Gå til innhold

Rosa undertøy hvitt igjen?


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Ja greide for en stund siden å slenge en rød genser med min hvite undertøyvask og vil ikke bruke det nå siden det ser så slaskete rosa ut, men er det en måte å få det tilbake til hvitt igjen?

MVH kløne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Da kjøper vi nytt hvitt ja, takk for tips så jeg slipper å vaske det evig mange ganger til ;)

Men så rart for jeg har klart å vaske rosafarget tøy hvitt før :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger setter det seg overskuddsfarge i et plagg som blir borte i neste vask. Dette kan spesielt skje med syntetiske stoffer. Men blir ikke fargen borte i neste vask, så er det lite man kan gjøre. Da er det stort sett bare å bruke plagget som det er eller kaste det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ELLER la det ligge der det ligger og glemme det :D Det kan hete reserveundertøyet mitt! æsj må jeg ut og handle igjen da, nå har jeg bare dystert undertøy igjen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare hive meg på her med et spørsmål litt på siden:

Hva med hvitt undertøy som har blitt grått/lyseblått?

Jeg har dilla på undertøy og har veeeldig mange sett, men en god del av de hvite har blitt grå/lyseblå i fargen. Vet ikke om de har tatt farge av noe eller om det er naturlig at hvitt undertøy blir sånn? Husker en venninne for noen år siden drev med noe som het "hvitvask" for å få undertøyet hvitt igjen?

Noen som vet eller skal jeg begynne å kaste litt grått undertøy og kjøpe nytt som er hvitt?? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare hive meg på her med et spørsmål litt på siden:

Hva med hvitt undertøy som har blitt grått/lyseblått?

Jeg har dilla på undertøy og har veeeldig mange sett, men en god del av de hvite har blitt grå/lyseblå i fargen. Vet ikke om de har tatt farge av noe eller om det er naturlig at hvitt undertøy blir sånn? Husker en venninne for noen år siden drev med noe som het "hvitvask" for å få undertøyet hvitt igjen?

Noen som vet eller skal jeg begynne å kaste litt grått undertøy og kjøpe nytt som er hvitt??  :ler:

Om det er undertøy av bomull kan det sansynligvis blekes, men om det er av kunstfiber så er det ingenting å gjøre med det. Kunstfiber er egentlig grålig i farge, og er "farga" hvitt, så jo mer du bleker og vasker på høy tepmeratur, jo gråere blir det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei!

Hadde en opprinnelig hvit klut som var farga rosa, og etter noen timer i vann og klorin, ble den hvit igjen. Anser man undertøyet som tapt, kan det være verdt forsøket å prøve med klorin, i hvertfall.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare hive meg på her med et spørsmål litt på siden:

Hva med hvitt undertøy som har blitt grått/lyseblått?

Jeg har dilla på undertøy og har veeeldig mange sett, men en god del av de hvite har blitt grå/lyseblå i fargen. Vet ikke om de har tatt farge av noe eller om det er naturlig at hvitt undertøy blir sånn? Husker en venninne for noen år siden drev med noe som het "hvitvask" for å få undertøyet hvitt igjen?

Noen som vet eller skal jeg begynne å kaste litt grått undertøy og kjøpe nytt som er hvitt??  :ler:

Til hvitt tøy som har blitt grått kan du prøve Biotex flekker/pletter. Tror jeg det heter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...