Gå til innhold

Hva gjør du for å bryte ut av rutiner? Hva er din go-to hobby/ gjøremål som gir deg glede?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenker at mange av oss er preget av stressende dager med jobb/studier, familie, venner og ærender. Eller, kanskje du er ufør og har utfordrende dager? Mange av oss har de samme rutinene hver dag, og kan være fanget i en loop av de samme tingene dag etter dag. Så, hva gjør du når du trenger å bryte ut av rutinene?

Anonymkode: 9b484...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen ganger kjører jeg og går tur et sted jeg ikke har gått før. Ikke noe dramatisk altså, bare "change of scenery".

Anonymkode: 73068...529

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører meg en tur på motorsykkelen om det er snakk om et par timer.

har en dag eller to, så reiser jeg på fjellet og tar med fiskestang og sovepose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turist i egen by. F.eks. oppsøker en bydel jeg sjelden oppholder meg og går tur der. 
 

besøker museer jeg ikke har vært, eller hvor det er mange år siden jeg har vært

jeg har en liste med litt avanserte oppskrifter jeg har tenkt å prøve, og av og til finner jeg fram en av disse og bruker et par-tre timer på kjøkkenet

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synger! Absolutt beste jeg vet.

Anonymkode: b925d...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yoga, (hjemme Yoga, hater gruppetrening, men lærte meg Yoga når jeg var innlagt pga ryggen min for 2 år siden) bullet journal, klatring og friluftsliv samt trening med hund.. Disse tingene gir meg både kvalitet og hvilepuls i rutinelivet😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi spiller pokemon go. :) 

I spillet er det også gps-punkter å finne, med bilde og liten beskrivelse, av ting som kirker, lekeplasser, statuer osv.

Så hender seg vi tar bilen og reiser til et nytt sted. Fin måte å utforske og finne skjulte kjennemerker en ellers må være lokal for å vite om. :) 

Googler og leser oss opp om plassen vi drar til også. Lærer stadig noe nytt.

Anonymkode: 2cc83...e98

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med at jeg ikke klarer å ikke tenke jobb når jeg har fri, og i stressende perioder er det bare dataspill som hjelper. Jeg er egentlig ikke noen gamer og er ikke interessert i å konkurrere eller noe, men spill som Stardew Valley, Cities Skylines, Craft the World og Anno har fått meg gjennom noen jobbkriser. 

Ellers, når jeg er sliten, liker jeg hobbyer der jeg slipper å tenke så mye. Jeg liker sånne store, detaljerte korssting - jeg bare følger oppskrifta mens jeg ser på en enkel tv-serie/film eller noe på youtube. Jeg har også prøvd meg på noen miniature kits (som dette https://www.robotimeonline.com/collections/diy-dollhouse). Tror diamond painting, puslespill og fargelegging blir litt i samme gata. 

I tillegg stresser jeg ned med nettshopping :P

Av hobbyer som "gir glede" og som jeg egentlig har lyst til å holde på med, så pusser jeg bl.a. opp dukkehus og lager miniatyrer og dukkehusmøbler. Og jeg prøver å lære meg å tegne. Men jeg må ha overskudd for å orke å begynne med det, så det blir mest i ferier og sånn. 

Anonymkode: 3c943...b62

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener yoga med youtube, planlegger neste reise/helg, kjører motorsykkel, går eller jogger en tur i skogen med lydbok. 

Anonymkode: c769c...7e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telle-tråder her på Kvinneguiden! :nisseblunk:

Anonymkode: 6a6fd...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg sliter med at jeg ikke klarer å ikke tenke jobb når jeg har fri, og i stressende perioder er det bare dataspill som hjelper. Jeg er egentlig ikke noen gamer og er ikke interessert i å konkurrere eller noe, men spill som Stardew Valley, Cities Skylines, Craft the World og Anno har fått meg gjennom noen jobbkriser. 

Ellers, når jeg er sliten, liker jeg hobbyer der jeg slipper å tenke så mye. Jeg liker sånne store, detaljerte korssting - jeg bare følger oppskrifta mens jeg ser på en enkel tv-serie/film eller noe på youtube. Jeg har også prøvd meg på noen miniature kits (som dette https://www.robotimeonline.com/collections/diy-dollhouse). Tror diamond painting, puslespill og fargelegging blir litt i samme gata. 

I tillegg stresser jeg ned med nettshopping :P

Av hobbyer som "gir glede" og som jeg egentlig har lyst til å holde på med, så pusser jeg bl.a. opp dukkehus og lager miniatyrer og dukkehusmøbler. Og jeg prøver å lære meg å tegne. Men jeg må ha overskudd for å orke å begynne med det, så det blir mest i ferier og sånn. 

Anonymkode: 3c943...b62

Åå, fine spill du nevner der. Har du prøvd Rimworld?

Anonymkode: 73068...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...