Gå til innhold

Pfizer skal teste vaksine på babyer


Tunique

Anbefalte innlegg

14 hours ago, zemer said:

Om pandemien forsvinner så er det ikke sikkert at det er nødvendig?

Den kommer neppe til å forsvinne hvis ikke barn blir vaksinert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 hours ago, mima said:

Ja barn blir sjelden særlig syke av dette viruset. Vannkoppeviruset har vi ikke vaksine mot, men vi aksepterer at barna får vannkopper, kanskje feber, og andre symptomer som følger med- så de slipper å få det som voksne(siden det er farligere for voksne). Så hvorfor er man da så hysterisk for  koronaviruset? Mennesker med alvorlig sykdom og svekket immunforsvar må være påpasselig med alt- ikke bare koronaviruset. Man kan ikke behandle alle mennesker som de skulle vært immunsvekkede.

Vannkoppeviruset finnes det vaksine mot.

Men vannkoppeviruset oppfører seg endel anderledes enn sars-cov2, og man beskytter ikke nødvendigvis andre ved vaksinere barn mot vannkopper. 

Regner med tanken bak å vaksinerebarn mot covid19 er å beskytte hele befolkningen bl.a mot nye mutasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjest:) skrev (47 minutter siden):

Vannkoppeviruset finnes det vaksine mot.

Men vannkoppeviruset oppfører seg endel anderledes enn sars-cov2, og man beskytter ikke nødvendigvis andre ved vaksinere barn mot vannkopper. 

Regner med tanken bak å vaksinerebarn mot covid19 er å beskytte hele befolkningen bl.a mot nye mutasjoner.

Jeg er fullt klar over at vannkoppeviruset er annerledes. Det er mer stabilt. Og slike virus er det lettere å lage vaksine mot. Vi bruker ikke vaksine mot vannkopper- fordi det ikke er noen dødelig sykdom for barn. Men noen kan selvfølgelig bli ekstra syk, slik som det er med alle virus bakterier osv. Og dette koronaviruset er minst farlig for barn. Derfor skjønner jeg ikke at de vil vaksinere barn. influensa og Koronavirus vaksine er vanskelig å lage pga det er ustabilt RNA virus. Derfor blir vi ikke kvitt viruset selv om vi vaksinerer hvert eneste menneske i verden. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, mima said:

Jeg er fullt klar over at vannkoppeviruset er annerledes. Det er mer stabilt. Og slike virus er det lettere å lage vaksine mot. Vi bruker ikke vaksine mot vannkopper- fordi det ikke er noen dødelig sykdom for barn. Men noen kan selvfølgelig bli ekstra syk, slik som det er med alle virus bakterier osv. Og dette koronaviruset er minst farlig for barn. Derfor skjønner jeg ikke at de vil vaksinere barn. influensa og Koronavirus vaksine er vanskelig å lage pga det er ustabilt RNA virus. Derfor blir vi ikke kvitt viruset selv om vi vaksinerer hvert eneste menneske i verden. 

Handler ikke bare om hvor stabilt viruset er. Vannkoppeviruset går i "dvale" i kroppen  og kan potensielt blusse opp igjen som helvetesild. Der antas at sirkulerende virus er viktig på den måten at det at barn blir syke beskytter voksne not helvetesild.

Jo mindre sirkulerende coronavrisud, jo færre nye mutasjoner vil vi få. Og sånn vil vaksinering av barn beskytte hele befolkningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...