AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #1 Skrevet 8. juni 2021 Jeg er en stor singel kvinne. Jeg ønsker som andre å se fin ut på profilen. Har lagt til diverse bilder helfigur og ansikt, men legger ikke ut bilder jeg ikke synes er fine av meg. Redigerer ikke og bruker heller ikke filter. Allikevel tenker jeg alltid over om jeg ser tjukk nok ut på bildene så en date ikke skal bli skuffet når han treffer meg. Tenker det kanskje er litt usexy å skrive at man er stor? Venninner har i hvertfall frarådet meg det, og jeg har og fått hjelp til å se over slik at jeg fremstår slik jeg er. Så det er vel et spørsmål til menn hvordan dere ser og vurderer profiler til store kvinner. Anonymkode: a8eee...643 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #2 Skrevet 8. juni 2021 Jeg er også en stor kvinne, og det er ikke usexy - slik jeg får respons men er alltid ærlig på bildene og har to helfigurbilder. Det er menn der ute som mer enn gjerne vil date store kvinner, så ikke gjem deg bort - men vis deg frem. Å være ærlig på bildene er jo også den beste måten å få et godt resultat på. Anonymkode: 5bdad...218 12
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #3 Skrevet 8. juni 2021 Du kan skrive at du er frodig i profilteksten. De fleste skjønner at det betyr tjukk/veldig overvektig, og ikke at man bare har litt ekstra her og der. Menn som er tiltrukket av deg og finner deg attraktiv vil ikke betegne deg som tjukk eller svær, fordi de syns det er negativt ladet. Legg ved bilder i helfigur der man faktisk ser hvordan du ser ut, ikke noe sånn slankende posering som f.eks Helene Drage driver med. Men ha gjerne en god holdning på bildene. Anonymkode: 5dfbe...0cc 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #4 Skrevet 8. juni 2021 Nei, det er ikke nødvendig å skrive i teksten at du er stor/frodig eller legge ut uflatterende bilder av deg selv. Man ser at kvinner er større på ansiktet og dermed på bildene, og du har all rett til å legge ut bilder du føler deg komfortabel med. Gutta på gymmen flexer alltid, og ingen klager over at de ikke tar et realistisk bilde av overarmene når de ikke har pumpet jern 1 time før. Anonymkode: 65eea...2bb 6
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #5 Skrevet 8. juni 2021 Du kan jo ta et bilde du er komfortabel med som ikke skjuler vekten din? Type slik du ville dukket opp på date? Anonymkode: 386c6...e96
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #6 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): ser at kvinner er større på ansiktet nei, faktisk ikke alltid. Vet om flere som ser veldig slanke ut i ansiktet, men er veldig store ellers Anonymkode: 5bdad...218 8
Zooey Skrevet 8. juni 2021 #7 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei, det er ikke nødvendig å skrive i teksten at du er stor/frodig eller legge ut uflatterende bilder av deg selv. Man ser at kvinner er større på ansiktet og dermed på bildene, og du har all rett til å legge ut bilder du føler deg komfortabel med. Gutta på gymmen flexer alltid, og ingen klager over at de ikke tar et realistisk bilde av overarmene når de ikke har pumpet jern 1 time før. Anonymkode: 65eea...2bb Enig. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #8 Skrevet 8. juni 2021 Ikke skriv du er stor. Legg ut bilder av deg selv som du synes er fine, og som samtidig ligger så nære opp til sånn som du faktisk ser ut Anonymkode: 5e5ee...aea 5
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #9 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Nei, det er ikke nødvendig å skrive i teksten at du er stor/frodig eller legge ut uflatterende bilder av deg selv. Man ser at kvinner er større på ansiktet og dermed på bildene, og du har all rett til å legge ut bilder du føler deg komfortabel med. Gutta på gymmen flexer alltid, og ingen klager over at de ikke tar et realistisk bilde av overarmene når de ikke har pumpet jern 1 time før. Anonymkode: 65eea...2bb Dette er en veldig merkelig holdning. Så om man er tjukk så er det automatisk uflatterende å legge ut et bilde i helfigur? I mange tilfeller er det nok "skadekontroll" å nevne at man er frodig. Da slipper man ydmykelsen å bli dumpa fordi man var "for stor", mannen vet jo hva han går til. De fleste menn trenger å få ting inn med teskje - også dette. Anonymkode: 5dfbe...0cc 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #10 Skrevet 8. juni 2021 Jeg velger bare enorme menn, høy, kraftig bygd, tjukke. Vips så er du en liten alv. Lykke til med dating, ikke overtenk. Dette blir gøy, du lever bare en gang. Anonymkode: 95e4f...308 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #11 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, det er ikke nødvendig å skrive i teksten at du er stor/frodig eller legge ut uflatterende bilder av deg selv. Man ser at kvinner er større på ansiktet og dermed på bildene, og du har all rett til å legge ut bilder du føler deg komfortabel med. Gutta på gymmen flexer alltid, og ingen klager over at de ikke tar et realistisk bilde av overarmene når de ikke har pumpet jern 1 time før. Anonymkode: 65eea...2bb Hun trenger ikke å legge ut uflatterende bilder av seg selv, men hun bør jo legge ut bilder som viser hvordan hun egentlig ser ut. Og jeg kjenner flere overvektige som har et "vanlig" slankt ansikt som ikke viser overvekten, så det er ikke noe automatikk i at man ser på ansiktet om en person er overvektig. Det er ikke alle som har vekten jevnt fordelt. Anonymkode: 7fad2...7a4 2
Teethgrinding Skrevet 8. juni 2021 #12 Skrevet 8. juni 2021 Overvekt gjør deg ingen tjenester på nettdatingmarkedet som kvinne. Historiene blant overvektige kvinner på nettdating er tidvis brutale. Heldigvis er gjelder det ikke alle, og mange lever greit med at de slipper litt unna vonde opplevelser. For saken er ganske hard å innse. Menn vil stort sett ha så fin date som de makter å få. At kvinner sier de får oppmerksomhet selv om de er tykke betyr simpelthen at menn er villige til å fire på kravene og aksepterer fettet. En mindre andel av menn foretrekker store kvinner, men det blir oftere heller en slags fetish enn noe annet. Det er altså en vesentlig forskjell på aksept og en preferanse. Overvekt gjør dating veldig vanskelig. Det er lettere å bli brukt for sex, lovet ting og så kastet vekk enn ellers. Mange menn har sterke fordommer mot overvektige, fordommer som også mange kvinner deler. Man ser ned på feite folk. Man vurderer disse menneskene som svake og dumme. Det overføres veldig lett til handling, dessverre. Praten "blant gutta" er helt tydelig: Feite kvinner er den største nedtur. Det er nesten verre enn om kvinnen er lite attraktiv for øvrig. Det sier litt. Jeg tror overvekt i det hele tatt er verst for nettopp kvinnene. Menn lever greit med overvekt fordi kvinner ikke er i like stor grad så gjennomgående negativt innstilt til overvekt. Flere kvinner enn menn foretrekker overvektige partnere. Man bruker begreper som "bamsemann" o.l. Det er på ingen måte noen menn som kaller sin kvinne for bamsekvinne med samme positive fortegn. 5
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #13 Skrevet 8. juni 2021 DHG skrev (5 minutter siden): Overvekt gjør deg ingen tjenester på nettdatingmarkedet som kvinne. Historiene blant overvektige kvinner på nettdating er tidvis brutale. Heldigvis er gjelder det ikke alle, og mange lever greit med at de slipper litt unna vonde opplevelser. For saken er ganske hard å innse. Menn vil stort sett ha så fin date som de makter å få. At kvinner sier de får oppmerksomhet selv om de er tykke betyr simpelthen at menn er villige til å fire på kravene og aksepterer fettet. En mindre andel av menn foretrekker store kvinner, men det blir oftere heller en slags fetish enn noe annet. Det er altså en vesentlig forskjell på aksept og en preferanse. Overvekt gjør dating veldig vanskelig. Det er lettere å bli brukt for sex, lovet ting og så kastet vekk enn ellers. Mange menn har sterke fordommer mot overvektige, fordommer som også mange kvinner deler. Man ser ned på feite folk. Man vurderer disse menneskene som svake og dumme. Det overføres veldig lett til handling, dessverre. Praten "blant gutta" er helt tydelig: Feite kvinner er den største nedtur. Det er nesten verre enn om kvinnen er lite attraktiv for øvrig. Det sier litt. Jeg tror overvekt i det hele tatt er verst for nettopp kvinnene. Menn lever greit med overvekt fordi kvinner ikke er i like stor grad så gjennomgående negativt innstilt til overvekt. Flere kvinner enn menn foretrekker overvektige partnere. Man bruker begreper som "bamsemann" o.l. Det er på ingen måte noen menn som kaller sin kvinne for bamsekvinne med samme positive fortegn. Dette. Det beste trådstarter er å innse at som kvinne er du ikke bra nok for mannen med mindre du er strøken og gjennomgående perfekt utseendemessig, og om du er eldre enn 25 år vil du ikke ha sjans på andre menn enn de som er veldig desperate og tar hvem som helst. Anonymkode: 5dfbe...0cc
Teethgrinding Skrevet 8. juni 2021 #14 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette. Det beste trådstarter er å innse at som kvinne er du ikke bra nok for mannen med mindre du er strøken og gjennomgående perfekt utseendemessig, og om du er eldre enn 25 år vil du ikke ha sjans på andre menn enn de som er veldig desperate og tar hvem som helst. Anonymkode: 5dfbe...0cc Vel. Det sa jeg vel ikke. Jeg tror det er viktig å se på dating som en slags balanse-huske. Begge sitter på hver sin kant av pinnen med sine fordeler og ulemper. Kanskje hun er veldig pen? Litt opp. Kanskje han er veldig kjekk? Litt opp. Auda, forbrukslån og gjeld? Litt ned. Mange seksualpartnere og/eller ex'er? Ned. Men balansen er målet. Det må jevnes ut mellom de to for at forholdet skal være liv laga. Man kan trekker frem eksempler i det uendelige på hva som er bra og dårlig i en datingsammenheng, men hele poenget er at det dreier seg å finne et "equilibrium", et balansepunkt der begge parter føler at de har noe å hente fra forholdet. Det er helt individuelt hvor harde krav man stiller. Kanskje hun leter etter drømmeprinsen som skal vare ut livet? Da er kravene hardere enn om hun leter etter en sommerflørt. Type-krav kan også endre seg fra utseende (som er svært viktig i 20-årene) til ressurser (som er viktigere for familieforøkelse og stabilitet). Summen av krav og bagasje utgjør balansepunktet mellom to potensielle kjærester. Fordelen ved å være klar over at vi alle veier fordeler og ulemper er at man selv kan vurdere hvilke krav man stiller. Kanskje er det ikke nødvendig å finne den kuleste fyren i gjengen? Kanskje er en litt forsiktig nerd et bedre valg. 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #15 Skrevet 8. juni 2021 DHG skrev (5 minutter siden): Vel. Det sa jeg vel ikke. Det står mellom linjene. Du må ikke tro at vi kvinner er dumme. De tingene du lister betyr ikke noe når mannen skal velge kvinnen. Hun trenger kun å være vakker å se på, slank og stram, og ung - det er mer enn nok og alt mannen ønsker. Kvinnene derimot er mer kravstore, de ønsker stødighet, en ressurssterk partner som er ærlig og lojal. Dette er vanvittig store krav de fleste menn ikke evner å beherske. Du skriver også til trådstarter at menn ikke syns hun er attraktiv, og at om de ligger med henne så er det fordi det er mangel på tilbud hos dem, og at de da aksepterer at hun er tykk. Med andre ord bekrefter du dette med at menn i stor grad kun bryr seg om utseende. Om hun er slem, illojal og en dårlig person så kan det aksepteres siden hun riktig nok er vakker å se på. Jeg forstår virkelig ikke hvorfor du vil ut på datingmarkedet, trådstarter. Anonymkode: 5dfbe...0cc 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #16 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Dette er en veldig merkelig holdning. Så om man er tjukk så er det automatisk uflatterende å legge ut et bilde i helfigur? I mange tilfeller er det nok "skadekontroll" å nevne at man er frodig. Da slipper man ydmykelsen å bli dumpa fordi man var "for stor", mannen vet jo hva han går til. De fleste menn trenger å få ting inn med teskje - også dette. Anonymkode: 5dfbe...0cc Nei, det var ikke det jeg sa Anonymkode: 65eea...2bb
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #17 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det står mellom linjene. Du må ikke tro at vi kvinner er dumme. De tingene du lister betyr ikke noe når mannen skal velge kvinnen. Hun trenger kun å være vakker å se på, slank og stram, og ung - det er mer enn nok og alt mannen ønsker. Kvinnene derimot er mer kravstore, de ønsker stødighet, en ressurssterk partner som er ærlig og lojal. Dette er vanvittig store krav de fleste menn ikke evner å beherske. Du skriver også til trådstarter at menn ikke syns hun er attraktiv, og at om de ligger med henne så er det fordi det er mangel på tilbud hos dem, og at de da aksepterer at hun er tykk. Med andre ord bekrefter du dette med at menn i stor grad kun bryr seg om utseende. Om hun er slem, illojal og en dårlig person så kan det aksepteres siden hun riktig nok er vakker å se på. Jeg forstår virkelig ikke hvorfor du vil ut på datingmarkedet, trådstarter. Anonymkode: 5dfbe...0cc Er du ironisk? Anonymkode: c6fb9...446
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #18 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er du ironisk? Anonymkode: c6fb9...446 Nei, jeg er veldig seriøs Anonymkode: 5dfbe...0cc
wandagirl Skrevet 9. juni 2021 #19 Skrevet 9. juni 2021 Legg ut bilder av deg selv hvor du føler deg vel. Få hjelp av en venn både til å ta bilder og velge ut. Trenger ikke å skrive noe om at du er stor. Når det gjelder utseende om det er noe den andre finner attraktivt kan bildene få snakke for seg selv, og da er det ikke noe å tenke på så lenge man legger ut ærlige bilder Får du match må du nesten bare stole på at den andre synes du var grei å hvile øynene på 2
Okapi Skrevet 9. juni 2021 #20 Skrevet 9. juni 2021 (endret) Synes det holder i lange baner med ett eller to bilder i helfigur, men skal sies at jeg ikke har noe imot store kvinner da. Samtidig skjønner jeg det godt om du er lei av å bli avvist på grunn av det. Jeg har begynt å nevne høyden i profilen (mann på 1.71) nettopp fordi jeg har opplevd å bli avvist pga. høyden tidligere, da jeg ikke nevnte den. Ser vel høyere ut på bilder, antar jeg, så er sikkert de som ser slankere ut på bilder også. Endret 9. juni 2021 av Okapi 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå