Gå til innhold

Trenger svar på om jeg skal beholde denne veninna eller ikke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en veninne, hun er den eneste veninnen jeg har da de tidligere veninnene jeg har hatt før enten har dolket meg i ryggen eller vært manipulerende.

Jeg er sammen med en bra mann som jeg skal flytte sammen med snart. Før jeg møtte kjæresten min var jeg ofte ute å festet med denne veninnen, og da kjæresten min kom inn i bildet var hun både positiv og negativ til det, hun sa bla at vi var bra for hverandre men at han ikke måtte ta meg fra henne da hun forsatt ville ha meg med ut å feste osv.

Jeg sa klart ifra til henne at etter nyttår var jeg ferdig med alt som heter alkohol og festlivet, og fokusere på trening da det er veldig viktig for meg og I tillegg slå meg til ro med kjæresten min.

Da hun fikk vite at vi skulle flytte sammen har hun vært veldig negativ til det, da hun bla har snakket om hennes negative erfaringer med samboerskap før og at hun er redd for meg osv, og jeg har aldri bodd sammen med noen før så jeg må jo få denne erfaringen, jeg er snart 29 år så det er på tide og føler hun har prøvd å ødelegge denne lykken for meg.

Men det som er problemet her er at siden hun er den eneste veninnen jeg har, så har jeg snakket med henne om personlige ting bla der jeg og kjæresten min hadde sextørke en stund pga han var deprimert pga broren hans fikk kreft, så plutselig etter at jeg hadde snakket med henne om det fikk jeg vite av kjæresten min at hun hadde lagt ut på Instagram storyen sin "If your friend doesnt have sex she is not okey. She need help" og dagen etter at hun hadde lagt ut dette på Instagram la hun ut dette på snapchat storyen sin "er med Sara 😍👌" noe hun vanligvis ikke pleier å gjøre.

Det var kjæresten min som fant utav dette da jeg ikke hadde noe anelse om at hun hadde lagt ut dette på Instagram storyen sin, og han mener at hun prøvde å ødelegge mellom oss ved å legge ut at det var meg som ikke hadde sex og at alle skulle få vite om det.. Han sier at han ikke ønsker å ha noe mer kontakt med henne, men at jeg må gjøre som jeg vil. Jeg har prøvd å trekke meg litt unna henne da jeg brøt helt sammen for jeg vet jo ikke om hun prøvde å ødelegge eller ikke, men jeg syns det var veldig merkelig av henne å legge ut dette at venninnen hennes ikke har sex og dagen etterpå legger hun ut på snap storyen sin at hun er med meg, da får jo folk med seg at det var meg hun snakket om?

Hva mener dere? Burde jeg konfrontere henne med dette, eller bare fade henne ut? Eller forsatt være veninne med henne? Hvis jeg hadde spurt henne om dette er tilfelle så hadde hun jo bare nektet for det uansett, men jeg kjenner jo det koker i meg hvis hun har gjort dette med vilje for å prøve å ødelegge for meg og kjæresten min.

Jeg kan også legge til at hun har jo vært der for meg de to årene jeg har kjent henne, men jeg har fått høre av andre folk at hun er manipulerende. Hun er alkoholiker og ruser seg ofte, og jeg synes vi er veldig forskjellige når det kommer til ting vi liker å gjøre, jeg liker å trene mens hun vil feste og drikke seg full og ruse seg, og jeg er ferdig med det livet der for lenge siden. Hun har også vært utro med flere av sine ekser, og kanskje hun hinter til at jeg også skal være som henne? Det er uansett uaktuelt og jeg skal slå meg til ro med kjæresten min.

Hva mener dere jeg bør gjøre i denne situasjonen?

Anonymkode: f0e17...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er ikke ei venninne...Bedre å være venneløs. 

Anonymkode: 2c8b4...1cd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hun er alkoholiker og ruser seg ofte

God nok grunn for ikke å fortsette noe vennskap.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk fremover, lag en plan for å få nytt nettverk og kanskje nye venner.

Alt med din 'venninne' orker jeg ikke kommentere en gang. Men tenk på at du kanskje undergraver kjæresten din hvis du fortsetter å ha kontakt, og han sier du jo er en bra fyr....

Anonymkode: a79aa...45b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det. høres ikke ut som du får noe særlig positivt ut av dette vennskapet. Jeg hadde nok avsluttet det, men ved å ta alvorspraten, å fade noen ut synes jeg er slemt.

Husk at det aldri er for sent å få nye venner, TS. Ikke hold fast på et destruktivt vennskap fordi du ikke har noen andre. Det vil komme bedre folk inn i livet ditt, helt garantert.

Anonymkode: f4295...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Tenk fremover, lag en plan for å få nytt nettverk og kanskje nye venner.

Alt med din 'venninne' orker jeg ikke kommentere en gang. Men tenk på at du kanskje undergraver kjæresten din hvis du fortsetter å ha kontakt, og han sier du jo er en bra fyr....

Anonymkode: a79aa...45b

Han bryr seg ikke om jeg er venninne med henne, men han vil ikke være i nærheten skulle vi vært med hverandre. 

Anonymkode: f0e17...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det. høres ikke ut som du får noe særlig positivt ut av dette vennskapet. Jeg hadde nok avsluttet det, men ved å ta alvorspraten, å fade noen ut synes jeg er slemt.

Husk at det aldri er for sent å få nye venner, TS. Ikke hold fast på et destruktivt vennskap fordi du ikke har noen andre. Det vil komme bedre folk inn i livet ditt, helt garantert.

Anonymkode: f4295...e31

Hvordan tar jeg alvorspraten? Er ikke flink med sånt i det hele tatt.. 

Anonymkode: f0e17...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maxwell

Det er ikke sikkert at folk skjønte at det var deg hun snakket om, men det var nok det hun mente. Hun har kanskje lagt det ut i fylla? Alkohol og rus ødelegger måten å tenke og føle på. Men som du selv sier, du er ferdig med dette. Det går an å holde kontakten selv om dere ikke møtes like ofte som før. Det er tydeligvis vanskelig for henne å slutte med alkohol og rus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han bryr seg ikke om jeg er venninne med henne, men han vil ikke være i nærheten skulle vi vært med hverandre. 

Anonymkode: f0e17...5bf

Ok, men sett deg inn i situasjonen at kjæresten din møter en du ikke orker se (og som du har,sagt at han må velge selv) Jeg tror det har en negativ innvirkning.

Anonymkode: a79aa...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde fadet henne ut. Dette er virkelig ikke god oppførsel fra noen som skal være en venninne. Du kommer til å finne deg nye venner. 

Anonymkode: c0a47...a2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogsalv

Hun er jo illojal og giftig så det holder ! Ikke noe du trenger i livet ditt. Hun angriper det som betyr noe for deg av ego. 

Tenk om du og kjæresten får barn. Kanskje hun da er tilbøyelig til t.o.m å sende en falsk bekymringsmelding til barnevernet.  Kun for å lage kvalme, og være " støttende" ( for å holde på deg ) . Ikke et umulig scenario da det virker som om hun er skadeskutt fugl fra barndommen selv og har personligheten til det. 

Hun har jo vist slike tendenser ifht egenerfaring med " samboerskap". 

Bryt med henne- uten konfrontasjon eller forklaring.  Det vil nemlig mest sannsynlig skape uro,hevn og problemer. Bare si at det ikke passer. At du ikke kan etc...

Du starter innlegget ditt med at du tidligere har opplevd dolking i ryggen og manipulasjon fra venner. Kanskje tiltrekker du litt slike folk fordi du ikke er god nok på å sette grenser for deg selv ? 

Uansett ,hun her er ingen venn. Men en Judas. Pass på deg selv og dyrk din beste venn du har i mannen din i stedet. Når dere etablerer dere, starter familie osv,så vil det oppstå et nytt nettverk rundt deg. ( ifht eventuelt barn,- gjennom barnehage ,skole og fritidsaktiviteter) + hans krets .

Lykke til ❤

Endret av Skogsalv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...