Gå til innhold

Fru Blå og krabaten

Fru Blå

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei hei!

Håper dere har det bra og kanskje kommer med en liten oppdatering snart?!

Er så spent på hvordan det går med lillemann!

Ha ei fin uke! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

Klart du skal få en liten oppdatering Skyttemor. ;)

Nå er lillegutt over 5 1/2 mnd og har blitt en veldig aktiv krabat.

Han vil helst opp og se her i verden, så når jeg legger han ned løfter han nakken opp, og reiser seg opp i sittende og stående hvis jeg holder han i fingrene.

På gulver ruller han rundt fra rygg til mage, og fra mage til rygg igjen. Jeg må legge pledd utenfor krabbematta så han ikke dunker hodet i gulvet.

Vi var til kontroll på helsestasjonen 16/1 og da var han akkurat 5 1/2 mnd.

Her er tallene:

Lengde 66

Hode 41,3

Vekt 7190

Ellers er han en veldig glad gutt, som stort sett er fornøyd. Men selv om han sover gjennom natta, er han mye våken om kveldene. Det har jeg tenkt å prøve å snu på, så vi får se hvordan det vil gå.

Han har fått grøt siden han var 4 mnd til kvelds, og nå har jeg øket med å gi han også til frokost. Etterhvert har jeg tenkt å introdusere litt middag midt på dagen også.

Nå er han litt trøtt og sutrete her, så jeg må nesten gå.

Skal prøve å skrive litt mer i morgen, og kanskje besøke dagbøkene deres. ;) Det er på tide!

Ha en fin uke! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet hvordan jeg får flyttet dagboka mi?

Hmmmmm.. Den skal vel egentlig ikke ligge under graviditetsdagbøkene nå lengre.. eller?? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nigo-san :)

Det hadde vært flott om du hadde flyttet dagboka mi. Tusen takk!

Til generell dagbok ja..

Endret av Fru Blå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia Cr@sh! :)

I dag har jeg vært på loppemarked, hatt besøk av kusina mi, pluss at jeg passer gutten til søstra mi. Han skal ovenatte til i morgen.

Jeg har laget hjemmelaget pizza, som jeg har stekt i den nye pizza oven vår. Det var kjempegodt!!

Det har vært en kjekk, men litt slitsom dag.. er litt trøtt nå.

Ha en super helg!

Endret av Fru Blå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia du!

Takk for pm :)

Koselig å lese om gutten din,er jo så morsomt å følge med andres utvikling også!

Er han glad i mat?Lettvint når dem liker å smake på nye ting!

Mmmmm,pizza hørtes yammi ut!!

Ha ei fin uke! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cr@sh og Skytte! :)

Han er veldig interresert i mat. Spesiellt den som vi spiser.

I går fikk han brødskive med leverpostei for første gang. Han ble veldig ivrig når han fikk de små bitene. Men aller best var å drikke vann fra kopp, han ble kjempesur når jeg tok koppen fra han. Så nå har jeg begynt å gi vann til grøten også. Kjøpte han en tutkopp i dag, så kanskje vi slipper at han blir helt gjennomvåt når han skal spise.

Nå skal han få grøt til kveldsmat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

Hehe,morsomt å se hvordan de små reagerer på nye ting!

Sondre fikk leke med e loffskive hin dagen,han putter ALT i munnen men ikke den :ler: Så ut som han var helt fasinert over hvor myk og god den var å klemme på :ler:

Satser på å komme meg på msn en av kveldene denne uka!

Kos dere! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

• 2 uker senere...

Heihei! Jeg vil bare hilse på! :vinke:

Jeg har da altså fått æren av å være moderator på F-J en stund fremover. :)

Jeg har luska rundt en liten stund nå, men har nesten ikke sagt eller gjort et pip enda. (Dere oppfører dere jo så pent! :overrasket: )

Så ville bare si hei og at dere må bare sende meg PM osv. hvis det er noe som skal slettes, redigeres osv. så kommer jeg løpende for å stå til tjeneste. :bukke:

Hilsen Colargol -moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei hei Skytte og Cr@sh! :) Ikke verst at dere holder liv i dagboka mi.

Hei på deg Colargol! Skal nok rope ut hvis det er noe. ;)

Over en mnd siden sist jeg skrev, og mye har skjedd med utviklingen til lillegutt.

Han har blandt annet blitt en raser på krabbing. Han kommer seg dit han vil, så jeg har måttet rydde bort de tingene som jeg absolutt ikke vil han skal ta.

Han har bl.a. funnet storesøster sin kjærlighet som han koset seg godt med da jeg oppdaget det. En gang suget han på storesøster sin tyggevitamintablett, som hun hadde mistet på gulvet. :hår: Så nå prøver jeg å holde det veldig ryddig der han ferdes, selv om det ikke alltid er like lett.

Favorittleken om dagen er storesøster sin ballong, som merkelig nok ikke har sprengtes enda. Den gir han motivasjon i å krabbe framover, og flytter seg lett når han skal prøve å ta den. :)

I dag kom han seg opp i knestående ved å holde seg fast i hyllen på sofabordet i kjellerstua. Jeg grep etter kameraet for å ta et bilde, men han mistet selvfølgelig balansen før jeg fikk knipset bilde. Morsomt var det i allefall! :-D

Med meg selv går det forsåvidt greit om dagen, men jeg har bare blitt så utrolig trett i det siste. Etter jeg har sendt mannen og datteren min ut av huset om morgenen, så går jeg og lillegutt å legger oss igjen. Sover da gjerne til 10 eller 11:30... Måtte få mannen til å kjøpe meg en graviditetstest forrige helg, for jeg ble usikker på om det kunne være en årsak. Hadde også murringer og andre rare tegn. Men heldigvis var den negativ! :) Selv om jeg har lyst på en til, håper jeg det blir noen år i mellom de. Forhåpentligvis får jeg ny energi etterhvert!

Ønsker dere riktig god helg! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Så flink lillegutt er :klappe: Det er så utrolig morsomt med all denne utviklingen men det går jo så fort :overrasket: Bang!Så kan de liksom noe nytt!

Krabbing medfører en del farer ja så det blir nok en del løping...!

HUff,det er ikke godt å være så trøtt.Det vet jeg alt om for her soves det jammen meg ikke for mye på natta...Menmen,er vel bare sånn det er.

Håper du får energien tilbake snart!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Skytte! :)

I går ved middagsbordet begynte lillegutt å riste på hodet. Dette syntes vi var fryktelig morsomt. :ler: Når jeg rister på hodet og sier nei, så begynner han å gjøre det.

Nå ligger han og sover duppen sin, så da kan jeg kose meg litt foran PCen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...