Gå til innhold

Hvordan kommer man over at man har blitt urettferdig behandlet av noen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva hjelper deg når du føler at du blir urettferdig behandlet av ett søskenbarn ? 

Anonymkode: 68962...271

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 3.6.2021 den 0.42):

Hva hjelper deg når du føler at du blir urettferdig behandlet av ett søskenbarn ? 

Anonymkode: 68962...271

Avstand

Anonymkode: 0c45b...700

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta tenker du at det er søskenbarnet ditt som har vært urimelig, som burde ha dårlig samvittighet og som skal kjenne på dette. 
men du sitter der og er såret, forståelig nok. Bare ikke synk ned på deres nivå, vet at du er bedre. På sikt vil du føle deg sterkere og klokere. 
det er alltid mennesker som kan såre og behandle folk dårlig både bevisst og ubevisst. De som er bevisst sine handlinger og er snill med andre, vil vinne til slutt ❤️ 
 

Anonymkode: f36d1...5db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at det hjelper å få en closure. Altså å konfrontere den som har behandlet deg urettferdig, og si at du føler deg urettferdig behandlet, føler deg såret og synes at dette var veldig dårlig gjort mot deg.

Anonymkode: f7f11...5a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har behov for å være direkte, i sånne situasjoner. Helt greit at vi er uenige videre, så lenge jeg vet at jeg har rett. Er jeg derimot usikker på om noen av oss har rett eller feil, spiser jeg heller en kamel og ber om fint vær. Det er få ting som er så viktige at jeg gidder å bli uvenner for dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gi faen. Skal jeg dvele ved dritt, kommer jeg aldri videre.

Anonymkode: 2a386...d2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ta tenker du at det er søskenbarnet ditt som har vært urimelig, som burde ha dårlig samvittighet og som skal kjenne på dette. 
men du sitter der og er såret, forståelig nok. Bare ikke synk ned på deres nivå, vet at du er bedre. På sikt vil du føle deg sterkere og klokere. 
det er alltid mennesker som kan såre og behandle folk dårlig både bevisst og ubevisst. De som er bevisst sine handlinger og er snill med andre, vil vinne til slutt ❤️ 
 

Anonymkode: f36d1...5db

Det som er problemet er at hun tar aldri noe selv kritikk og hun får aldri dårlig samvittighet.
 

Istedenfor for å spør hva jeg mener med en del så tar hu å sier at det er rare spm og når jeg sier at jeg ikke gidder å bli behandlet slikt lengre så svarer hu spydig en del andre ting og sier at jeg må ta å tenke over hvordan jeg svarer andre på. Så blokkerer hu meg uten at jeg får komme med en forklaring. Har vell bedt om unnskyldning,men angrer ekstremt på at jeg har bedt om unnskyldning. 
 

så ja føler meg rett og slett urettferdig behandlet og ikke hørt på. 

Anonymkode: 68962...271

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet med meg selv at intensjonen min da jeg spurte så var det ingen bak tanke om det eller at jeg skulle være stygg av meg. Men jeg trodde at siden hun var fortrolig mot meg så var det ok å spør om de. 

Anonymkode: 68962...271

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SS skrev (1 time siden):

Jeg har behov for å være direkte, i sånne situasjoner. Helt greit at vi er uenige videre, så lenge jeg vet at jeg har rett. Er jeg derimot usikker på om noen av oss har rett eller feil, spiser jeg heller en kamel og ber om fint vær. Det er få ting som er så viktige at jeg gidder å bli uvenner for dem.

Jeg er også direkte mot folk. Når det oppstod misforståelse på jobb med en mann så var jeg direkte og sa at alt er misforståelser osv. Sa også at vedkomne kunne ha spurt osv.

Men hu her er jeg redd for at hu skal klikke og kjefte på meg. 

Anonymkode: 68962...271

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er å sette seg ned en dag man er rolig og i godt, avbalansert humør. Så ser man på oppførselen fra alle kanter og bauger. Man spør seg selv «hva kunne fått meg til å oppføre meg slik?» og så er man så real at man er ærlig. Finner man på mindre enn 3-6 scenarioer der egen oppførsel ville vært lik? Da lyver man for seg selv og må gjenta oppgaven. 
 

Deretter går man ut i verden et mer generøst menneske. 

Anonymkode: a5f35...f6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det beste er å sette seg ned en dag man er rolig og i godt, avbalansert humør. Så ser man på oppførselen fra alle kanter og bauger. Man spør seg selv «hva kunne fått meg til å oppføre meg slik?» og så er man så real at man er ærlig. Finner man på mindre enn 3-6 scenarioer der egen oppførsel ville vært lik? Da lyver man for seg selv og må gjenta oppgaven. 
 

Deretter går man ut i verden et mer generøst menneske. 

Anonymkode: a5f35...f6b

Når jeg har fått ting på avstand så kunne jeg også gjort ting på andre måter,men det kunne hun også. Men jeg føler at hun gir meg all skyld. 

Anonymkode: 68962...271

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...