Gå til innhold

Hvordan reagerer du når eks har ny? Etter lengre forhold


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blir kjent med en fyr og eksen sliter vist med tanken på at han skal gå videre. Det har vært slutt et par år og de var begge like ferdige da det ble slutt. Hun har sagt at hun sliter med tanken på at han finner seg noe nytt. 

Betyr det da at hun ikke var så ferdig likevel?

Anonymkode: a3922...fd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ikke ut som de er ferdige med hverandre, nei. 

Anonymkode: 4b6c1...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres slik ut ja, at hun ikke er helt ferdig.

Når min eksmann fikk ny dame tenkte jeg bare "stakkars dame", og det var det. Brydde meg ikke et fnugg om hvem det var eller noe som helst, men håpte han kom til å være snill med henne siden han ikke var det med meg.

Anonymkode: 9a117...2e2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Blir kjent med en fyr og eksen sliter vist med tanken på at han skal gå videre. Det har vært slutt et par år og de var begge like ferdige da det ble slutt. Hun har sagt at hun sliter med tanken på at han finner seg noe nytt. 

Betyr det da at hun ikke var så ferdig likevel?

Anonymkode: a3922...fd7

Det betyr at hun har et kontrollbehov, hun er eiesyk.

hun vil ikke være sammen med han men vil heller ikke at noen andre skal være det. 
 

ekkel dame. 

Anonymkode: cbd04...8e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Blir kjent med en fyr og eksen sliter vist med tanken på at han skal gå videre. Det har vært slutt et par år og de var begge like ferdige da det ble slutt. Hun har sagt at hun sliter med tanken på at han finner seg noe nytt. 

Betyr det da at hun ikke var så ferdig likevel?

Anonymkode: a3922...fd7

Jeg reagerte med glede. Hun var lykkelig og hadde det bra. Ønsker henne jo alt vel selvom hun ikke lenger er min kjæreste.

noe annet ville vært litt rart (om ikke hun hadde vært kjip mot meg/gjort noe slemt etc).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en eks jeg har barn med og jeg var glad da han gikk videre. Hadde ventet på det lenge, tenkte at han fikk det bedre om han ikke var alene.

Han fyren her mener bestemt at hun er ferdig. 

Anonymkode: a3922...fd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Javel, hun var vel ikke så ferdig, so what? Han er det jo tydeligvis.

Anonymkode: b436a...013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Javel, hun var vel ikke så ferdig, so what? Han er det jo tydeligvis.

Anonymkode: b436a...013

Ja, vil bare ikke tråkke på noens tær. Kjedelig om det blir mye drama. 

Anonymkode: a3922...fd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at "hun har sagt...", er det egentlig noen god ide å ha et så nært forhold til eksen, når eksen tydeligvis ikke er ferdig med forholdet? Og hvorfor forteller han i så fall noe som høres fortrolig ut videre til deg? Jeg synes dette høres uryddig ut, TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, vil bare ikke tråkke på noens tær. Kjedelig om det blir mye drama. 

Anonymkode: a3922...fd7

Har de barn sammen?

Anonymkode: 47233...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Har de barn sammen?

Anonymkode: 47233...f86

Ja.

Anonymkode: a3922...fd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogsalv

Jeg lurer på hvordan du har fått denne informasjonen jeg ....? Fra han eller henne? En viss forskjell i dynamikken der på hva som egentlig ligger bak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogsalv skrev (1 time siden):

Jeg lurer på hvordan du har fått denne informasjonen jeg ....? Fra han eller henne? En viss forskjell i dynamikken der på hva som egentlig ligger bak. 

Han. 

Anonymkode: a3922...fd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Skogsalv
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Han. 

Anonymkode: a3922...fd7

Det ville jeg tatt med en liten klype salt. Fordi han motsier seg selv. : Statement 1 : Hun vil ikke han skal gå videre. 

Statement 2 : Han sier hun er ferdig med ham.

Lukter litt helgardering i begge leire fra hans side, - eller?

Ifht.en eventuell vei tilbake,  ikke kan comitte til deg fullt og helt...har han hensyn å ta ifht hennes følelsesliv utenom ungene? Eller hva er greia ? 

Er det egoboost,,?,forsøk på å hekte deg via usikkerhet ? Hans narrativ? What is it ? 🤷‍♀️

Dette er second hand information! Om det var HUN som gikk, så er det mest sannsynlig etterkramper fra hans side.  Sorg over tapt kjernefamilie, - usikkerhet hva veien videre bringer. 

Om HAN gikk , hvorfor gidder han da å opplyse deg om hennes hjerte? Har han ikke nok med ungene? 2 år TS ! Da burde begge begynne å falle på plass på hver sin kant ...

Hvem gikk ? 

 

 

Endret av Skogsalv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to ex-er og jeg var sammen med han ene i 2 år (men vi prøvde å få ting til å fungere i 2 år til etterpå, så egentlig var vi sammen i 4 år) og han andre var jeg med i 2-3 år. Jeg brydde meg ikke når de fikk seg ny dame. Jeg var ferdig med dem. Skal sies at det var jeg som slo opp i begge tilfellene, han første funka ikke ting med så følelsene forsvant etter hvert mens han andre mista jeg følelsene for. 

Anonymkode: 623b1...1bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogsalv skrev (1 time siden):

Det ville jeg tatt med en liten klype salt. Fordi han motsier seg selv. : Statement 1 : Hun vil ikke han skal gå videre. 

Statement 2 : Han sier hun er ferdig med ham.

Lukter litt helgardering i begge leire fra hans side, - eller?

Ifht.en eventuell vei tilbake,  ikke kan comitte til deg fullt og helt...har han hensyn å ta ifht hennes følelsesliv utenom ungene? Eller hva er greia ? 

Er det egoboost,,?,forsøk på å hekte deg via usikkerhet ? Hans narrativ? What is it ? 🤷‍♀️

Dette er second hand information! Om det var HUN som gikk, så er det mest sannsynlig etterkramper fra hans side.  Sorg over tapt kjernefamilie, - usikkerhet hva veien videre bringer. 

Om HAN gikk , hvorfor gidder han da å opplyse deg om hennes hjerte? Har han ikke nok med ungene? 2 år TS ! Da burde begge begynne å falle på plass på hver sin kant ...

Hvem gikk ? 

 

 

De er helt ferdige og de har et godt samarbeid sier han. Nå handlet det om temaet her der hun har hørt om meg og sagt det hun gjorde. Så min første reaksjon var, er du sikker på at hun er ferdig. 

De startet en samtale som endte med at begge hadde vært ferdige en stund. 

Han gir meg masse oppmerksomhet hele tiden. Han prøver på ingen måte å gjøre meg usikker på noe. 

Jeg har opplyst han om min eks, men en litt mer dramatisk situasjon der. 

Anonymkode: a3922...fd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Skogsalv
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

De er helt ferdige og de har et godt samarbeid sier han. Nå handlet det om temaet her der hun har hørt om meg og sagt det hun gjorde. Så min første reaksjon var, er du sikker på at hun er ferdig. 

De startet en samtale som endte med at begge hadde vært ferdige en stund. 

Han gir meg masse oppmerksomhet hele tiden. Han prøver på ingen måte å gjøre meg usikker på noe. 

Jeg har opplyst han om min eks, men en litt mer dramatisk situasjon der. 

Anonymkode: a3922...fd7

Ok. Da forstår jeg det slik at du føler deg trygg på han. Og det er jo bra. Det kan jo være at hun trenger litt tid på å omstille huet sitt ifht at en 3.part nå blir involvert i barnas liv. Det viktigste er jo at de samarbeider godt ifht dem. Det går seg nok til når hun får vent seg til tanken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogsalv skrev (4 timer siden):

Ok. Da forstår jeg det slik at du føler deg trygg på han. Og det er jo bra. Det kan jo være at hun trenger litt tid på å omstille huet sitt ifht at en 3.part nå blir involvert i barnas liv. Det viktigste er jo at de samarbeider godt ifht dem. Det går seg nok til når hun får vent seg til tanken. 

Ja, han er veldig åpen om alt med seg selv og livet sitt. Noe jeg er tilbake også, han sier alltid at kommunikasjon er viktigst. 

Anonymkode: a3922...fd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være mange grunner til at hun synes det er vanskelig, spesielt siden det er barn med i det hele. Det positive i det er at hun er åpen og har en dialog rundt det, isteden for å lage kvalme og konflikt. Det betyr at det er mulig å få til en myk overgang. Vis hensyn med barna, vær samarbeidsvillig - så går det seg til etterhvert! 

Anonymkode: 2c43e...1af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det som sier at begge var like ferdige?

Da mannen min brått gikk fra meg så insisterte han på at forholdet hadde vært dødt lenge, og at det var vi som hadde gått fra hverandre. Nektet å ta eierskap til at det var han som hadde gått fra meg. Jeg var i sjokk og skjønte knapt hva som skjedde. 

Han gikk direkte til Tinder, jeg leste bøker om parterapi i et desperat håp om å redde familien. 

Kanskje hun fortsatt ikke har gitt opp håpet om å redde familien?

 

Anonymkode: d4124...964

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...