Gå til innhold

Venninne som aldri kan møtes og som er super hyggelig..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Klarer ikke å plassere henne fordi hun er så fantastisk hyggelig men hun avviser meg så hyggelig hele tiden uten at jeg klarer å ta hintet. Aner ikke hva hun driver med fordi jeg blir helt fucka
 

Hun er en barndomsvenninne. Fikk en del kontakt for 2 år siden, og møttes. Jeg har fått to barn, har hus og mann og hun ønsker det samme og har nå funnet drømmemannen akkurat. Tror hun stresser litt, men føler ikke dette er en unnskyldning for å ikke møtes. Vi har ikke møtes siden før jul bare jeg og henne.. 
 

Invitere henne på grilling med nye samboeren da jeg nettopp har fått barn nummer 2. Fikk til beskjed at hun syntes det var veldig koselig, men at de skulle reise vekk i helgen men de kunne komme en ettermiddag isteden. Så inviterte jeg henne på gåtur men da var hun på vei hjem og kunne ikke men sa det måtte bli en annen gang. Jeg sa hun måtte si fra neste gang det passet😃 
 

Altså, hun virker så glad og hyggelig og alt det der men inviterer aldri eller noe. Hun spør meg veldig mye om min og samboers økonomi og siden vi har god økonomi og klare oss godt føler jeg hun er litt bitter på meg. Orker ikke å snakke om penger med henne mer.. 

Har fått masse kontakt med hennes beste venninne og jeg føler jeg må inkludere henne for å være med hennes venninne, men hvorfor skal jeg gjøre det når hun aldri tar kontakt? Kan jeg bare slutte å ta kontakt med henne og bare invitere tid i hennes venninne som også er en barndomsvenn av meg? Kan jeg kanskje spørre hennes venninne om hva hun tenker.. Synes det er veldig rart at hun er slik mot meg da jeg bare har vært snill og grei mot henne❤️
 

Blir faktisk såret over å være i relasjon med henne. Hun avviser meg føler jeg uten å klare å sette fingeren på det

Anonymkode: 42ad3...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har mest lyst å gi faen i henne og bare investere i hennes venninne min gamle barndomsvenninne som oppriktig viser interesse til meg også

Men jeg får dårlig samvittighet om hun ikke blir inkludert 

Anonymkode: 42ad3...c94

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å invitere begge samtidig. Da kommer kanskje hun ene, men ikke hun andre, men du har ikke utestengt noen. 

Anonymkode: 7b095...aff

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydeligvis noen som bare er sånn. De er alltid enig med deg, sender hjerter og smilefjes, sier de savner deg og "vi må møtes snart", men når alt kommer til alt, tar de aldri initiativ til å møtes og kan sjelden eller aldri når man selv foreslår å møtes, men de later som at de synes det er forferdelig synd at det ikke klaffer. 

Saken er nok at hun er viktigere for deg enn du er for henne, dvs. at du opplever dere som bedre venner enn dere er. Du blir rett og slett ikke prioritert, og det er klart at folk må få bestemme selv hvem de vil ha kontakt med, men jeg synes det hadde vært mer redelig om de hadde vært mer ærlig, dvs. man trenger jo ikke å være frekk, men det er jo bare falskt når de påstår at de vil ha kontakt, men aldri gjennomfører i praksis.

Skjønner godt at du blir forvirret. Kanskje du kan invitere en gang til, og når du da får avslaget, kan du jo si på en litt sånn spøkefull måte at "Men nå er det jammen meg din tur til å foreslå noe neste gang, nå har jeg tatt initiativ så mange ganger, men du er jo så utrolig opptatt, at!" Da har du sagt fra uten at du framstår som bitter og kjip, samtidig slipper du selv å bli skuffet når hun aldri prioriterer å møte deg. Så kan du heller møte den andre venninnen uten å tenke på hun som tydeligvis ikke har noe ønske om å ha så mye kontakt. Men jeg hadde ikke spurt den andre venninnen om hva hun tror om situasjonen, det kan det bli mye drama av ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm, jeg tolker det mer som at hvis hun er som meg. Snill men tør ikke å avvise noen. Jeg har til og med stalket et par bare fordi de skulle føle på at de var Åh så attraktive. 🙈 

Anonymkode: 14228...2ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror kanskje jeg kan være litt sånn som din venninne.

Hvertfall ut ifra hva du skriver, og hvordan jeg tolker det. Ut ifra mitt eget ståsted kan jeg si at jeg kan være ganske dårlig på å følge opp mine venninner, men jeg mener virkelig ikke å være slik. Det er faktisk det siste jeg vil, MEN det er vanskelig for meg å greie å følge opp "alle" til enhver tid og rekke å treffe folk i hverdagen. Jeg vil kalle meg selv litt distre, for jeg glemmer lett og plutselig når jeg kjenner på det så tar jeg selvsagt kontakt. Jeg er fullstendig klar over at jeg er slik, og jeg kommer bestandig til å stille opp for vennene mine, men i hverdagen så er jeg for dårlig. Dette har jeg kommunisert ut til mine venner slik at det ikke skal bli misforståelser, men jeg skjønner jo at det kan føles litt rart allikevel..

 

Når det gjelder å invitere andre hjem til seg eller på noe, så er jeg også dårlig. Vet ikke om jeg er redd avvisning eller om jeg er redd for å "presse" de til å komme over hit, men jeg tenker at om de ønsker å komme hit så spør de. Jeg forstår jo selv hvor håpløst dette sikkert er, men det er rett og slett for å ikke plage den andre parten med mitt spørsmål. Har aldri feiret bursdager og slik med venner heller, i frykt for å mase de hit eller presse de til å si ja.

 

Dette ble svært rotete skrevet ser jeg, men jeg tømte bare hjernen litt kjapt her nå. Kanskje mener hun ikke noe vondt med det, og kanskje ligger det ikke noe mellom linjene. Mulig har hun noe hun sliter med som du ikke vet om også, som gjør at det er en utfordring å skulle dra på besøk til andre. Sykdom, liten sosial angst liggende og murre, man vet aldri. Men jeg regner med at hun allikevel setter veldig stor pris på at du inviterer henne med. Om du ønsker å være med venninnen hennes, så inviter begge og så slipper hun å føle at dere to glemmer henne samtidig. 

Anonymkode: eb73d...97b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte

Ikke tenk så mye, inviter henne hver gang og la resten bli opp til henne. Det siste jeg ville gjort, er å snakke med en felles venninne om henne, det kan fort slå feil. 

Vær hyggelig med henne og la henne være som hun er. Så er du som du er. Og ikke lag noe mer ut av dette. Hadde heller ikke svart på spørsmål om min private økonomi til noen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær venner med bestevenninne, du har gjort ditt, ballen ligger hos henne. du skylder henne ingenting.

Og jeg synes ikke hun virker ålreit, grave i din økonomi, hvem gjør det?

 

Glem henne, ikke diskuter henne med andre. 

Du har ingenting å føle dårlig samvitighet over.

Anonymkode: 127bf...f47

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HUn er faktisk ikke interessert i å være med deg som den venninnen du ønsker. Men klarer ikke avvise direkte. Du virker krevende også. Og litt fjortis oppførsel

Anonymkode: 68688...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.6.2021 den 0.33):

Hun er en barndomsvenninne. Fikk en del kontakt for 2 år siden, og møttes. Jeg har fått to barn, har hus og mann og hun ønsker det samme og har nå funnet drømmemannen akkurat. Tror hun stresser litt, men føler ikke dette er en unnskyldning for å ikke møtes. Vi har ikke møtes siden før jul bare jeg og henne.. 
 

Invitere henne på grilling med nye samboeren da jeg nettopp har fått barn nummer 2. Fikk til beskjed at hun syntes det var veldig koselig, men at de skulle reise vekk i helgen men de kunne komme en ettermiddag isteden. Så inviterte jeg henne på gåtur men da var hun på vei hjem og kunne ikke men sa det måtte bli en annen gang. Jeg sa hun måtte si fra neste gang det passet😃 
 

Altså, hun virker så glad og hyggelig og alt det der men inviterer aldri eller noe. Hun spør meg veldig mye om min og samboers økonomi og siden vi har god økonomi og klare oss godt føler jeg hun er litt bitter på meg. Orker ikke å snakke om penger med henne mer.. 

(...)

Blir faktisk såret over å være i relasjon med henne. Hun avviser meg føler jeg uten å klare å sette fingeren på det

Anonymkode: 42ad3...c94


Du inviterte henne til en par-treff i en helg. Hun og typen er nyforelsket, mens du og mannen er opptatt med småbarn og fersk baby. Dere er på forskjellige plasser i livet, og da er det faktisk veldig kjedelig å treffes over grilling (-som gjerne krever mer tid enn et ordinært kaffe-besøk.). Og så i en helg...  hvor mange nyforelskede, barnløse/barnefrie par vil bruke en del av helgen sin hos en småbarnsfamilie? 

Den andre invitasjonen din var tydeligvis innen kort tid, så den ville jeg ikke lagt mer i. Kanskje du heller burde foreslått en gåtur på x-dag eller y-dag? (I uken, ikke helgen)
 

Jeg tipper hun ikke spør deg fordi du nå har en fersk baby på armen, og fordi du nylig var gravid. Hvor fleksibel hadde du vært til å dra på kino/kafé/middag/båttur/ osv uten babyen? 
 

Ville droppet å diskutere økonomi med henne. 
 

Jeg har forresten barn selv mesteparten av tiden, og går mye turer med venner i ukedagene. Helgene er forbeholdt barn og/eller kjæreste. (Par-treff utover kaffe-besøk er kun aktuelt med par i samme situasjon. Enten har alle med barn, eller så har ingen.)

Anonymkode: c7f38...17b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er en person hun er villig til å være hyggelig til og ser kanskje at hun kan få bruk for deg en gang i fremtiden, men hun ser ikke på deg som en venninne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...