietakere å bruke boligen på normalt vis - sånn som å sitte ute - og det er ikke lov å lage slike hindre. Da får de heller ha klare oppfordringer om at dere tar hensyn og unngår støy, men de har ikke lov til å nekte dere å leve som normalt. Anonymkode: a4a68...abd 3
Soladur Skrevet 16. juni 2021 Forfatter #35 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 15.6.2021 den 14.00): her kan du finne ut hvor eiendomsgrensen går. Ikke sikkert det er så langt fra døra di. https://www.norgeskart.no/#!?project=seeiendom&layers=1002,1013,1014,1015&zoom=4&lat=7197864.00&lon=396722.00&panel=searchOptionsPanel som en over her sier, med idioti skal idioti fordrives. Anonymkode: 294a2...ae1 Tusen takk 🤗
Soladur Skrevet 16. juni 2021 Forfatter #36 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): De kan ikke begrense dine og andre leieboeres mulighet til å sitte på en trapp bare fordi de selv er redd for at det kanskje skal bli støy. Det de prøver å gjøre her, er å hindre deg og andre leietakere å bruke boligen på normalt vis - sånn som å sitte ute - og det er ikke lov å lage slike hindre. Da får de heller ha klare oppfordringer om at dere tar hensyn og unngår støy, men de har ikke lov til å nekte dere å leve som normalt. Anonymkode: a4a68...abd Jeg setter pris på at du fleste av dere ser det på samme måte som meg, men hvor kan jeg lese om hva huseier har lov til og ikke?
Soladur Skrevet 16. juni 2021 Forfatter #37 Skrevet 16. juni 2021 Soladur skrev (4 minutter siden): Tusen takk 🤗 Jeg sjekket det nå og de eier alt ned til veien 😑
Soladur Skrevet 16. juni 2021 Forfatter #38 Skrevet 16. juni 2021 Soladur skrev (Akkurat nå): Jeg sjekket det nå og de eier alt ned til veien 😑 Jeg leier 1 rom i det lange huset i midten
Soladur Skrevet 16. juni 2021 Forfatter #39 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 15.6.2021 den 11.34): Jeg kan virkelig ikke tenke meg at en utleier har noen som helst rett til å nekte leietaker å sitte på trappen til utleieboligen, i hvert fall ikke når det kun er leietaker(e) som bruker denne trappen. Det hadde vært interessant å høre begrunnelsen for et slikt krav; for her høres det ut som om utleier ikke ønsker å se leietaker, i så fall kan ikke vedkommende leie ut i det hele tatt. Anonymkode: a4a68...abd Jeg har svart på det lenger ned her 😄
Soladur Skrevet 16. juni 2021 Forfatter #40 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 15.6.2021 den 13.47): For en utrolig kjip huseier. Du skal ikke måtte fortelle om helsa di for å få lov å sitte ute altså, og hva er problemet med å oppholde seg på eget inngangsparti? Når jeg har leid har jeg alltid fått disponere deler av hagen, eller en liten veranda for meg selv. Det er så viktig å kunne få frisk luft. Som du sier TS, ikke alle er så friske at de bare kan dra til et annet sted. Jeg hadde nok åpnet inngangsdøren og satt en stol i døra, det kan han ikke klage på. Men det er veldig unødvendig av han. Hadde startet å kikke etter et annet sted å leie. Anonymkode: 904da...481 Jeg har tenkt på å henge en "hengekøye stol" ut av vinduet, tror du det vil være det samme som å bygge terrasse og dermed ikke lov?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå