Vera Skrevet 1. juni 2021 #21 Del Skrevet 1. juni 2021 PetterKanin skrev (11 minutter siden): Jeg ser ikke syner, nei. Briller har jeg👍 Om man skal være på et nettsted for diskusjon så er det greit å tåle at andre har andre meninger enn en selv. Det er ikke lenge siden det var en tråd rettet mot uføre her inne - hvor man oppfordret uføre til å ta livet av seg. Hva definerer du dette som? Det som skjer når det er lite moderering/overvåking i disse trådene, er at grensene sakte, men sikkert flyttes. Toleransegrensen for hets og trakkasering mot en bestemt samfunnsgruppe når stadig nye høyder - etterhvert som Egmont faktisk tillater dette. Nesten så man skulle håpe at noen av dem som blir trakassert i disser trådene går til politianmeldelse - for det er, som flere brukere her hevder - ulovlig, noe ac det som skrives av enkelte brukere som gjemmer seg bak anonymknappen i disse trådene. Jeg håper dog at de «anonyme brukerne» forstår at de ikke er særlig anonyme om de blir siktet for straffbare forhold. Ingen er anonyme på kvinneguiden. Just saying. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 1. juni 2021 #22 Del Skrevet 1. juni 2021 (endret) Vera skrev (1 minutt siden): Det er ikke lenge siden det var en tråd rettet mot uføre her inne - hvor man oppfordret uføre til å ta livet av seg. Hva definerer du dette som? Det som skjer når det er lite moderering/overvåking i disse trådene, er at grensene sakte, men sikkert flyttes. Toleransegrensen for hets og trakkasering mot en bestemt samfunnsgruppe når stadig nye høyder - etterhvert som Egmont faktisk tillater dette. Nesten så man skulle håpe at noen av dem som blir trakassert i disser trådene går til politianmeldelse - for det er, som flere brukere her hevder - ulovlig, noe ac det som skrives av enkelte brukere som gjemmer seg bak anonymknappen i disse trådene. Jeg håper dog at de «anonyme brukerne» forstår at de ikke er særlig anonyme om de blir siktet for straffbare forhold. Ingen er anonyme på kvinneguiden. Just saying. Faktisk burde noen anmelde Egmont for å stå for slikt innhold i dagesvis uten moderering. Nytter ikke alltid å snakke med mods/admins, man burde gå til eieren. Endret 1. juni 2021 av Frøkensina 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 1. juni 2021 #23 Del Skrevet 1. juni 2021 Vera skrev (1 minutt siden): Det er ikke lenge siden det var en tråd rettet mot uføre her inne - hvor man oppfordret uføre til å ta livet av seg. Hva definerer du dette som? Det som skjer når det er lite moderering/overvåking i disse trådene, er at grensene sakte, men sikkert flyttes. Toleransegrensen for hets og trakkasering mot en bestemt samfunnsgruppe når stadig nye høyder - etterhvert som Egmont faktisk tillater dette. Nesten så man skulle håpe at noen av dem som blir trakassert i disser trådene går til politianmeldelse - for det er, som flere brukere her hevder - ulovlig, noe ac det som skrives av enkelte brukere som gjemmer seg bak anonymknappen i disse trådene. Jeg håper dog at de «anonyme brukerne» forstår at de ikke er særlig anonyme om de blir siktet for straffbare forhold. Ingen er anonyme på kvinneguiden. Just saying. Jeg håper også at de som rammes av hetsen politianmelder. Jeg kommer ikke til å gjøre det selv, men jeg har tipset politiet om den andre tråden. I en tråd som ble opprettet som et motsvar til den omtalte tråden var det også noen som skrev at uføre ikke er "like mye verdt" og at uføre er "en byrde". Dette er også diskriminering, hets og hatytringer. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 1. juni 2021 #24 Del Skrevet 1. juni 2021 Kanskje media...å hadde det hjulpet Egmont bittelitt kanskje hvis feks VG hadde slått opp hvor ekstremt mye trakassering av uføre som foregår på KG? At det er ulovlig hets? Og at det kan føre til mer mobbing og selvmord uten at de tar grep? 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 1. juni 2021 #25 Del Skrevet 1. juni 2021 Gjenferdet skrev (2 minutter siden): Enig. Jeg håper at noen faktisk gjør det, men selv har jeg ikke kapasitet til å ta på meg den jobben nå. Jeg har inne andre straffesaker (begått mot meg) hos jurist, og har nok med meg selv akkurat nå. Men jeg kommer ikke til å gi meg med å motsi de som hetser uføre her inne. Jeg vil være en motvekt, og så håper jeg at andre går til politiet. Jeg har ikke lest eller lagret den tråden dere nevner så jeg kan ikke anmelde den. Pleier ikke å gå inn på de uansett. Det er noen temaer man har sett hundrevis av ganger før som jeg ikke orker mer av. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katretty Skrevet 1. juni 2021 #26 Del Skrevet 1. juni 2021 Og jeg kan nevne at mye av det som ble skrevet i tråden som nevnes, er direkte skadelig for mange av de som leser her inne. Jeg har flere ganger fått opplevd at dagen min ble ødelagt av ting som er blitt ytret mot uføre. Det ødelegger humøret. "Ikke les da, hvis du er så hårsår", sier folk. Skal jeg følge den logikken, må jeg holde meg unna alle former for media, inkludert bøker og filmer/TV serier, og sperre meg inne i leiligheten min til evig tid. Det er ikke rett at folk skal få hat mot seg uten grunn, fordi de bare kan "la være å lese". Er det virkelig så innmari vanskelig å ikke lire fra seg hat? Jeg forstår bare ikke trangen til å trakassere fremmede mennesker. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 1. juni 2021 #27 Del Skrevet 1. juni 2021 Gjenferdet skrev (7 minutter siden): Enig. Jeg håper at noen faktisk gjør det, men selv har jeg ikke kapasitet til å ta på meg den jobben nå. Jeg har inne andre straffesaker (begått mot meg) hos jurist, og har nok med meg selv akkurat nå. Men jeg kommer ikke til å gi meg med å motsi de som hetser uføre her inne. Jeg vil være en motvekt, og så håper jeg at andre går til politiet. ❤️ Håper det går bra med deg. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 1. juni 2021 #28 Del Skrevet 1. juni 2021 (endret) Frøkensina skrev (På 1.6.2021 den 16.23): Jeg har ikke lest eller lagret den tråden dere nevner så jeg kan ikke anmelde den. Pleier ikke å gå inn på de uansett. Det er noen temaer man har sett hundrevis av ganger før som jeg ikke orker mer av. Den er til moderering og er dermed skjult, men jeg har tipset politiet om den anonymt, uten å gå til anmeldelse. Katretty skrev (På 1.6.2021 den 16.24): Og jeg kan nevne at mye av det som ble skrevet i tråden som nevnes, er direkte skadelig for mange av de som leser her inne. Jeg har flere ganger fått opplevd at dagen min ble ødelagt av ting som er blitt ytret mot uføre. Det ødelegger humøret. "Ikke les da, hvis du er så hårsår", sier folk. Skal jeg følge den logikken, må jeg holde meg unna alle former for media, inkludert bøker og filmer/TV serier, og sperre meg inne i leiligheten min til evig tid. Det er ikke rett at folk skal få hat mot seg uten grunn, fordi de bare kan "la være å lese". Er det virkelig så innmari vanskelig å ikke lire fra seg hat? Jeg forstår bare ikke trangen til å trakassere fremmede mennesker. Enig. Jo, vi skal bry oss. Vi skal ikke la hets gå uten å gripe inn eller si ifra. De som hater vinner hvis vi gir de fritt spillerom til å opprettholde sitt eget ekkokammer. Ingen endring i verdenshistorien har skjedd de gangene folk bare satt på gjerdet. Man må ta aktivt tak om vi skal få til en endring. Endret 6. oktober 2022 av Tvillingsjel 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 1. juni 2021 #29 Del Skrevet 1. juni 2021 Gjenferdet skrev (6 minutter siden): Den er til moderering og er dermed skjult, men jeg har tipset politiet om den anonymt, uten å gå til anmeldelse. Enig. Det er skikkelig "mobbelogikk". Det var mye det samme jeg fikk høre da jeg ble mobbet på skolen "bare ikke bry deg". Jo, vi skal bry oss. Vi skal ikke la hets gå uten å gripe inn eller si ifra. De som hater vinner hvis vi gir de fritt spillerom til å opprettholde sitt eget ekkokammer. Ingen endring i verdenshistorien har skjedd de gangene folk bare satt på gjerdet. Man må ta aktivt tak om vi skal få til en endring. Bra. Det vi bør gjøre, er faktisk ikke å svare de som skriver disse stygge kommentarene. Det er bedre å bare rapportere det videre til moderator og evt. avis/politi. Det beste er å sitte på hendene sine og ikke bli fristet til å svare disse brukerne. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 1. juni 2021 #30 Del Skrevet 1. juni 2021 Honey Dew skrev (2 minutter siden): Bra. Det vi bør gjøre, er faktisk ikke å svare de som skriver disse stygge kommentarene. Det er bedre å bare rapportere det videre til moderator og evt. avis/politi. Det beste er å sitte på hendene sine og ikke bli fristet til å svare disse brukerne. Jeg er ikke så sikker på at det er best å ignorere. Tenk hvis folk som ikke kjenner til miljøet her inne forviller seg inn? De er kanskje uføre og kommer over masse hets og diskriminering, uten at noen har motsagt det. Jeg tror det er viktig å være en motvekt. Ikke la folk hetse, mobbe og diskriminere og bare "la det skje". Det kan skade de som titter innom hvis de opplever at de ikke får noe støtte. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katretty Skrevet 1. juni 2021 #31 Del Skrevet 1. juni 2021 Gjenferdet skrev (7 minutter siden): Jeg er ikke så sikker på at det er best å ignorere. Tenk hvis folk som ikke kjenner til miljøet her inne forviller seg inn? De er kanskje uføre og kommer over masse hets og diskriminering, uten at noen har motsagt det. Jeg tror det er viktig å være en motvekt. Ikke la folk hetse, mobbe og diskriminere og bare "la det skje". Det kan skade de som titter innom hvis de opplever at de ikke får noe støtte. Jeg er enig med dette. Jeg tror det kan være mer skadelig å la disse trollene/hatefulle menneskene diskutere seg imellom i all offentlighet. Jeg føler meg i alle fall bedre når jeg ser at folk som sier dem imot får mange flere likes. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 1. juni 2021 #32 Del Skrevet 1. juni 2021 (endret) Katretty skrev (7 minutter siden): Jeg er enig med dette. Jeg tror det kan være mer skadelig å la disse trollene/hatefulle menneskene diskutere seg imellom i all offentlighet. Jeg føler meg i alle fall bedre når jeg ser at folk som sier dem imot får mange flere likes. Nettopp. Jeg tror ikke de stopper hvis folk ignorerer det. Da får de bare sitt eget lille ekkokammer med folk som er enig, og ytringene blir mer og mer ekstreme ettersom ingen motsier dem. Det er jo sånn "ekstremistgrupper" dannes, altså ved at de skaper lukkede grupper hvor de ikke får utfordret ytringene sine. Endret 1. juni 2021 av Gjenferdet 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 1. juni 2021 #33 Del Skrevet 1. juni 2021 Honey Dew skrev (30 minutter siden): ❤️ Håper det går bra med deg. Takk, det går bra, men jeg håper noen andre har muligheten til å gå til politiet med dette. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hattivatti Skrevet 1. juni 2021 #34 Del Skrevet 1. juni 2021 PetterKanin skrev (1 time siden): Jeg ser ikke syner, nei. Briller har jeg👍 Om man skal være på et nettsted for diskusjon så er det greit å tåle at andre har andre meninger enn en selv. De fleste tåler at man har andre meninger. Det er jo en del av å være på et diskusjonsforum. Men, om jeg sier at muslimer ikke bør få barn, at muslimer burde blitt fratatt lønn og tak over hodet eller at muslimer er søppelet i samfunnet så blir dette ryddet ganske så umiddelbart. Når noen sier det samme om uføre mennesker så er det plutselig greit og jeg synes det er rart at det er slik. Hvorfor er det innafor å si det om en menneskegruppe og ikke en annen? 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 1. juni 2021 #35 Del Skrevet 1. juni 2021 Ryuk skrev (3 minutter siden): De fleste tåler at man har andre meninger. Det er jo en del av å være på et diskusjonsforum. Men, om jeg sier at muslimer ikke bør få barn, at muslimer burde blitt fratatt lønn og tak over hodet eller at muslimer er søppelet i samfunnet så blir dette ryddet ganske så umiddelbart. Når noen sier det samme om uføre mennesker så er det plutselig greit og jeg synes det er rart at det er slik. Hvorfor er det innafor å si det om en menneskegruppe og ikke en annen? Nettopp. Hadde vi byttet ut "ufør" med "muslim", "utlending", "homofil", "transperson", "jøde" eller en annen utsatt og sårbar minoritetsgruppe, så hadde det blitt umiddelbart utestengelse, og kanskje også politianmeldelse. Hvorfor gjelder det ikke uføre? Hvorfor tillater KG og Egmont hets av uføre, når de ikke ville tillatt samme hets av andre grupper? 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 1. juni 2021 #36 Del Skrevet 1. juni 2021 Vera skrev (1 time siden): Det er ikke lenge siden det var en tråd rettet mot uføre her inne - hvor man oppfordret uføre til å ta livet av seg. Hva definerer du dette som? Det som skjer når det er lite moderering/overvåking i disse trådene, er at grensene sakte, men sikkert flyttes. Toleransegrensen for hets og trakkasering mot en bestemt samfunnsgruppe når stadig nye høyder - etterhvert som Egmont faktisk tillater dette. Nesten så man skulle håpe at noen av dem som blir trakassert i disser trådene går til politianmeldelse - for det er, som flere brukere her hevder - ulovlig, noe ac det som skrives av enkelte brukere som gjemmer seg bak anonymknappen i disse trådene. Jeg håper dog at de «anonyme brukerne» forstår at de ikke er særlig anonyme om de blir siktet for straffbare forhold. Ingen er anonyme på kvinneguiden. Just saying. Å oppfordre mennesker til å ta livet av seg er hat. Om dette faktisk har skjedd eller ikke vet jeg ikke. Det har uansett ingenting med meninger om vilkår for uføretrygd å gjøre. Er msn uenig i meninger motsier man dem, man kaller det ikke hets fordi man er uenig. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 1. juni 2021 #37 Del Skrevet 1. juni 2021 Gjenferdet skrev (40 minutter siden): Nettopp. Hadde vi byttet ut "ufør" med "muslim", "utlending", "homofil", "transperson", "jøde" eller en annen utsatt og sårbar minoritetsgruppe, så hadde det blitt umiddelbart utestengelse, og kanskje også politianmeldelse. Hvorfor gjelder det ikke uføre? Hvorfor tillater KG og Egmont hets av uføre, når de ikke ville tillatt samme hets av andre grupper? Uføretrygd er ikke endel av deg, det er noe som kommer med vilkår. Å ha meninger om disse vilkårene er helt greit. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 1. juni 2021 #38 Del Skrevet 1. juni 2021 PetterKanin skrev (Akkurat nå): Uføretrygd er ikke endel av deg, det er noe som kommer med vilkår. Å ha meninger om disse vilkårene er helt greit. Det er greit å diskutere vilkårene rundt uføretrygd, men det folk egentlig gjør er å diskriminere mennesker med nedsatt funksjonsevne når de forsvarer å frata syke mennesker (som er avhengig av trygd for å overleve) levebrødet, privatlivet, retten til å bestemme over egen kropp og andre livsviktige menneskerettigheter. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 1. juni 2021 #39 Del Skrevet 1. juni 2021 Frøkensina skrev (1 time siden): Kanskje media...å hadde det hjulpet Egmont bittelitt kanskje hvis feks VG hadde slått opp hvor ekstremt mye trakassering av uføre som foregår på KG? At det er ulovlig hets? Og at det kan føre til mer mobbing og selvmord uten at de tar grep? At VG/andre media skal tale negativt om andre fordi de formidler meninger virker svært usannsynlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 1. juni 2021 #40 Del Skrevet 1. juni 2021 Gjenferdet skrev (Akkurat nå): Det er greit å diskutere vilkårene rundt uføretrygd, men det folk egentlig gjør er å diskriminere mennesker med nedsatt funksjonsevne når de forsvarer å frata syke mennesker (som er avhengig av trygd for å overleve) levebrødet, privatlivet, retten til å bestemme over egen kropp og andre livsviktige menneskerettigheter. Kun om det hadde vært i kraft av manglende funksjonsevne, ikke når det er som vilkår for trygd. Det er for øvrig enkelte grupper blant iføre som blir fratatt disse rettoghetene i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå