Gå til innhold

Finnes det fortsatt noen sol bruker bind?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De færreste damer over 50 har mensen, og det selges bind i butikkene..så hva tror du?

Anonymkode: 75346...c83

Det stemmer ikke. Gjennomsnittsalder for start overgangsalder er ca 52 år. Mange har blødninger til langt opp i sekstiårene. 

Anonymkode: 89747...ccf

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

K38

Bruker bare bind. Blør mye. Ja, det blir klamt... 🙄🤷‍♀️

Anonymkode: 3ac9f...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
tussi84 skrev (58 minutter siden):

Er 37. Bruker kun bind, og den største str, og to om gangen. Det er det som fungerer best for meg da jeg blør kraftig. 

Hvordan bruker man to bind samtidig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

De færreste damer over 50 har mensen, og det selges bind i butikkene..så hva tror du?

Anonymkode: 75346...c83

Feil. 

Anonymkode: 80ac6...3cd

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

minister-mio skrev (53 minutter siden):

Bind som når man har mensen? Tror ikke mensen er så vanlig over 50

Tja, jeg er over 50, og i gang med overgangsalderen, men har fortsatt mensen inni mellom. Jeg regner med at det tar noen år til før det er helt slutt med mensblødninger. 

Forøvrig bruker jeg bare bind og aldri tamponger. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bruker kun av og til om natten (er 30år) Synes det er helt grusomt å gå med på dagtid. Bind og spesielt de tynne truseinnleggene lugger i tissen og krøller seg til en ball i midten av trusen, uansett hvor hardt jeg trykker det på plass. Eneste som funker sånn noen lunde er å bruke to truseinnlegg ved siden av hverandre.

Anonymkode: 88998...5a5

Misforstår jeg nå, eller vil det si at du ikke bruker noen ting på dagtid? Eller bruker du tampong/menskopp?

Anonymkode: 5c9f8...dc4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere som bruker tøybind; er ikke det veldig ekkelt? Grisete? Vasker dere den alene i vaskemaskinen? Please, enlighten me!  Altså, misforstå meg rett, mensen i seg selv er ikke ekkel i den forstand, men det er en grunn for at jeg bruker engangsbind :P Bare kaste når den har gjort nytten sin. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Et eller annet om en minister i Kina og navnet Tam Pong.

Anonymkode: a1566...e5f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kun tamponger.  Tenkte å teste ut menskopp etterhvert. Synes det er helt forferdelig å bruke bind.  Fikk et nytt liv da jeg lærte meg å bruke tamponger i ungdomstiden.

43 år.

Anonymkode: 5022f...a9a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruker bind og jeg er 40. Har alltid brukt always. Jeg syns det er veldig ubehagelig å ha noe inni skjeden i mange timer, og det er lettere å bytte bind. Kommer aldri til å bruke menskopp. Blir dårlig av tanken.

Anonymkode: fb16e...513

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det stemmer ikke. Gjennomsnittsalder for start overgangsalder er ca 52 år. Mange har blødninger til langt opp i sekstiårene. 

Anonymkode: 89747...ccf

Ja, moren min og bestemoren min hadde mensen til de var ca.60. 

Selv er jeg 40 og kommer nok til å ha mensen i 20 år til. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dere som bruker tøybind; er ikke det veldig ekkelt? Grisete? Vasker dere den alene i vaskemaskinen? Please, enlighten me!  Altså, misforstå meg rett, mensen i seg selv er ikke ekkel i den forstand, men det er en grunn for at jeg bruker engangsbind :P Bare kaste når den har gjort nytten sin. 

Vi bare knepper de sammen med trykknapper, kaster de i skittentøyet og når vi er ferdig med mensen, åpner vi knappen, slenger de i maskina og setter på en 60 graders vask med forvask. Ut kommer de gullende rene. Vi vasker de med truser, men det blir jo opp til hver enkelt, man kan jo fint vaske de alene. 

Ekkelt synes jeg ikke det er. Det er mindre klamt, mindre fuktig, lukter og klør mindre og blir mindre lekkasjer. Når man tar de av, er det jo verken mer eller mindre ekkelt å rulle sammen et tøybind enn et engangsbind. Når man kneppe de opp for å slenge de i maskina er de jo tørre, og ikke ser man blodet heller. Og de lukter MYE mindre i skittentøyet enn engangsbind lukter i søpla. Det eneste som kan være litt upraktisk er når man er utenfor huset lenge av gangen og spesielt på reiser. 

Anonymkode: 8a680...a98

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Finnes det fortsatt damer som bruker bind? 🤔 ser jo det fortsatt selges i butikkene. Og hvis du bruker bind - er du over eller under 50 år? 

Anonymkode: 43676...c6a

Får ikke håpe at de slutter å selge bind. Vi er mange som fortsatt bruker bind av forskjellige grunner. Mange kan ha urinlekkasje og er avhengig av å ha bind i trusa. Andre kan ha ubehag/reaksjon ved å ha tampong eller menskopp i skjeden. 

Er mange som har mensen etter 50 og kan ha den til de blir ca.60. 

Mange kvinner kan få urinlekkasje etter fødsel, om de er 20 eller 40, og de kan slite med det hele livet. Da er det greit å bruke bind, og å slippe å gå på bleie. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tampong første dagene. Og bind etterpå. Får ikke pressa tampongen inn pga lite blod dei siste dagene. 

Anonymkode: d1c80...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er 38 og bruker kun bind, med mindre jeg skal bade. Liker ikke tamponger, de er ubehagelige og grisete og føre inn og man har heller ikke full kontroll over når tampongen er full slik at det er på tide å skifte. Og drar man den ut for tidlig så gjør det vondt siden den er tørr. Fysjom og neitakk. 

Jeg syntes det er veldig pussig at noen tenker det er mer «hygienisk» å oppbevare gammelt mensblod inni skjeden. :klo: Toxic shock syndrome kan man jo også få. 

Anonymkode: 74c05...e1f

• Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Nå har jeg spiral og blør ikke. Men da jeg hadde mensen måtte jeg bruke bind fordi jeg blødde så mye. Om jeg brukte tampong kunne den være "full" etter så kort tid at det rant igjennom. Og jeg orket ikke å ikke vite om eller når det kom til å skje. Jeg blødde igjennom på de store nattbindene også. Hormonspiral har vært en lykke for meg. 

Anonymkode: 407cd...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Finnes det fortsatt damer som bruker bind? 🤔 ser jo det fortsatt selges i butikkene. Og hvis du bruker bind - er du over eller under 50 år? 

Det er ikke alderen min som gjør at jeg bruker bind, men kraftige blødninger så jeg må ha dobbelt beskyttelse.

Bruker menskopp og tøybind. 

Anonymkode: 0cd74...413

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Bor du og din omgangskrets under en stein eller??

Så klart MANGE bruker bind, hvorfor ellers skulle de selge bind? De fleste over 50 trenger verken bind eller tamponger i og med at fleste i den alderen er i overgangsalderen. 

Blir skremt av hvor lite folk vet (deg og de du kjenner), burde jo blitt egen undervisning om dette ser det ut til i skolen.

Hilsen  ei på 30 som alltid har brukt bind fordi hun har slitt med ekstrem blødning så tamponger er ubrukelige da. 

Anonymkode: d6c6f...acb

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...