Gå til innhold

Har akkurat lastet ned appen "lifesum", men lurer på noe


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har som det står i tittelen nettopp lastet ned "lifesum" i et forsøk på å tracke det jeg spiser så jeg ser hvor mange kcal jeg spiser ila et døgn. MEN, jeg får ikke til å legge til flere måltider enn de som allerede er i appen. Appen har frokost, lunsj, middag og snacks, men jeg savner det som heter "mellommåltid".  Jeg kan fint ha 2-4 mellommåltider om dagen (typ gulrot, eple, vannmelon, yoghurt e.l. Alle kcalfattig), men jeg får jo ikke ført det opp i appen :(  Jeg kjøpte én måneds abonnement, men hadde jeg visst at jeg allerede skulle møte på utfordringer, så hadde jeg droppa det :P 

Anonymkode: 0d207...9d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemte visst å stille spørsmålet 🤣 Er det noen her som vet om det er mulig å legge til flere måltider i appen, og hvordan gjør man i såfall det?

Anonymkode: 0d207...9d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg registrerer det inn på andre måltid. Feks om jeg tar en iskaffe mellom frokost og lunsj så registrerer jeg det sammen med frokost. 

 

Anonymkode: dc16c...f5e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri klart å bli kompis med den app. Bruker fitbit sin. Beklager jeg ikke er behjelpelig med svaret😹

Anonymkode: 73423...dbd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snacks= mellommåltid/er😃for meg er totalt antall kalorier det som er viktig for meg. Logget ofte alt på lunsj for eksempel. Går ikke å legge til flere måltider nei. 

Anonymkode: ef328...078

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Snacks= mellommåltid/er😃for meg er totalt antall kalorier det som er viktig for meg. Logget ofte alt på lunsj for eksempel. Går ikke å legge til flere måltider nei. 

Anonymkode: ef328...078

ah, ok.. Ja, kan jo selvfølgelig legge mer i de forskjellige "boksene", men hadde vært så innmari greit å kunne se hvor mange måltider/mellommåltider jeg spiser og til hvilke klokkeslett. Dette virker bare rotete :(. Men får gjøre et forsøk okke som" Takk for svaret!:)

Anonymkode: 0d207...9d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg registrerer det inn på andre måltid. Feks om jeg tar en iskaffe mellom frokost og lunsj så registrerer jeg det sammen med frokost. 

 

Anonymkode: dc16c...f5e

Ja, ser visst ut som at jeg må legge det inn på de eksisterende måltidene.. :( 

Anonymkode: 0d207...9d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo bare legge kaloriene i et annet måltid eller inn under snacks. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lifesum vil ha tilgang på alle appene du har installert og tlf. nummer du bruker mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri tenkt på det som et problem... logger det under andre måltid. Det er jo totalen som teller.

Anonymkode: 71039...768

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker My Fitness Pal, der kan jeg legge til måltider. Har frokost, lunsj, middag, kvelds og snacks. Evt andre mellommåltider legger jeg til nærmeste måltid.

Anonymkode: 8495a...d0b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Putter det under "snacks" og gir blanke i om det da blir enn anbefalt. 

 

Anonymkode: afc98...3ea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Samme her. Putter det under "snacks" og gir blanke i om det da blir enn anbefalt. 

 

Anonymkode: afc98...3ea

Ja, jeg må gjøre det samme, ser jeg. Dritt at man ikke kan legge til flere måltider!! Jeg får ta i bruk god gammeldags penn og papir i tillegg 🤣 Jeg liker å ha oversikten over hvilke klokkeslett jeg spiser samt hvor mange måltider det blir ila én dag. Syns det blir ryddigst slik! Men appen er et godt verktøy til å regne ut antall kcal, samt at det var veldig lett å legge til forskjellige produkter kun ved å scanne strekkoden! 

Anonymkode: 0d207...9d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja, jeg må gjøre det samme, ser jeg. Dritt at man ikke kan legge til flere måltider!! Jeg får ta i bruk god gammeldags penn og papir i tillegg 🤣 Jeg liker å ha oversikten over hvilke klokkeslett jeg spiser samt hvor mange måltider det blir ila én dag. Syns det blir ryddigst slik! Men appen er et godt verktøy til å regne ut antall kcal, samt at det var veldig lett å legge til forskjellige produkter kun ved å scanne strekkoden! 

Anonymkode: 0d207...9d8

Dette tenkte jeg på i starten, etter at jeg la om kostholdet, så spiser jeg flere måltider, kveldsmat... Irriterende at den ikke står der 😄 Legger f.eks 2 knekkebrød med ost inn på snacks for kveldsmat da... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo bruke google documents  til å skrive dato og  klokkeslett, hvis det er viktig for deg 

Anonymkode: 766dd...2ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du kan jo bruke google documents  til å skrive dato og  klokkeslett, hvis det er viktig for deg 

Anonymkode: 766dd...2ef

Ja, neida, jeg har laget en slags matdagbok med god gammeldags penn og spiralhefte 😅 Jeg begynte med det før jeg kom til å tenke på at det sikkert fantes apper 😅 Tror jeg er en gammel sjel i ung kropp som ikke alltid tenker over at det finnes en app for alt mulig 😛  Uansett så kan jeg bruke appen til å lettere regne ut for meg, og så får jeg heller loggføre nøyaktig i skriveboka:) Som jeg skrev litt lenger opp her, så syns jeg det er greit å loggføre nå i starten når jeg spiser og hvor ofte, samt kalorier så klart! Egentlig litt gøy også!

Anonymkode: 0d207...9d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...