Gå til innhold

Tørr hud med urenheter!


Gjest Sims!

Anbefalte innlegg

:sur: Jeg er sikkerlig lei av huden min nå!

Jeg håper noen kan hjelpe meg litt på vei,for jeg har ikke så veeldig mye kunnskap om dette. Jeg er ute etter et fult renseprogram og gjerne litt tips om hvordan sminke jeg bør bruke. Evt andre ting enn direkte hudpleie jeg kan gjøre....

Huden min er nokså tørr,men allikevl har jeg masse urenheter både kuler under huden og kviser som stikker ut hvis dere skjønner. Sikkert noen av dere som kanskje har opplevd noe av det samme....Jeg bruker nå for tiden rens og krem fra Kanbo. Jeg prøver å være flink til å stelle bra med huden min.

Lurer på om jeg bør bruke produkter beregnet på tørr eller uren hud? Bør jeg helst bruke pudder eller flytende makeup kremer? Tips til produkter som fuker både for tørr og uren hud-huden minner ikke sånn veldig plaget av noen av delene,men huden er liksom veldig ublansert på en måte og jeg sliter med å få tak i produkter som hjelper mot begge deler. Går det ann å for eks bruke en rens for kviser som kanskje ikke er så bra for tørr hud,så bruke en god fuktighetskrem for tørr hud som kanskje ikke er så bra for uren hud,hvis dere skjønner hva jeg mener??

Er det noe annet enn hudpleie som kan hjelpe-tenker på kosthold osv sånn...

Håper på noen tips! Takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Renseproduktene til Kanebo er veldig sterke (dette gjelder også produktene for tørr hud), og de har ikke hudriktig PH-verdi, så det lureste er å legge dem bort, og heller benytte en mild ikke-skummende rens for å ikke tørke ut huden ytterligere. Hvis huden blir uttørket, reagerer den på det viset du beskriver, ved å være tørr/dehydrert, men samtidig produsere talg.

Ellers bør du bruke en krem som gir masse fukt, men også litt fett. Noen gode er for eksempel Hydra Floral fra Decleor, Perpetual Moisture fra Elizabeth Arden, eller Moisture On Call fra Clinique. Hvis du vil ha en billigere krem med samme effekt, er Thermal Fix1 eller 2 fra apoteket supre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha en billigere krem med samme effekt, er Thermal Fix1 eller 2 fra apoteket supre.

Signerer dette. De er beregnet til å bruke i samsvar med acne-behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du har uren hud skyldes antagelig at du tørker den ut med produktene. Du burde kjøpe deg parfyme- og alkoholfrie produkter for tørr hud så skal du se at problemene burde gi seg! Du kan eventuelt kjøpe fuktighetskrem uten olje! Den vil ikke fremkalle kviser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du har uren hud skyldes antagelig at du tørker den ut med produktene.  Du burde kjøpe deg parfyme- og alkoholfrie produkter for tørr hud så skal du se at problemene burde gi seg! Du kan eventuelt kjøpe fuktighetskrem uten olje! Den vil ikke fremkalle kviser.

Ville bare si at jeg er helt enig! Gjør dette, og du skal se at huden din blir bedre!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Produkter for tørr hud på en hud som virker tørr, men har kviser, vil sannsynligvis gi mer kviser, siden kremer for tørr hud inneholder endel fett. Det en slik hudtype trenger, er kremer med mye fuktighet, men med en liten andel fett, slik som dem jeg nevnte i det første innlegget mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nja ikke helt enig men halveis. Når man tørker ut huden vil underhuden produsere mer fett som da altså blir kviser å uren hud for å kompensere for det som tørkes ut, så det kan hende en uten olje ikke vil være "fet" nok å dekke hudens behov, men så klart bedre å prøve det enn å fortsette med produkter for uren hud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja ikke helt enig men halveis. Når man tørker ut huden vil underhuden produsere mer fett som da altså blir kviser å uren hud for å kompensere for det som tørkes ut, så det kan hende en uten olje ikke vil være "fet" nok å dekke hudens behov, men så klart bedre å prøve det enn å fortsette med produkter for uren hud.

Høres ikke rent dumt ut det, nei. Kommer antagelig an på hva som skyldes kvisene. Hos noen er det hormoner og stress, hos andre er det også et bakterielag i huden man må ta mensyn til. Er derfor noen klarer seg med saker man får kjøpt i butikken, mens andre må få reseptmidler på apoteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg snakker ikke om oljefrie kremer, jeg snakker om kremer som inneholder olje, men som er beregnet på fuktfattig hud! Disse kremene er ganske rike i konsistensen, men inneholder ikke like mye fett som kremer for tørr hud.

Fuktfattig hud mangler først og fremst fuktighet, ikke fett, men kremene bør inneholde litt fett for det. Helt flytende kremer gir ofte for lite næring. For fete kremer og kremer uten fett vil begge gi kviser på denne hudtypen.

Tørre hudtyper mangler fett, men også fuktighet. Porene er fine, og kviser er sjelden noe problem. Bruker en slik hudtype en krem for fuktfattig hud, blir huden enda tørrere på sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...