Gå til innhold

Stortingsvalget 2021


Gjest Hitogdit

Valget 2021  

90 stemmer

  1. 1. Hvilket parti får sannsynligvis din stemme?

    • Rødt
      10
    • SV
      11
    • AP
      15
    • MDG
      5
    • SP
      9
    • KRF
      3
    • Venstre
      6
    • Høyre
      13
    • FRP
      9
    • Liberalistene
      0
    • Partiet De Kristne (PDK)
      1
    • Annet parti
      8
  2. 2. Hvilken partikombinasjon er den mest sannsynlige?

    • Rødt-SV-MDG-AP-SP
      7
    • Rødt-SV-AP-SP
      6
    • MDG-SV-AP-SP
      4
    • SV-AP-SP
      37
    • AP-SP
      11
    • AP-KRF-SP
      2
    • AP-KRF-Venstre-SP
      1
    • AP-Venstre-SP
      1
    • Høyre-SP-FRP
      1
    • Høyre-KRF-Venstre
      5
    • Høyre-FRP
      3
    • Annet alternativ
      12


Anbefalte innlegg

Gjest Hitogdit

Nå er det båre noen få måneder igjen til valget. Blir det regjeringsskifte til høsten? Hvilket parti skal du stemme på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NRK har gjort klar sin Valgomat. Den viser hvilke parti du står nærmest og hvilke du står lengst fra. (NRK

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna
NordicViking skrev (57 minutter siden):

NRK har gjort klar sin Valgomat. Den viser hvilke parti du står nærmest og hvilke du står lengst fra. (NRK

 

Jeg tok den, fikk: SP, Frp og Rødt som topp 3 :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Demokratene er hva man bør stemme på. De er blant de få som står imot klima- og covidhysteriet, vil bremse multikultur-eksperimentet og vil fremme det norske folks interesser. Nå er det ikke så realistisk at de får noe gjennomslag, men jeg stemmer etter samvittigheten.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitronmelisse skrev (4 timer siden):

Tipper det ender opp med en mindretallsregjering med Ap og Sp.

De må ha støtte fra SV eller et annet parti for å få til noe. 

Jeg har ikke prøvd valgomat i år, men forrige gang fikk jeg 3 partier med like få % på toppen og så var det Rødt, SV og MDG nederst. Så jeg vet hvem jeg ikke kommer til å stemme på iallefall 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronmelisse
Drizzt skrev (1 time siden):

De må ha støtte fra SV eller et annet parti for å få til noe. 

 

Jepp. Men det kan Ap+Sp fikse fra sak til sak. Jeg tror avstanden er for stor til at Sv vil inn i regjering sammen med Sp, og vice versa. En mindretallsregjering kan funke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (1 time siden):

De må ha støtte fra SV eller et annet parti for å få til noe. 

Ett stortingsvalg ender i hvem som har mest styringsrett, og det ender med en mindretallsregjering av Ap og Sp: de ene kan hente stortingsflertall fra Høyre, de andre fra Venstre : hvor mye de får gjennomført handler om hvor taktiske de er i valget. Det kan bli en mye mer effektiv regjering enn dagens. 

Men jeg foretrekker Erna en gang til

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok valgomaten, og fikk rundt 60% på både Ap, Sp og Frp. Og ved forrige stortingsvalg stemte jeg Høyre. 

Så jeg tror jeg setter meg på gjerdet, for nå ble jeg usikker. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener frihet og konkurranse der de beste vinner er viktig. Sånn blir det ikke med en blå regjering. Man må se seg over skulderen for å unngå sparksykler, dagens krav er så store at flere blir uføre, folk dør unødvendig som følge av vannscooterulykker og importsmitte, de flinkeste får mindre enn de som arver og vanlige folk taper penger på å ha de i banken mens de ikke har råd til bolig. SV er partiet der dyktighet belønnes og individet får sin frihet. Synd AP og SP er så store, men litt frihet er bedre enn ingenting. Fikk SV, AP og rødt. 

Endret av Majer
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitronmelisse skrev (11 timer siden):

Jepp. Men det kan Ap+Sp fikse fra sak til sak. Jeg tror avstanden er for stor til at Sv vil inn i regjering sammen med Sp, og vice versa. En mindretallsregjering kan funke.

 

Druid skrev (11 timer siden):

Ett stortingsvalg ender i hvem som har mest styringsrett, og det ender med en mindretallsregjering av Ap og Sp: de ene kan hente stortingsflertall fra Høyre, de andre fra Venstre : hvor mye de får gjennomført handler om hvor taktiske de er i valget. Det kan bli en mye mer effektiv regjering enn dagens. 

Men jeg foretrekker Erna en gang til

Det blir ikke en stabil regjering hvis de må sanke støtte fra andre for hver minste ting de vil få til. Noe a la Erna nå. På grunn av Krf og V tror jeg ikke går for en tredje mandat. Det blir i så fall historisk hvis hun får det til, spesielt med Frp som ikke vil være i regjering med Krf (og V). Så Ap og Sp virker dessverre som de to vinnerne som danner en mindretallsregjering.

Nå håper jeg bare at MDG, Rødt og SV har færrest mulig stemmer og representanter. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meadow skrev (23 timer siden):

Jeg tok valgomaten, og fikk rundt 60% på både Ap, Sp og Frp. Og ved forrige stortingsvalg stemte jeg Høyre. 

Så jeg tror jeg setter meg på gjerdet, for nå ble jeg usikker. 

Lover du? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 4 uker senere...

Hjelpeseg, det nærmer seg gitt … Og hva skal men stemme? Valgflesk er det hver gang fra alle partier - og ingen holder ord. Eldreomsorgen har alltid vært viktig for meg men der er det ingen som gjør noe, uansett hvem som kommer til makta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Partiet De Kristne, det eneste partiet som vil kjempe for tradisjonelle verdier som det tradisjonelle ekteskapet, to juridiske kjønn, retten til liv og fjerne homolobbyens hjernevask av barn fra barnehagene. En streng innvandringspolitikk, kutt i offentlig sektor og lavere skatter er også bra. Og at de kjemper for norsk selvråderett ved å si nei til EU, EØS og Schengen og vil ta tilbake kontrollen over grensene.

Selv om det er lite trolig at de kommer inn på Stortinget finnes det ikke noe alternativ for verdikonservative, derfor blir det Partiet De Kristne i år.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...