MiNNieMooSe Skrevet 10. september 2005 Forfatter #21 Del Skrevet 10. september 2005 HEEEEEEEEJ GUMMAN! Så hyggelig at bønnespillet falt i smak da! Nå ble jeg glad Søte dere...Er hjemme alene ikveld jeg,Jonas er på jobb...Koser meg stort her inne på KG Deilig det,etter en knallhard kickstartjobbeuke sånn rett etter ferien Jeg tenker jo hele tiden jeg da....På alt fra a til å når det gjelder det bryllupet,og må innrømme at du gav meg litt "griller" i huet når du sa det der om at jeg kan begynne å bestemme meg for farger osv nå,og så begynne å shoppe litt etter litt Det klør jo i fingrene!Men,Jonas har jo ikke engang løftet et øyenbryn når det gjelder det lokalegreiene,så jeg synes lissom det er litt vanskelig å begynne med noe som helst når jeg ikke vet hvor jeg skal ha brylluppet....Litt lettere når jeg har noe å se for meg synes jeg seh :pippi: TUSEN takk for den oppdateringen av lokalene altså,skal ta JOnas HARDT i øra når vi får tid til å snakke litt jeg,imorgen f.eks Også veldig koselig at du tilbyr hjelp ang laging av innbydelser;)Har lyst på noe kreativt.....Tenker....Har lyst til å lage selv:)Blir litt mer personlig lissom.Synes bordkortene deres var veldig morsomme også,har også lyst på noe kreativt og "eget" på det området,ikke bare typ: et blad med navn på lissom Men,det er jo så mye forskjellig at jeg vet nesten ikke hva....Får puste litt med magen,så kanskje det kommer noen ideer trillende etterhvert Kose dere med bønnespillet da søtingene Er faktisk trøtt som en dupp jeg,kanskje jeg skal ta meg en liten lur Hilse mannen din! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiNNieMooSe Skrevet 10. september 2005 Forfatter #22 Del Skrevet 10. september 2005 Forresten,når jeg skrev lage selv så mente jeg ike at jeg ikke ville ha hjelp altså (når det gjaldt invitasjonene) Bare at jeg tror jeg vil ha hjemmelaget Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiNNieMooSe Skrevet 10. september 2005 Forfatter #23 Del Skrevet 10. september 2005 Hehehehe....Fikk nettopp en fiks ide, synes jeg da....Kan ikke f.eks Lasse si til Jonas at han burde forte seg å begynne å tenke på å finne lokale,for det blir SÅ FORFERDELIG FORT utleid alt sammen?(siden dette er Jonas sin oppgave,som han gjerne vil ordne selv også,men han er altfor treg)Men,han vil jo ikke høre på alt Siljebryllupsbabbel,så derfor tenkte jeg at hvis Lasse hadde sagt det så kanskje han våkner Litt slu jeg...Off...(Unnskyld Jonas) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calla Skrevet 11. september 2005 #24 Del Skrevet 11. september 2005 Heisann! Er på side 2 i dagboken allerede jo!! Skal be Lasse hinte litt til Jonas jeg.... Du kan jo lage en liste over diverse steder, så kan jonas si hvilke han syns er aktuelle/uaktuelle.. Så er det jo bare å ringe å høre om de forskjellige lokalene er fullbooket eller ikke.. det er jo en start.. Tittet i litt hobbybøker på biblioteket i går...men fant ingen som hadde tips til bryllup osv.. Men det jeg gjorde den gangen, var at jeg kjøpte inn litt forskjellig med ark og annet materiale og prøvde meg frem litt... slikt er jo bare morro uansett! Ha en fin dag vennen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiNNieMooSe Skrevet 11. september 2005 Forfatter #25 Del Skrevet 11. september 2005 Hei Det er kjempebra.. Jeg skal ta det opp med han idag,når han våkner... det blir ikke ennå,for å si det sånn.Var hjemme sent. Gleder meg til å høre hva han sier da,om jeg fortsatt er "masekråke"...Da skal han få kjeft Men,nå har jeg iallfall litt oversikt over hva som finnes av lokaler:) Skal ta meg en tur å titte litt til uka,så kanskje jeg får noen ideer Ha en fin dag du også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiNNieMooSe Skrevet 11. september 2005 Forfatter #26 Del Skrevet 11. september 2005 (endret) God kveld... Ida har jeg snakket litt med svigermoren min ang hvor vi skal ha bryllupet,for Jonas har litt lyst til å ha det på Greåker,der faren hans hadde 50 årslaget sitt.Men,en kollega som giftet seg for to år siden tipset meg om et annet sted Greåker,så jeg spurte svigermor hva hun syntes,og hun anbefalte meg det andre istedetfor,for det er helt nyopppusset osv,fordi det brant ned,så de har bygget et nytt.Det skal være plass til 100 stk der,og da hører servise og alt sånn til i prisen.Mon kollega sa at de betalte 2800 kr for hele helgen,ikke verst!Så sambo skal ringe å høre imorgen Deilig å komme litt igang Endret 12. september 2005 av Bethina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiNNieMooSe Skrevet 11. september 2005 Forfatter #27 Del Skrevet 11. september 2005 Vil bare for ordens skyld skrive en oversikt over hva som er ordnet så langt: *kirke (Onsøy) *prest (Martin Lillevold) *brudepiker/svenn (lillesøs,Iben og Benjamin) *make up (min svigersøster) *forlovere (Ann Helen tanta mi,og Stephan broren til Jonas) *sang til kirken (Odd Rene Andersen) *toastmaster (Lasse Hauser) *mat (Lasse skal iallfall hjelpe til med meny) *gjesteliste (sånn halvveis) *lokale (skal ringe imorgen) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiNNieMooSe Skrevet 13. september 2005 Forfatter #28 Del Skrevet 13. september 2005 Hei og hopp! Innom for inn for å si at nå er ENDELIG lokale bestillt!Wohoo....Det er reservert for datoen vår,så skal vi dra å se på det mandag eller tirsdag i neste uke Gleder meg,for hvis det faller i smak,så kan jeg begynne å planlegge hvilke farger jeg vil ha på pynt osv :-D :icon_razz: Litt lettere å begynne med sånnt når jeg har noe å se for meg lissom. JIPPI! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Olava Skrevet 13. september 2005 #29 Del Skrevet 13. september 2005 Hurra, da har du kommet litt lengre. Det er moro når mer håndfaste ting kommer på plass! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiNNieMooSe Skrevet 13. september 2005 Forfatter #30 Del Skrevet 13. september 2005 Veldig moro! Nå MÅ jeg bare begynne jakten på den "rette" kjolen også...Det er jo så spennende å prøve!Har prøvd en,men falt lissom ikke pladask...Har funnet MANGE fine kjoler på ebay,men tør lissom ikke å bestille fra statene, og risikere at den ikke passer Men,de er jo så UTROLIG mye billigere der... Fant en superlekker kjole til 1600,-kr lissom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nevèsta Skrevet 13. september 2005 #31 Del Skrevet 13. september 2005 Gratulerer med bestilt lokale! En av de aller viktigste tingene er på plass Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiNNieMooSe Skrevet 13. september 2005 Forfatter #32 Del Skrevet 13. september 2005 Juhuuu! Tusen takk... Glad jeg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 13. september 2005 #33 Del Skrevet 13. september 2005 Oj, velkommen til oss!!! Har ikkje fått med meg deg enno eg!!! Førte deg opp på lista over 2006-brurer eg: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?act...=0#entry1521585 Gledar meg til å høre meir om planlegginga di!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calla Skrevet 14. september 2005 #34 Del Skrevet 14. september 2005 Bare innom med en før jeg drar av gårde til skolen.... og du...I KVELD DRAR VI PÅ BRYLLUPSREISE!!! tihi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiNNieMooSe Skrevet 14. september 2005 Forfatter #35 Del Skrevet 14. september 2005 Hei dere Har ikke vært så aktiv her inne idag... Vært å trent etter jobb, litt sliten nå... Tenker masse da... Hele tiden,natt og dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 15. september 2005 #36 Del Skrevet 15. september 2005 Gledar meg til å høyre om tankane dine!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lúthien Skrevet 15. september 2005 #37 Del Skrevet 15. september 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiNNieMooSe Skrevet 15. september 2005 Forfatter #38 Del Skrevet 15. september 2005 Hei dere... Atter en travel dag...Jobbet fra ni til fem,så dro jeg hjem og slokna på sofaen,deretter var det jobbing fra halv åtte til jeg kom hjem for en halvtime siden...Alle synes det er kjekt å ha en frisør i familien,så da blir det litt jobbing på "si" også... For lov til å disponere salongen så mye jeg vil utenfor åpningstidene! (er dette bryllupsdagbokstoff? Eh....hehehe)Men,uansett deilig å tjene litt ekstra... Spesiellt nå som det går mot bryllup og greier Men,det har stoppet opp i hodet mitt, jeg vil lissom gjøre alt ferdig på en,to tre.... Men, jeg kommer meg ikke videre i planleggingen...Hvor skal jeg begynne? Dere her inne er så flinke og har alt under kontroll synes jeg det virker som...Skulle tro dere hadde gjort det før Noen som har noen tips??? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiNNieMooSe Skrevet 16. september 2005 Forfatter #39 Del Skrevet 16. september 2005 Huff, sittet oppe altfor lenge jeg nå....Totalt avhengig av hehehehe... God natt alle kommende bruder! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 16. september 2005 #40 Del Skrevet 16. september 2005 Kva du skal gjere? Hehe, her er i alle fall det eg har planer om å gjere i nærmaste framtid: hausten -05: 24. september: - kjoleprøving - kaketopp på bakeri i Etne? - sjå på Hardangerlys - toastmaster? - lag mal for trykksaker og bordkort - prøvepynt, korleis? (zink-fat med gylne kubbelys, eføy-rader (+blomster-oppsatsar?) - sy dukar, serv (dukane skal vere 192 cm lange!) - bestill ca koldtbord, forhåndsbestille mat til ca 60 pers, skal be om vi kan komme tilbake til dessert-menyen (har planer om å bytte ut ein av dessertane med is og rørte jordbær). - lage forlovar-bok til søs? - laste ned musikk - kontakte prest - lage invitasjonar, få tak i meir sølv-tråd på Panduro, el, kjøp sølvspray, sølv-lakkstang - bestille hesteskyss frå kyrkja? - sy omslag til gjestebok/album og gåvebok av stoffrestar (brod- monogram+ "emne" + namn + dato) Meir å tenke på i haust-kveldane: - Undertøy - Bryllupskaka (korleis skal den vere?!?) - Bordpynting (kor mange oppsatsar, kor mange lys?!???) - Håret mitt - Bordplassering (korleis vil ma/pa og svigers sitte) - Barnevakter - Bar-menneske? (ev. kven?) TB? - Servitørar (kven?? Om jenter frå klassen, kor skal dei overnatte?) - Lage gåveboksystematiserings-system - Buketten min (kva treng venninne H til å lage den, og når må det bestillast?) - Når samtale med prest? - Kjolar til mams og forlovar - Organisere felles lunsj dagen derpå? Ev. kor? - Dress til mannen min - Får vi tak i glassflasker med brus og cider? - Vil solistane komme til middag, eller berre kaffe? - KVEN skal vere toastmaster?? - Låne klasserom, el. til sovesal for babyar - tenke på kva brudevals vi har lyst å ha - få swing-musikktips av venninne T og I - kor mange serveringshjelper? Kven? - finne ut ymse om namnebytte (kva med pass, bank-kort, skulebevis ol.?) - prate med brudepike-mammaer, når bør kjolane sys? hausten/vinteren -05: - finne mannfolk-antrekk - få brudepikekjolar og brudeveske sydd - fordele ansvar: FØR dagen treng vi hjelp til dette: - Blomsteroppsatsar - Brudebukett -Tlf-vakt for ymse spørsmål (mamma) - Borddekking og rydding og ordning i lokale - Nokon til å skrive på eføy-blada - Organisering av songhefter (og bordplan, dersom endringar) - Kakebaking - Brus- og øl-transport - Innkjøp av ymse tilbehør - Sette sammen musikk-speleliste PÅ dagen: - Nokon til å sette ut oppsatsane - Nokon til å hentebrudebuketten - Kyrkjeprogram-utdelarar (dersom ikkje kyrkjetenarane leverer ut program) - Nokon til å ønske velkommen (mamma? - Nokon til å gi velkomstdrinkar (jentene mine?) - Nokon til å henvise til bordplassane - Servitørar til å skjenke vin, bytte ut flasker, rydde av og på, rydde på kjøkkenet og ordne bord ol. i stand til festen etter middagen - Gåve-utpakkarar (søs og svigerinne) - Toastmaster - Barnevakter - Musikkansvarleg - Nøkkel-ansvarleg) -> skriv inn ymse delegering i planleggings-bok! - kakevelging - Prøve kjole, bestille og kjøpe Hardanger-lys og kjøpe kaketopp - Begynne å sy dukar og serviettar (duk-lengd: 192 cm) - Dille til songhefter; skrive inn festreglar, kort om kvar person, litt dikt, ol. - Skrive ønskeliste (kladde ei heime, og lage ei på Tilbords) - Skrive alkohol-liste (kva slags utval skal vi ha, kva slags drinkar skal det gå an å lage, KOR MYKJE treng vi (sjå vinmonopolet-utrekningar og snakk med mams og paps om vin) - Begynne å lage omslag til gjestebok/albumet-vårt Hihi... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå