Gå til innhold

Redd jeg er tatt i fotoboks, hjelp!!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg passerte en fotoboks i dag. Med unger i bil som begynte å krangle, passerte jeg den. Og jeg så ikke på den en gang. Nå har jeg blitt skikkelig redd, angst faktisk. På at jeg har blitt tatt. Er usikker på om jeg var over fartsgrensen. Sannsynligvis. 

Hvordan ser et slik fotobokslys ut? Ser jeg det? 

Anonymkode: 44d56...8e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke bestandig det er lys. Man må ligge ihvertfall 10 % over fartsgrensen og det verste som kan skje er at man får bot. 

Ergerlig og sure penger, men ikke egentlig noe mer. 

Lykke til. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, du ser det ikke. Du får nok en faktura i posten, så har du lært til neste gang å ikke kjøre fortere enn fartsgrensen.

Anonymkode: 59ebf...12b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva trenger du hjelp til? 

Ta dette som en lærepenge, uansett om du har blitt tatt eller ikke. Bare vær oppmerksom i trafikken og legg deg på fartsgrensen videre. Av og til er det bra for oss å bli minnet på vår egen adferd i trafikken. 

Anonymkode: 45919...85f

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei! Jeg passerte en fotoboks i dag. Med unger i bil som begynte å krangle, passerte jeg den. Og jeg så ikke på den en gang. Nå har jeg blitt skikkelig redd, angst faktisk. På at jeg har blitt tatt. Er usikker på om jeg var over fartsgrensen. Sannsynligvis. 

Hvordan ser et slik fotobokslys ut? Ser jeg det? 

Slapp av. Hvis du er usikker på om du lå over fartsgrensen eller ikke, er sjansen for en bot liten. 

Har blitt tatt noen ganger i fotoboks, og jeg ble nesten blendet. Men det var i "gamle dager". Vet ikke hvordan det er nå. 

Anonymkode: 47ccd...10c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble tatt for mange år siden, og ble nesten blendet. Så blendet at jeg hadde hjertebank hver gang jeg kjørte forbi en fotoboks de neste årene, så dette virket veldig preventivt på meg  😁

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vet du er tatt i fotoboks når du blir blendet av lyset😂😂😂😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva trenger du hjelp til? 

Ta dette som en lærepenge, uansett om du har blitt tatt eller ikke. Bare vær oppmerksom i trafikken og legg deg på fartsgrensen videre. Av og til er det bra for oss å bli minnet på vår egen adferd i trafikken. 

Anonymkode: 45919...85f

Ja, det har du rett i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Satt på Med en som ble tatt i fotoboks. Det ser man, det blinker ganske kraftig. 

Anonymkode: 24ec2...765

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 50 meter etter fotoboksen, så er det et lys som vil blinke gult, hvis du har blitt tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke bestandig det blinker om man er tatt. 

Dersom du kjører etter fartsgrensa slipper du denne angsten, TS :)

Anonymkode: c1344...b77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ze.Xhx skrev (2 timer siden):

Jeg ble tatt for mange år siden, og ble nesten blendet. Så blendet at jeg hadde hjertebank hver gang jeg kjørte forbi en fotoboks de neste årene, så dette virket veldig preventivt på meg  😁

Det er det slutt på nå, lenge siden blitzen ble borte. Ser kun et lite blink om man følger med. Der det er strekningsmåling lyser ei lampe om det gikk litt unna.

Anonymkode: 76c20...1e6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...