Gå til innhold

Gir dere fine kommentarer på sosiale medier til personer dere ikke liker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ei venninne som ikke kan fordra ei dame som jeg jobber med. Noe hun har uttrykt flere ganger. Så ser jeg plutselig at hun gir pene kommentarer til kollegaen min på fb når hun legger ut bilde.  Noe som virker ganske unødvendig når man ikke liker en person.  Hva er vitsen. Etter jeg så dette kjenner jeg at jeg er skeptisk til venninnen min som holder på slikt. Blir så falskt synes jeg.  

Hva hadde dere tenkt hvis det var dere? 

 

Anonymkode: 2ed26...b0b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har ei venninne som ikke kan fordra ei dame som jeg jobber med. Noe hun har uttrykt flere ganger. Så ser jeg plutselig at hun gir pene kommentarer til kollegaen min på fb når hun legger ut bilde.  Noe som virker ganske unødvendig når man ikke liker en person.  Hva er vitsen. Etter jeg så dette kjenner jeg at jeg er skeptisk til venninnen min som holder på slikt. Blir så falskt synes jeg.  

Hva hadde dere tenkt hvis det var dere? 

 

Anonymkode: 2ed26...b0b

Jeg synes sosial media i seg selv er falskt

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det kunne aldri falt meg inn å gjøre. Jeg liker ikke falske mennesker og ønsker ikke å være det selv. Nå har jeg heldigvis ikke det problemet da jeg er veldig selektiv på hvem jeg har som venn på facebook eller følger på instagram. 

Endret av AlisonDiLaurentis
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke folk jeg ikke liker som venner på SoMe.

Anonymkode: 89892...be5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt gi komplimanger til folk jeg ikke liker, det at man ikke liker personen betyr jo ikke at man syntes personen ser dårlig ut. Og jeg tror om flere kunne vært sånn, og vært gode mot hverandre når man ikke liker hverandre allverdens hadde verden vært mye bedre. 
 

Men jeg er dog sjeldent venn med folk jeg ikke liker på sosiale medier. Men syntes jeg noe er pent på en jeg ikke liker i feeden, så kan jeg fortsatt gi personen en god dag 😁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trykker ofte Like selv om jeg ikke mener det. Vil jo ikke være hun kalde som aldri liker bilder av barn, hvem liker ikke barn liksom. Eller bilder av hunder, katter, hester og alle andre dyr; jeg vil jo ikke være hun rare som ikke liker dyr/som er uhøflig og aldri gir tilbakemeldinger.. Og jeg trykker Like for ikke å fremstå smålig eller sjalu om noen legger ut skrytebilde fra trening eller av sixpacken. Jeg føler veldig på at sosiale medier fremstår falskt, alle viser bare frem en fasade og et glansbilde.

Anonymkode: 99a37...933

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste gjør jo det på jobb....

«Så fin du var! Har du klipt deg?»....og baksnakker vedkommende 2 minutter senere. 

Anonymkode: e7f54...49b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AlisonDiLaurentis skrev (7 minutter siden):

Nei det kunne aldri falt meg inn å gjøre. Jeg liker ikke falske mennesker og ønsker dermed ikke å være det selv. 

Enig. Jeg synes det er ganske falskt å skrive fine kommentarer til personer man ikke liker.  Det kan man gjøre til de man liker. 

Anonymkode: 2ed26...b0b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør ikke det. Kommenterer knapt på sosiale medier med mindre det handler om annonsert graviditet, forlovelse, fødsel o.l. 
 

Ei venninne av meg derimot, kommenterer i fleng hos alt og alle som hun i alle år har pratet dritt om og vært i klinsj med. «Fineste😍» og «nyyydelig❤️». Lyser falskt. Syns det er skikkelig flaut. 

Anonymkode: 733e2...814

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manipulering/smøring? Hun vil ha vedkommende på «sin side» fordi hun trenger noe fra vedkommende? Får vedkommende til å tro at h*n er likt for å oppnå noe. Tonen blir straks en annen når offeret er ferdig utnyttet

Anonymkode: 08299...d99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Manipulering/smøring? Hun vil ha vedkommende på «sin side» fordi hun trenger noe fra vedkommende? Får vedkommende til å tro at h*n er likt for å oppnå noe. Tonen blir straks en annen når offeret er ferdig utnyttet

Anonymkode: 08299...d99

Det er ikke utenkelig det. Er i allefall en teori.  

Anonymkode: 2ed26...b0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personer jeg ikke liker, er ikke på vennelisten min. 

Anonymkode: 543b0...077

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en venninne som gjør det samme. Men hun er så desperat etter å få likes selv at hun kommenterer og liker alt som kommer i hennes vei. Voksen, usikker dame på over 40. Og i tillegg konfliktsky. På sin egen profil legger hun ut fasadebilder av sitt (u)lykkelige (streber)liv. Det et trist å se. 

Anonymkode: eef29...ac5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan like et bilde for bildes skyld, men pleier aldri kommentere verken de jeg liker som menneske og de jeg ikke har noe relevant godt å si noe om. Blir som med kg det. Jeg kan forholde meg saklig og like et innlegg skrevet av en som jeg ellers ikke liker noe h*n har skrevet.

Men jeg gidder ikke reagere på hva andre gjør, liker og komenter. Synes fryktelig mange overreagerer og tar some alt for seriøst og lager drama av lite, både av de som legger ut og de som får oppheng i hva andre legger ut og kommenterer, helst det siste..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg følger ikke folk jeg ikke liker på sosiale medier. 

Anonymkode: fc3a2...7e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommenterer aldri noe som helst. 😛 Men jeg trykker Liker på ting jeg faktisk liker, uavhengig av hvem som har lagt det ut.

Anonymkode: 3a1bf...b17

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg kommenterer aldri noe som helst. 😛 Men jeg trykker Liker på ting jeg faktisk liker, uavhengig av hvem som har lagt det ut.

Anonymkode: 3a1bf...b17

Ditto

Anonymkode: 9c1da...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør ikke det. Men de fleste av venninnene mine gjør det. De er kanskje generelt flinkere til small-talk og å opprettholde kontakten med perifere bekjente enn det jeg er. Jeg liker å ha noen få, veldig gode venner. Og har nok med dem.

Anonymkode: 5e1d5...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...