Gå til innhold

I Oslo får Liv (18) vaksine – i Troms må Marit (63) vente


von Dünkel

Anbefalte innlegg

AmonymBruker skrev (På 9.6.2021 den 13.59):

Oslo kan ikke både ha landets strengeste tiltak og en befolkning som følger de til punkt og prikke, samtidig som de har landets høyeste smittetall som rettferdiggjør prioritering av vaksiner. Det er en selvmotsigelse. 

Feil. Majoriteten i Oslo har fulgt smittevernreglene til punkt og prikke. Så er det noen unntak som ikke har gjort dette, og disse har sørget for å spre smitten - blant annet via skoler og barnehager. Smitte i skoler og barnehager som går videre til foreldre og søsken, er det ekstremt vanskelig å beskytte seg mot. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå skal ikke jeg si at jeg er så fryktelig inne i hvor langt Nord-Norge har kommet med vaksnineringen men; 

Det er viktig å huske på at det er forskjell mellom Troms og Tromsø. Tromsø ligger i Troms. I Troms er det haugevis av små bygder og områder som kanskje ikke har hatt et eneste smittetilfelle. Jeg har null problemer med å forstå hvorfor vaksiner skjevfordeles. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg forstår hvorfor prioriteringene er gjort med omfordeling av vaksine.

Jeg synes imidlertid kommunikasjonen i forkant er feil. Da må det jo bli sånn at Marit tror at en pakistank russ fra Indre Østpart har fått vaksinen hun skulle hatt.

Jeg er for øvrig helt enig i at vinklingen til avisene blir feil, men de skal jo leve av klikk. Og by mot land og sør mot nord blir jo aldri "helt feil".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...