Gå til innhold

Fru Blå og krabaten


Fru Blå

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Har hatt en rolig dag. Har kosa meg masse ute i sola med en god bok og is. Ellers har jeg fått unna litt klesvask og husarbeid.

Jeg har vel egentlig trengt å sove i dag, for jeg er utrolig trøtt nå. Men jeg vet ikke om jeg tørr, for da får jeg vel ikke sove i kveld.

Marielle har storkosa seg i barnehagen. De skal på tur til en strand i morgen, så hun gleder seg veldig til å ha med bikinien sin.

Har ikke hatt så mye kynnere i dag, men har gått noen timer med "mensenmurringer". Det blir vel mye symptomer fram mot terminen tenker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å lese at du har hatt en fin dag... og at Marielle har kost seg i barnehagen... Min Lillegutt har også hatt en fin dag... og det har jeg også...

Mensmurringer og kynnere liker vi vel fram mot termin... Før du vet ordet av det så er ting i gang... så pass på å hvile, ja!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cr@sh!

Ja, det er bare kjekkt at det endelig skjer noe.

Det ble dårlig med nattesøvn på meg i natt, fordi jeg våknet seff kl.0500 med at det var så varmt på rommet. Etter dotur og vanndrikking ble det bare smådøsing, fram til mannen og Marielle skulle stå opp kl. 0730. Tror jeg skal prøve å legge meg nedpå igjen snart å se om jeg klarer å sovne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du fikk blunda litt mer ja! Kan sende over mange trøttvibber for jeg har omtr gått i hi....Jeg begynner visst ikke å virke før i 17-18 tiden om dagen....!

Murringer er jo bra! Er ikke det et modningstegn?!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skytte: Jeg sov til kl.11:30 og var sikkert ikke helt våken før i 17 tiden. :sove:

Men i natt har jeg sovet ganske sammenhengende, så jeg er ikke fullt så trøtt nå. Har bare vært oppe to ganger på do, men sovnet ganske raskt igjen. Tror jeg skal ha en dupp etterpå likevel, får hvile meg ut nå mens jeg kan.

De murringene jeg kjennte tror jeg er modning ja, hadde en del murringer og stikkninger hele dagen i går.

I morgen kveld kommer søstra mi hjem fra ferie, så da har vi i allefall barnevakt hvis babyen skulle bestemme seg å komme ut litt før tiden. Det hadde vært synd om mannen ikke kunne bli med på fødselen fordi vi ikke hadde noen å se etter Marielle. Snart kommer foreldrene mine også hit, men det blir nok etter helga regner jeg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Greit med noen i nærheten som kan steppe inn dersom noe skulle skje, ja... Man vet jo aldri når disse små mageboerne har tenkt å gjøre jordboere av seg.... ;)

Håper dagen din blir fin...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cr@sh: Ja, det er betryggende å ha noen som kan steppe inn. Så jeg skal slappe av når foreldrene mine kommer i allefall.

Linn3c: Koselig at du titter innom! :)

Jeg gikk å la meg igjen ca. 10:30 og sov fram til 12:20. :overrasket: Så jeg har tydeligvis et stort søvnbehov for tiden.

Jeg hadde lagt meg med klærne på (fleecebukse og sokker!) så jeg var mildt sagt varm når jeg våknet med at det var sol og over 20 grader i skyggen.

Jeg fikk lest ferdig boka av Henning Mankell mens jeg spiste lunch og vannis i sola. Det ble alt for varmt å sitte i solsteiken, så jeg tok meg liksågreit en gåtur på butikken å kjøpte lørdagspizza, salat og is. :sikle: Vi skal egentlig ut å handle på City Syd når mannen kommer hjem, så vi tar lettvint middag i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cr@sh:

Jeg leste den første i serien som handler om Kurt Wallander "Morder uten ansikt". Jeg begynte egentlig med å lese en bok midt i serien "Den femte kvinnen" som jeg syntes var veldig spennende.

Jeg liker å lese krim så denne serien er midt i blinken for meg. Har ikke lest noe av Mankell tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest stort av Mankell faktisk, men akkurat "Morder uten ansikt" har jeg også lest... Mankell skriver spennende - men jeg har egentlig mer sans for Håkan Nesser og Jo Nesbø.... :briller2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cr@sh: Jeg har ikke lest noe av de, jeg leser mest utenlandske forfattere. Gjerne lettleste bøker som f.eks. Mary Higgins Clark.

Jeg skal sjekke ut Håkan Nesser og Jo Nesbø neste gang jeg skal kjøpe meg lesestoff, så takk for tipset. ;)

Når det gjelder Mankell bøkene syntes jeg "Den femte kvinnen" var mer spennende enn "Morder uten ansikt". Jeg skal prøve å lese meg gjennom den serien, hvis jeg har tid og leselyst framover. Har jo kjøpt to bøker til i serien som var på tilbud på Smart Club til 33 kr stk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg vært på nok en legekontroll.

Så her er resultatet:

Uke: 38+4

Vekt: 71,6

BT: 116/83

Hb: 12,3

Urin: -

Ødem: 1

Leie: HF

Fl: 148

SF mål: 34,5

Alt så bra ut som vanlig. Legen sa jeg godt kunne føde nå og det er jeg helt enig i. :)

Jeg vet ikke helt hva jeg skal skrive når det gjelder hvilken uke jeg er kommet i. For jeg tror legen surrer litt med å si at jeg er 38+4 i dag, når jeg har termin 9 august. Det er nemlig på en onsdag og da burde jeg vel bytte uke på en onsdag også. Så jeg tror vel egentlig at jeg er 38+1 i dag, ikke at det har så mye å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er innom og leser litt i dagboka di jeg :)

Begynner nærme seg termin for deg nå.. Blir spennende å følge med her fremover :)

Håper du får en fortsatt koselig dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Shatika! Koselig med besøk i dagboka mi! :)

Ja, det nermer seg termin nå. Kjenner det godt på kroppen, så jeg håper jeg slipper å gå over termin i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei og hopp...

Så ut som fine tall fra kontrollen da... :sjarmor:

Ja, det hadde sikkert vært deilig å føde nå - særlig hvis både du og legen mener du og babyen er klar... :Nikke:

Håper det ikke blir så lenge til da... ;)

:klem: til deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er klart som et egg! :-D

Bare jeg ikke føder i løpet av de neste 2 timene så, for da er mannen ca. 45 min unna... Han skal hente søstra mi m/fam på flyplassen, så det hadde vært krise! Jeg frykter nemlig en styrtfødsel siden det gikk såpass raskt første gangen.

Men ta det med ro, jeg har ikke tro på at det skjer noe de nermeste dagene. :) 080806 er jo ikke så dum dato da, så jeg tror jeg skal satse på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine tall ja!! Og intet er bedre!

Nå har du vel fått besøk så alt er klart til ei god helg sammen med familien!

080806 er en bra dato ja! Og du skal ikke se bort fra at det kan bli da siden det er fullmåne dagen etter....!

Kos deg i helga! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...