Cr@sh Skrevet 28. juli 2006 #341 Del Skrevet 28. juli 2006 Hellu... Har du huset fullt nå da? Håper dere koser dere og at du ikke sliter deg helt ut med all besøket... 080806 er en flott dato! Og som Skytte sier - fullmåne dagen etter kan jo gjøre sitt tila t det faktisk blir den dagen... SPENNENDE framover... Goood helg.. og kos deg! :kys_2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Blå Skrevet 28. juli 2006 Forfatter #342 Del Skrevet 28. juli 2006 God morgen! Jeg har så vidt begynt dagen min, og klokka er allerede 12:20! :hår: Det ble sent før mannen kom hjem i går kl.00:30, og jeg kunne selvfølgelig ikke legge meg før han kom hjem.. Jeg sovnet vel i 1 tiden og sov fram til kl. 5:30. Så sov jeg fram til 7:30 og hjalp mannen med morgen stellet på Marielle. La meg igjen 9:00 og sov fram til 11:30!! Så nå føler jeg meg veldig uthvilt. Søstra mi m/fam har vært på utenlandstur og skulle bare hjem, for de bor like utenfor Trondheim. Så de skal ikke på besøk til oss. Men vi får snart besøk av mamsen og papsen over helga en gang. De har vært kjørende en tur fra Troms til Andøya. Så de må bare slappe av å samle krefter før de kjører ned til Trondheim. Ikke så greit å være pensjonister på tur heller da. Bortsett fra at jeg er trett føler jeg meg i god form om dagen. Jeg er mindre mobil med bekkenet mitt, og tørr f.eks ikke ta men en busstur på shopping alene. I dag har magen min vært mye stram som i en sammenhengende kynner, med stikking i høyresiden. Jeg har fått med meg at det er fullmåne den 9 august, så jeg håper at jeg er ferdig med fødselen før det blir overfyllt på føden. Det hadde vært kjedelig om vi ikke fikk plass på sykehushotellet. Men.. menn.. ..spennende er det i allefall. God helg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myztica Skrevet 28. juli 2006 #343 Del Skrevet 28. juli 2006 Måtte innom og lese litt i boka di også Nærmer seg termin her ja! Og du har da i det minste noen symptomer du da Jeg vil også ha Håper du slipper å gå over termin da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 28. juli 2006 #344 Del Skrevet 28. juli 2006 Kanskje krabaten din kommer på bursdagen min? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 29. juli 2006 #345 Del Skrevet 29. juli 2006 Håper helgen din er bra... Har skjønt dere har deilig vær nå for tiden...? Kos deg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 30. juli 2006 #346 Del Skrevet 30. juli 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Blå Skrevet 31. juli 2006 Forfatter #347 Del Skrevet 31. juli 2006 Heisan! Våkner opp å ser at Skytte har født!!! Gratulerer så mye med en liten prins! Så fikk jeg rett i at det ble gutt! LinKri: Ja, jeg har ikke lyst til å gå over termin!! Håper det skjer noe fødeaction hos deg snart! Kanskje du allerede har født for alt jeg vet. Jeg ble i allefall veldig motivert av å høre om skytte, så det kan jo være at det hjelper på! monja: Det er fullt mulig, men jeg håper ikke jeg må gå over tiden.. Cr@sh: Jeg har hatt en veldig fin helg. Var mye ute med Marielle i go været. Det er mye sol og varmt her, så jeg har kosa meg masse ute. I dag kjenner jeg enda flere tegn på at fødselen nærmer seg. Jeg har kynnere med nedpress og murringer. Magen er også helt i ulage, men det var den også i går kveld. I går hadde jeg stikkinger på innsiden av lårene, som gjorde at jeg såvidt klarte å gå. Men jeg tror det kom fra bekkenplagene mine. I dag har jeg ikke kjennt noe til det enda i allefall. Nå tenker jeg å ta meg en liten tur ut på terassen å slikke litt sol! God mandag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 1. august 2006 #348 Del Skrevet 1. august 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 1. august 2006 #349 Del Skrevet 1. august 2006 Så spennende at du kjenner at ting er på gang!!! Ser du ikke har vært i dagboka di i dag... Kanskje det har skjedd noe allerede? Spennende det her altså... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 1. august 2006 #350 Del Skrevet 1. august 2006 :vinker: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 2. august 2006 #351 Del Skrevet 2. august 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 2. august 2006 #352 Del Skrevet 2. august 2006 Ingen Fru Blå så langt i dag heller... :klø: Lovende for fødsel kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 2. august 2006 #353 Del Skrevet 2. august 2006 :hyper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 3. august 2006 #354 Del Skrevet 3. august 2006 Her må det da ha skjedd noe!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 3. august 2006 #355 Del Skrevet 3. august 2006 Her må det da ha skjedd noe!!! ← Det tror jeg også... Nå er nok Fru Blå tobarnsmamma! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Blå Skrevet 6. august 2006 Forfatter #356 Del Skrevet 6. august 2006 Heisan! Det ble visst fødsel på meg 01.08 kl. 01.23. Det ble en velskapt gutt på 48 cm og 3030 g. Vi kom hjem på torsdagen, men måtte tilbake neste dag for å ta føllingprøven. Jeg hadde en fin fødselsopplevelse, men syntes det var litt mer vondt denne gangen. Men det var ikke verre enn at jeg trengte ikke smertestillende. Jeg hadde en flink svensk jordmor som varmet risposer til meg og som masserte på ryggen når riene var på det vondeste. Dette tok fokuset bort fra smertene. Kl. 22:30 kom vi inn på fødestuen, da hadde jeg 2-3 cm åpning. Da målte jordmoren riene mine og sjekket at babyen hadde det bra. Etterpå fikk vi beskjed om å gå oss en tur, å komme tilbake etter 1,5 time. Så vi gikk oss en tur ned alle trappene fra 5 til 1 etasje. Der ringte vi familien og fortalte hva som var på gang. Kl. 00.00 var vi tilbake på fødestua. Da var riene mye mere vonde. Jordmoren sjekket meg og jeg hadde da fått 7 cm åpning. Jeg fikk tilbud om å få ligge i badekaret. Men det hadde jeg ikke lyst til, for jeg var redd for å ikke komme meg opp der fra hvis jeg først hadde gått opp i. Jeg valgte heller å ligge i sengen på siden, mens mannen masserte meg på hånden. Jordmoren gikk for å varme risposer til meg som hun plasserte på ryggen og magen min. Det lindret veldig godt mot riene på slutten. Jordmoren masserte med sirkelbevegelser i korsryggen hver gang riene kom, og det tok fokuset mitt bort fra smerten. Når pressriene kom på slutten lå jeg fremdeles på siden, noe som ikke var så veldig lurt. For jeg kjenner det veldig godt i bekkenet nå. Jeg trykket noen ganger i den stillingen, og trodde aldri jeg skulle få han ut i den stillingen. Da jordmoren fikk meg til å snu meg på ryggen kom han ut på ett trykk, og det var en utrolig deilig følelse å få det overstått! Jeg er veldig fornøyd med fødselen, og ikke mindst en veldig flink jordmor! På sykehuset har det jo blitt veldig flott nå! På barselen fikk vi enerom med eget bad og pappaseng ved siden av. Vi fikk ikke plass på pasienthotellet, men det gjorde ingenting. For mens det var fullt der, var det veldig rolig på barselavdelingen. Pappaen lå første natten, noe som var godt både for han og meg. Jeg får fortelle mer senere når jeg får litt mer energi. Nå koser vi oss masse med den skjønne lille prinsen vår!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 6. august 2006 #357 Del Skrevet 6. august 2006 Ååå, så koselig da. Gratulerer så masse med gutten Flott å høre at alt gikk bra og at du hadde en fin fødselsopplevelse. Kos dere masse, alle fire. Ønsker dere en fantastisk barseltid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 6. august 2006 #358 Del Skrevet 6. august 2006 Hei og gratulerer så mye med gutten! Høres ut som du hadde en flott fødselsopplevelse! Nå får dere kose dere alle fire... og nyte dagene sammen! Gleder meg til å høre mer om livet som tobarnsmamma! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 6. august 2006 #359 Del Skrevet 6. august 2006 ÅÅÅÅÅ GRATULERER SÅ MYE MED SUPERGUTTEN!!!! Godt å høre at du hadde en sånn fin opplevelse! Kos dere masse så snakkes vi mer etterhvert ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 7. august 2006 #360 Del Skrevet 7. august 2006 gratulerer så masse med gutten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå