Gå til innhold

Prøver på nummer to med IVF. :)


Kristina00

Anbefalte innlegg

Lang historie kort; etter å ha prøvd i 5 år selv - tok vi endelig skrittet til å få hjelp. Vi var så heldige å få en sønn på nyåret 2020 med hjelp av fantastiske folk på spiren. 🌱
Nå ønsker vi å gjøre familien komplett å starter igang nytt forsøk i juni, heldigvis har vi noen eskimoer på frys, så vi prøver innsett i naturlig syklus. 

Jeg er så spent og grugleder meg til mensen kommer mtp at jeg vet hvordan denne følelsesmessige IVF karusellen er og håper vi er straks ute av den igjen. 
Siden jeg får TR i starten av mnd så håper vi å rekke det før de tar 3 uker ferie på spiren. 
 

Kryss fingrene for meg🤞🏻

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir spennende å følge med :)

Jeg er igang med første ivf forsøk etter 1,5 års forsøk med 1 blighted ovum og 1 kjemisk. 

Har tatt Menopur i 10 dager og skal på kontroll i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Dame1989 said:

Blir spennende å følge med :)

Jeg er igang med første ivf forsøk etter 1,5 års forsøk med 1 blighted ovum og 1 kjemisk. 

Har tatt Menopur i 10 dager og skal på kontroll i morgen :)

Så spennende, krysser fingrene for at deg går denne gangen hos deg!🥰 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært å tatt blodprøver idag slik at alt ligger tilrette til juni, tenk at det er juni allerede imorgen!😅

Vi var egentlig klare for å starte fryseforsøk i april, men måtte sette det litt på vent da man ikke skal ha forsøk imens man ammer. 
Koseammer fortsatt litt ved sykdom osv, men klinikken sa det skulle gå fint. 

Det som er når man «melder seg opp igjen» til IVF er at jeg kjenner de samme tankene, google søkene og ikke minst frykten for å ikke lykkes kommer snikende. 

Håper vi er heldige og at det klaffer kjapt❤️ hadde vært fint å bare blitt ferdig med hele prosessen mtp både tanker, tid og økonomi. Det er jo ikke billig heller dette her🤪 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag ankom tante rød, så da er vi forhåpentligvis snart igang🤗 har bestilt eggløsningstester og graviditetstester🤞🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristina00 skrev (1 time siden):

Idag ankom tante rød, så da er vi forhåpentligvis snart igang🤗 har bestilt eggløsningstester og graviditetstester🤞🏻

Skal du sette inn i naturlig syklus? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, Dame1989 said:

Skal du sette inn i naturlig syklus? :)

Det blir i naturlig syklus ja, klinikken anbefalte meg det iogmed at jeg har stabile sykluser. Litt skeptisk selv da jeg har mer tro på styrt🤷🏼‍♀️ Men krysser fingrene🤞🏻

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har time hos spiren på mandag 14 for å sjekke forholdene, skal begynne å ta eggløsningstester fra lørdag 12.  Sånn kjapt regnet blir innsett ca rundt den 20 +/- et par dager. Gleder meg til å endelig være igang, meeen gruer meg også til en evt skuffelse om det ikke går.. skal ikke ta sorgene på forskudd, men jeg vil passe på meg selv litt også😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dag med eggløsningstest! Negativ som forventet, men såvidt en liten strek, litt gøy å følge med på. Hadde jeg bare brukt strips så ville jeg nok blitt så usikker på hva som er strek nok😂 

7B86FA80-18A7-4397-8347-E10EC5D5AFED.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt negativ eggløsningstest CD11, var hos spiren idag - alt så veldig bra ut og fikk grønt lys til å starte prosessen.
Så da venter vi bare på positiv EL-test, legen mente den ville komme tirs/ons/torsdag, men mest sannsynlig onsdag. 🤗 så da blir det forhåpentligvis innsett iløpet av uka/starten av neste uke! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble positiv EL test CD 12, tok ovitrelle torsdagskveld og startet opp med cyclogest fredag og innsett imorgen🤞🏻☺️ 
 

Jeg er så spent, aner ikke om jeg helt gleder meg eller gruer meg. Er så redd for å bli skuffet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innsett av en fin blasto idag, de neste 14 dagene blir nok laaaange - jeg greier nok neppe å vente så lenge😅 men må vente til ovitrelle er ute av kroppen om ikke annet. Jeg jobber heldigvis de neste to ukene før det blir tre uker ferie, kanskje dagene går litt kjappere. 
Så da er jeg offisielt ruger igjen, 2 år siden sist. Håper denne vill sitte🥰🤞🏻

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagene siden innsett har gått utrolig kjapt og nå er det plutselig helg, slik var det ikke sist jeg ventet - da gikk tiden sååå sakte. Nå har jeg derimot en 1 åring som holder meg igang å serier på kveldstid🙊 

Er dog litt negativ til hele greia, tror ikke det går, så gleder meg på å teste etterhvert så jeg bare kan få et svar.. tenker å vente til mandag, helst tirsdag, med å teste, da skal ovitrelle være ute av kroppen. Livredd for å få falsk positiv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk akutt behov for å teste ikveld, blendahvitt🤪 det positive er at jeg får sove godt inatt samt at jeg vet ovitrelle er ute av kroppen. Krysser alt jeg har for at det kommer opp en ekstra strek på en test de neste dagene med morgenurin.🤞🏻I 2019 fikk jeg positiv test på RD 7 og super sterk strek RD 9.  Men som sagt, veldig negativ - tror ikke dette er et vellykket forsøk! 😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vel, er bare jeg som ønsketenker, skyggestrek eller ER det en strek??

C23E3D11-8268-467D-B155-852B33BBBE44.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...