AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #1 Del Skrevet 30. mai 2021 Synes det kan være mye fokus på ord og uttrykk som irriterer men hvilke ord bruker du som kanskje ikke er 100% korrekt? Anonymkode: 2261d...b89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 30. mai 2021 #2 Del Skrevet 30. mai 2021 Jeg er ganske visuel i språket mitt, og feks så ligger det en institusjon for rus i nabolaget mitt, kaller den for "fabrikken" fordi den ligner på en fabrikk.. Sånne ting skjer hele tiden i språket mitt.. Jeg prater ellers slik jeg ser verden og kan finne på nye ord for helt enkle ting. Jeg snakker med mye dialekt ord, som 'benneren' for bensinstasjon. Og jeg kaller mikroen min for Frank.. Og jeg har dysleksi så nye ord oppstår hele tiden🤪 Jeg er ikke så keen på språknazi folket som er veldig firkanta (olala jeg kommer til å få i ræven nå på språkforumet ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 30. mai 2021 #3 Del Skrevet 30. mai 2021 skreppamedleppa skrev (1 time siden): Jeg er ganske visuel i språket mitt, og feks så ligger det en institusjon for rus i nabolaget mitt, kaller den for "fabrikken" fordi den ligner på en fabrikk.. Sånne ting skjer hele tiden i språket mitt.. Jeg prater ellers slik jeg ser verden og kan finne på nye ord for helt enkle ting. Jeg snakker med mye dialekt ord, som 'benneren' for bensinstasjon. Og jeg kaller mikroen min for Frank.. Og jeg har dysleksi så nye ord oppstår hele tiden🤪 Jeg er ikke så keen på språknazi folket som er veldig firkanta (olala jeg kommer til å få i ræven nå på språkforumet ) Haha, benneren eller benner’n på min dialekt er ståkuk Jeg sier benser’n til bensinstasjonen. Haha, mikroen Frank 😂 Kult. Jeg kaller kaffemaskinen min for italiener’n siden den er italiensk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 30. mai 2021 #4 Del Skrevet 30. mai 2021 jukkapalme skrev (1 time siden): Haha, benneren eller benner’n på min dialekt er ståkuk Jeg sier benser’n til bensinstasjonen. Haha, mikroen Frank 😂 Kult. Jeg kaller kaffemaskinen min for italiener’n siden den er italiensk. Ja det er vanlig norsk det.. Men på bergensk er det bensinstasjon, liker bergensk sånn sett fordi det er så tykt inn i språket vårt at "eg e ikkje fra norge eg e fra bergen"😅 som sagt liker sånne sære ting og snakkemåter, både skriftlig og muntlig. Kult med kaffetrakter din da😅 sånne ting har sjarm.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå