Gå til innhold

Blir det fritt frem med norgesferie i år?


miniomelett

Anbefalte innlegg

Loff77 skrev (5 minutter siden):

Om det er Indisk eller Brasiliansk eller what ever så blir man ikke noe sykere så foreløpig spiller ingen mutanter noen som helst rolle

Det er riktig at man sannsynligvis ikke har noen stor økning i alvorlig sykdom, men når den indiske varianten i stor grad klarer å kontre vaksinene etter første dose, så vil det jo likevel kunne bli et stort antall syke hvis man åpner for mye. Derfor er det duket for tyngre restriksjoner en god stund til. Jeg håper folk tar det innover seg i sommer og ikke utfordrer smittevernet for mye. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sinsiew skrev (På 3.6.2021 den 7.59):

Vi drar innenlands. 

Tar hensyn til smittetrykk, men vi har tenkt oss til dyreparken, sommarland(hvis mulig) , Molde og Geilo.. 

Det er lite sannsynlig at dette blir lovlig. All fornuft tilsier at nedstengningen blir betydelig strengere i sommer, og trolig blir det ganske snart forbudt med all reising over kommunegrensene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13579 skrev (7 minutter siden):

Det er lite sannsynlig at dette blir lovlig. All fornuft tilsier at nedstengningen blir betydelig strengere i sommer, og trolig blir det ganske snart forbudt med all reising over kommunegrensene. 

Det er helt lovlig, akkurat som det var i fjor. Og det er absolutt ingen ting som tilsier at det blir noe strengere i sommer. 

Forbud mot reising over kommunegrenser har vi ikke hatt, så at det plutselig skulle bli en restriksjon gir ikke mening 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et av hovedproblemene i denne pandemien er at folk tenker at "dette er lov, så da gjør jeg det" istedenfor å tenke at restriksjonene er et minimum. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vintermorgen

Ryddet for svar til innlegg skrevet av utestengt bruker. (Innleggene skjules automatisk, derfor forsinkelse når svar må skjules mauelt).

Vintermorgen, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/4/2021 at 7:31 PM, Laffatus said:

Noen som veit om man kan reise til utlande når første vaksine er tatt

Det må du nesten sjekke med det landet du har interesse av å dra til. Eller tenkte du på returen til Norge?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laffatus
Rosa Sitron skrev (11 minutter siden):

Det må du nesten sjekke med det landet du har interesse av å dra til. Eller tenkte du på returen til Norge?

Jeg tenkte sverige eller Danmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Laffatus said:

Jeg tenkte sverige eller Danmark.

Da ville jeg googlet innreise Danmark og innreise Sverige. Jeg vil tro de åpner opp mer og mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det jeg pleier i sommerferien, reiser rundt, besøke museer osv. Alle turer er nødvendige og at det ikke har vært lov å krysse kommunegrenser er bare tull, alltid vært lov og har hele tiden gjort det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...