Gå til innhold

Dømmer du folk ut i fra stilen de har? F eks om de går med skinny jeans?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis du ser noen som har en helt annen stil enn deg.

 

Da jeg vokste opp følte jeg i større grad at jeg hadde fordommer mot folk med bestemte klær eller hårsveiser. Som voksen og bosatt sentralt i Oslo merker jeg at jeg ikke er like fordomsfull. Jeg ser så mye rart hver dag, det skal mye til for å sjokkere meg. Og har erfart fordommene mine ikke alltid stemmer. 
 

Hva med deg?
 

 

Anonymkode: 22722...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis jeg legger merke til noen dannes det altid fordommer, positive og negative. Jeg er kristisk til menn som bruker skinny jeans, synes det ser dårlig ut. De fleste jeg passerer legger jeg ikke merke til.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det eneste er at jeg kanskje synes synd på folk som er altfor opptatt av merkeklær.

Anonymkode: dab13...c9a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det siste jeg ser på er andres klær, nesten. 

Men hvis de har veldig fin klesstil, gjennomtenkt klesstil blir jeg jo glad. Tenker at det er kult at noen tør å gjøre det beste ut av seg selv. 

Skinny Jeans er jo bare skinny jeans, helt vanlige dongeribukser som tilfeldigvis er helt innsvingt i beina. Skjønner ikke hva greien er, jeg, med alle disse reaksjonene mot Skinny jeans. Kunne like gjerne ha reagert på Toyota Corolla. 

Anonymkode: ea38a...69e

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten.2.0 skrev (4 minutter siden):

Hvorfor er dette forumet besatt av skinny jeans?

Huh. Er det ikke besatt av aspergere?

Anonymkode: fb6a4...ed2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Huh. Er det ikke besatt av aspergere?

Anonymkode: fb6a4...ed2

Og uføre

Anonymkode: 946a2...74e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk veldig sjeldent jeg legger merke til hva folk går med i det hele tatt om jeg skal være ærlig. Jeg kan være med noen en hel dag og ikke kunne svare på hva de gikk med. Dømmer sjeldent klær. Jeg kan tenke litt sånn «oiiida» om noen går med alt knall rosa, men ikke sånn at jeg hadde unngått å bli kjent med de. 

Anonymkode: e33e7...80f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dømmer sikkert folk litt. Alle kan selvfølgelig gå med hva de vil, men har jo min egen smak og erfaringer, som jeg sikkert dømmer folk etter. Erfarer oftest at mitt førsteinntrykk stemmer, at folk er «som de ser ut», men så har jeg rimelig god stilsans også.

Anonymkode: 0e68f...1e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ha en liten stemme i hodet som dømmer enkelte ting, men jeg er jo klar over at det bare er meg som er teit, haha. Folk må jo få gå med det de vil, skulle stort sett ønske det var enda mer variasjon.

Når det er sagt, så har det vel hendt den siste uken at jeg har tenkt "rimelig basic bi@ch" når jeg ser den samme stil lange blomsterkjolen med joggesko for ca hundrede gang.

Og sist uke da bussen kjørte forbi et leiende par på gaten hvor mannen hadde på seg hvit genser med "Calvin" oppetter venstrearmen, og på ryggen "KLEIN" med så store bokstaver som overhodet mulig, haha. Da, tenkte jeg "rimelig harry", men for alt jeg vet kan det jo hende han gikk med den genseren ironisk, hva vet jeg.

Anonymkode: f1924...5dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker ikke at skinny jeans er en stil. Det er bare jeans.

Om det ser bra ut eller ikke, avhenger av kroppen den sitter på.

Jeg legger sjelden merke til hva folk har på seg, da må det isåfall skille seg veeldig ut.

Anonymkode: 15ddc...8db

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er typen som kan stirre på folk med uvanlige stiler, men mest fordi jeg beundrer dem for at de tør å kle seg slik de vil. Så jeg dømmer ikke, vil heller si at de er mine forbilder. 
 

Jeg er vokst opp på bygda der man blir mobbet for å ha egen stil utenom det som var standard. 

Anonymkode: d7faa...fc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Og uføre

Anonymkode: 946a2...74e

Og feitinger

Anonymkode: 7f5f9...d50

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Nei. Det eneste er at jeg kanskje synes synd på folk som er altfor opptatt av merkeklær.

Anonymkode: dab13...c9a

Du synes synd på de som har merkeklær? 
eller er du litt misunnelig...? 

Anonymkode: 791dd...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ja, dømmer sikkert folk litt. Alle kan selvfølgelig gå med hva de vil, men har jo min egen smak og erfaringer, som jeg sikkert dømmer folk etter. Erfarer oftest at mitt førsteinntrykk stemmer, at folk er «som de ser ut», men så har jeg rimelig god stilsans også.

Anonymkode: 0e68f...1e3

Ja, veldig mange er sånn "det du ser er det du får". :fnise::pisk:

Anonymkode: ea38a...69e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, Katten.2.0 said:

Hvorfor er dette forumet besatt av skinny jeans?

Det har dessverre blitt besatt av skinny jeans og sokker/ikke sokker...

Anonymkode: 0c2bb...482

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du synes synd på de som har merkeklær? 
eller er du litt misunnelig...? 

Anonymkode: 791dd...fb1

Misunnelig hvordan? 

Ja, synes synd. Ikke de som har, men de som er altfor opptatt av det. Feel the difference. 

Anonymkode: dab13...c9a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest tråden om hvorfor kvinner ikke går med kjoler, har jeg nok blitt mer betenkt om kvinner som aldri går med kjole eller skjørt. tenker at de er late, gidder ikke barbere seg og generelt ta vare på kroppen

Når det gjelder å skille seg ut bryr det meg ikke nevneverdig i seg selv. Noen ganger er de litt eksentriske, men gode personer som noen ganger kan være ganske smarte. Andre ganger er de bare rare. Hva de er vet man ikke før man blir jent med de, så jeg avviser aldri noen 100% på grunn av klær. Med mindre de skulle gå med hakekors eller lignende, da

Anonymkode: 45d5a...d82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Etter å ha lest tråden om hvorfor kvinner ikke går med kjoler, har jeg nok blitt mer betenkt om kvinner som aldri går med kjole eller skjørt. tenker at de er late, gidder ikke barbere seg og generelt ta vare på kroppen

Når det gjelder å skille seg ut bryr det meg ikke nevneverdig i seg selv. Noen ganger er de litt eksentriske, men gode personer som noen ganger kan være ganske smarte. Andre ganger er de bare rare. Hva de er vet man ikke før man blir jent med de, så jeg avviser aldri noen 100% på grunn av klær. Med mindre de skulle gå med hakekors eller lignende, da

Anonymkode: 45d5a...d82

De trenger ikke være late. De kan være svært hardtarbeidende men feks slite med lett til moderat depresjon ol som gjør at man ikke orker å ta tak i kroppen sin. Noen som sliter med overvekt eller har et forstyrret bilde av seg selv, kan gå med "slaskete" og/eller mørke klær konstant fordi de skammer seg. Det kan handle om tvang til å gå med de samme klærne etc etc. Men de kan være fantastiske personer for det om🙂

Så det kan være mange grunner til at folk kler seg som de gjør. Så man skal være forsiktig med å dømme og dra slutninger. Ment fra et positivt sted 🙂🙂

Anonymkode: a63cb...e73

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...