KvasiKonge Skrevet 10. juni 2021 #41 Skrevet 10. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Sånn gidder ikke å poste mer, du kommer nok til å stå på ditt uansett, men for å unngå at du forvirrer andre med din feilinformasjon... Kildene du siterer er jo håndplukket for å støtte opp din egne mening? Her er f.eks. en studie med 40 hvite kvinner og 40 hvite menn, hvor begge skulle beskrive den ideele kroppen for hvert kjønn. https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0050601 Konlusjonen i studien kan oppsummeres med figuren, hvor A&B er kvinnenes preferanse og C&D er menns preferanse. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2021 #42 Skrevet 10. juni 2021 KvasiKonge skrev (37 minutter siden): Kildene du siterer er jo håndplukket for å støtte opp din egne mening? Her er f.eks. en studie med 40 hvite kvinner og 40 hvite menn, hvor begge skulle beskrive den ideele kroppen for hvert kjønn. https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0050601 Konlusjonen i studien kan oppsummeres med figuren, hvor A&B er kvinnenes preferanse og C&D er menns preferanse. For det første burde man i så fall understreke at man snakker om hvite/norske menn, og ikke skrive menn som i generelt. Det er en stor verden der ute... For det andre viser ikke denne studien det som blir hevdet i kommentaren jeg siterte. Den jeg siterte skrev at "det er kun menn med få alternativer vurderer en slik [overvektig] kvinne". Det er jo i beste fall uvitenhet, men mest sannsynlig er det en blanding av uvitenhet, arroganse og fordommer... Jeg kjenner ikke like mange menn som deg (...), men til gjengjeld er minst 50 % av dem positiv til en kvinne med litt mer fett på kroppen. De fleste er også mest opptatt av personligheten, kjemien og utstrålingen når de velger seg partner. Sorry, men nei. Jeg har så klart leter frem linker som underbygger min påstand. Hva trodde du. Spiller ingen rolle om det er blogger eller what not, poenget er at dere tar feil. Alle menn er ikke enig med dere. Bare her i kommentarfeltet kan du jo lese det selv! Men vil du tro det? Nei? I så fall, hva handler det om? Anonymkode: 21d00...c4b 1
Teethgrinding Skrevet 10. juni 2021 #43 Skrevet 10. juni 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): De aller fleste av oss er jo fullt klar over at det hele er et regnestykke med pluss og minus på begges side. Sånn sett kunne du egentlig spart deg hele den kjipe tiraden din som bl.a inneholdt"...man ser ned på feite folk. Man vurderer disse menneskene som svake og dumme...". For så lenge det allikevel handler om denne balansen mellom positive og negative egenskaper fordelt mellom de to som potensielt skal date, så er jo overvekten like relevant/irrelevant som mannens vikende hår, voksende ølmage eller manglende høyde. Anonymkode: d8377...c44 Jeg skjønner ikke helt hva du er så sur for?
Teethgrinding Skrevet 10. juni 2021 #44 Skrevet 10. juni 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det fleste MENN vil stort sett ha en kvinne de liker personligheten og sjarmen til, uavhengig av hvilken kropp hun har. Du virker ikke til å være særlig MANN selv, mer en gutt, med dine merkelige betraktninger. Anonymkode: 21d00...c4b Naiv super.
Teethgrinding Skrevet 10. juni 2021 #45 Skrevet 10. juni 2021 KvasiKonge skrev (48 minutter siden): Kildene du siterer er jo håndplukket for å støtte opp din egne mening? Her er f.eks. en studie med 40 hvite kvinner og 40 hvite menn, hvor begge skulle beskrive den ideele kroppen for hvert kjønn. https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0050601 Konlusjonen i studien kan oppsummeres med figuren, hvor A&B er kvinnenes preferanse og C&D er menns preferanse. Drop the mic 😂
Antiviruset Skrevet 10. juni 2021 #46 Skrevet 10. juni 2021 DHG skrev (På 8.6.2021 den 16.33): Jeg tror overvekt i det hele tatt er verst for nettopp kvinnene. Menn lever greit med overvekt fordi kvinner ikke er i like stor grad så gjennomgående negativt innstilt til overvekt. Flere kvinner enn menn foretrekker overvektige partnere. Man bruker begreper som "bamsemann" o.l. Det er på ingen måte noen menn som kaller sin kvinne for bamsekvinne med samme positive fortegn. En stor feit mann vil slite med akkurat det samme om han ikke er realistisk og går etter en kvinne med samme livstil. For det er hva dette handler om. Jeg som mann kunne godt datet en frodig kvinne som var aktiv og likte å komme seg ut om personligheten og verdiene ellers klaffet. Jeg kunne aldri falt for en kvinne som var veldig overvektig fordi hun var inaktiv og aldri kom seg ut, spiser usunt og ikke har de samme interessene som meg av denne grunn. Vi er rett og slett ikke kompatible. Så er det mange menn som ikke bryr seg om dette for et ligg, og de er ikke ærlige på det. Tror ikke at kvinner har samme holdning og går etter en feit mann bare for et ligg, fordi hun ikke finner noen andre. Så kvinner har en fordel her om det bare dreier seg om sex, når det gjelder seriøse varige forhold er begge kjønn ganske så likestilt.' Være realistisk angående egen attraktivitet er viktig om man skal lykkes når det gjelder varige forhold. Alle vet dette men fornekter det og går etter helt andre typer som de aldri vil lykkes sammen med. Utnyttet og dumpet ender det ofte som.
Gjest Fnuggolina Skrevet 10. juni 2021 #47 Skrevet 10. juni 2021 KvasiKonge skrev (3 timer siden): Kildene du siterer er jo håndplukket for å støtte opp din egne mening? Her er f.eks. en studie med 40 hvite kvinner og 40 hvite menn, hvor begge skulle beskrive den ideele kroppen for hvert kjønn. https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0050601 Konlusjonen i studien kan oppsummeres med figuren, hvor A&B er kvinnenes preferanse og C&D er menns preferanse. Men er en studie som spør «beskriv den ideelle kropp» sammenliknbart med «hva slags type folk pleier du falle for»? Jeg ville sikkert selv tegnet den mannekroppen der på det spesifikke spørsmålet, men de jeg har hatt åndssvakt lyst til å ligge med/vært betatt av osv ser jo ikke alle sånn ut.
Gjest Skogsalv Skrevet 11. juni 2021 #48 Skrevet 11. juni 2021 (endret) DHG skrev (På 8.6.2021 den 16.33): Overvekt gjør deg ingen tjenester på nettdatingmarkedet som kvinne. Historiene blant overvektige kvinner på nettdating er tidvis brutale. Heldigvis er gjelder det ikke alle, og mange lever greit med at de slipper litt unna vonde opplevelser. For saken er ganske hard å innse. Menn vil stort sett ha så fin date som de makter å få. At kvinner sier de får oppmerksomhet selv om de er tykke betyr simpelthen at menn er villige til å fire på kravene og aksepterer fettet. En mindre andel av menn foretrekker store kvinner, men det blir oftere heller en slags fetish enn noe annet. Det er altså en vesentlig forskjell på aksept og en preferanse. Overvekt gjør dating veldig vanskelig. Det er lettere å bli brukt for sex, lovet ting og så kastet vekk enn ellers. Mange menn har sterke fordommer mot overvektige, fordommer som også mange kvinner deler. Man ser ned på feite folk. Man vurderer disse menneskene som svake og dumme. Det overføres veldig lett til handling, dessverre. Praten "blant gutta" er helt tydelig: Feite kvinner er den største nedtur. Det er nesten verre enn om kvinnen er lite attraktiv for øvrig. Det sier litt. Jeg tror overvekt i det hele tatt er verst for nettopp kvinnene. Menn lever greit med overvekt fordi kvinner ikke er i like stor grad så gjennomgående negativt innstilt til overvekt. Flere kvinner enn menn foretrekker overvektige partnere. Man bruker begreper som "bamsemann" o.l. Det er på ingen måte noen menn som kaller sin kvinne for bamsekvinne med samme positive fortegn. Hva er dette for tull og fat shaming !! 😳Halvparten av mannfolka over 40 ser ut som gnomer uansett både tynne og tykke 🤣! Hva skjedde med menneske,ærlighet, intensjon ,null staffasje ?? Applauderer TS !!! ,- De fleste av oss,ca 90 % ser ikke ut som 28,når vi bikker 40 . Hverken kvinner eller menn.DET KALLES LIVET ! Synes det er stygt av deg å skrive sååå utførende, - passivt aggresivt for å tråkke på !! Tuller det inn i velmenende ord ....vel jeg får vondt av slikt ! Endret 11. juni 2021 av Skogsalv
Teethgrinding Skrevet 11. juni 2021 #49 Skrevet 11. juni 2021 Skogsalv skrev (6 timer siden): Hva er dette for tull og fat shaming !! 😳Halvparten av mannfolka over 40 ser ut som gnomer uansett både tynne og tykke 🤣! Hva skjedde med menneske,ærlighet, intensjon ,null staffasje ?? Applauderer TS !!! ,- De fleste av oss,ca 90 % ser ikke ut som 28,når vi bikker 40 . Hverken kvinner eller menn.DET KALLES LIVET ! Synes det er stygt av deg å skrive sååå utførende, - passivt aggresivt for å tråkke på !! Tuller det inn i velmenende ord ....vel jeg får vondt av slikt ! Det høres mest av alt ut som du er vondbråten her fordi du er tjukk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå