tussi84 Skrevet 28. mai 2021 #21 Del Skrevet 28. mai 2021 Er 37. Bruker kun bind, og den største str, og to om gangen. Det er det som fungerer best for meg da jeg blør kraftig. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #22 Del Skrevet 28. mai 2021 På jobb i hvit bukse. Dag 1+2 er det eneste som holder bind + tampong k 45 Anonymkode: 71079...2a7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #23 Del Skrevet 28. mai 2021 Bruker kun bind, tåler ikke tampong. Er 41 år. Anonymkode: a5c96...16e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
que123 Skrevet 28. mai 2021 #24 Del Skrevet 28. mai 2021 Blør myyyye så bruker grønn ob i kombinasjon med største nattbind eller tena lady. Blør ofte igjennom før timen har gått 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #25 Del Skrevet 28. mai 2021 Bruker bind. Synes det er styr med tampong, spesielt når jeg har det travelt. Bruker det av og til i forbindelse med bading eller lignende. Styrer unna klær jeg må bruke string i de første dagene, også bare trikser det til med et vanlig truseinnlegg i stringen. Anonymkode: 134d8...0c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #26 Del Skrevet 28. mai 2021 Har aldri klart å bruke tampong, synes det er veldig vondt å få både inn og ut. Nå blør jeg lite, så kan hende det er grunnen. Anonymkode: 85c7e...d89 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #27 Del Skrevet 28. mai 2021 Jeg har alltid brukt bind siden jeg synes det er mest behagelig, men nå bruker jeg ingenting siden jeg har hormonspiral. Er 38 år. Anonymkode: e47db...4ba 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #28 Del Skrevet 28. mai 2021 Bruker kun av og til om natten (er 30år) Synes det er helt grusomt å gå med på dagtid. Bind og spesielt de tynne truseinnleggene lugger i tissen og krøller seg til en ball i midten av trusen, uansett hvor hardt jeg trykker det på plass. Eneste som funker sånn noen lunde er å bruke to truseinnlegg ved siden av hverandre. Anonymkode: 88998...5a5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #29 Del Skrevet 28. mai 2021 Bruker kun tampong. Kvinne 45 Anonymkode: 745eb...744 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #30 Del Skrevet 28. mai 2021 24 minutter siden, AnonymBruker said: Merkelig... i min omgangskrets er det ingen som bruker bind 🤔 synes dere ikke det er ekkelt å gå med noe «der»? Klamt og rart? Teorien om at bare eldre brukte det er altså feil 🙈 Anonymkode: 43676...c6a Jeg er 36 og bruker bind. Kombinasjonen små blødninger og tynne slimhinner pga amming gjør at tampong er veldig ubehagelig. Blir heller ikke klamt m bind når man blør lite. Ved større mensblødninger foretrekker jeg også tampong,men det er mange år siden jeg har så store blødninger. Anonymkode: c5908...7cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #31 Del Skrevet 28. mai 2021 Eris skrev (41 minutter siden): Jeg vet ikke om det er så veldig vanlig at de over 50 fortsatt har behov for å velge mellom bind eller tamponger... AnonymBruker skrev (39 minutter siden): meget godt poeng Anonymkode: e24f4...685 minister-mio skrev (27 minutter siden): Bind som når man har mensen? Tror ikke mensen er så vanlig over 50 Seriøst? 😂 "De fleste kvinner slutter å menstruere når de er mellom 45 og 55 år, men hos noen kan menopausen opptre tidligere eller senere." Det vil si at det er temmelig vanlig å fremdeles ha mensen etter fylte 50 år. 🙄 Anonymkode: 80ac6...3cd 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #32 Del Skrevet 28. mai 2021 Bruker bind selv om jeg bruker tampax, skjønner ikke hvordan det er mulig å ikke gjøre det? De lekker jo fort når de er fulle. På slutten bruker jeg mindre tampax og truseinnlegg. Bruker mye bind når jeg er hjemme. Mer behagelig enn å ha tampax inne. 48 år. Anonymkode: 8a984...bff 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia mater Skrevet 28. mai 2021 #33 Del Skrevet 28. mai 2021 Grunnen til at du tror det er bare noen få igjen som bruker det, er alle "æsj" og "uhygenisk" reaksjonene man får på å bruke bind (som bare er tull). Bruker tampong en sjelden gang i blant, ellers bind. Blør for lite til å bruke tampong mer. Blir bare tørt og jævlig. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #34 Del Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Seriøst? 😂 "De fleste kvinner slutter å menstruere når de er mellom 45 og 55 år, men hos noen kan menopausen opptre tidligere eller senere." Det vil si at det er temmelig vanlig å fremdeles ha mensen etter fylte 50 år. 🙄 Anonymkode: 80ac6...3cd Jeg skulle også til å kommentere dette. Gjennomsnittsalderen for overgangsalder i Norge i dag er ca 52 år. Merk gjennomsnitt. Det vil si at mange kvinner menstruerer til lenge etter dette. Overgangsalderen varer ca 7 år og i denne perioden kan man ha uregelmessige blødninger hele veien. Blir både litt sjokkert og litt lattermild over at dagens kvinner ikke en gang har elementær kunnskap om en fase til selv skal gjennom på et tidspunkt. Jeg er 51, har regelmessig menstruasjon fremdeles (har app), bruker bind om natten og av og til hvis jeg bare er hjemme og dasser i pysjen/har hjemmekontor og ikke gidder å dusje før ut på dagen. Jeg har menstruert jevnlig far jeg var 12 minus svangerskap og ammeperioder, og synes ikke blødningene er så ekle og bind kan være behagelig å bare ta på når man er hjemme, både med og uten dusj. Jeg vil også tro at de aller yngste som akkurat har fått mensen velger bind, i alle fall i begynnelsen. Anonymkode: 89747...ccf 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #35 Del Skrevet 28. mai 2021 Bruker både grønn OB og bind de første dagene. Kun tampong de siste dagene Anonymkode: ca11b...e93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #36 Del Skrevet 28. mai 2021 Har to venninner som bruker bind. Jeg personlig synes bind er motbydelig og dessuten bruker jeg string. Bruker jeg bind da så henger ALLTID rester av bindet igjen når jeg river det av. Sykt irriterende. Så her går det i menskopp de få gangene jeg har mensen i året. Mindre søppel enn med tamponger pg bind. Anonymkode: 5e418...896 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #37 Del Skrevet 28. mai 2021 Synes tampong er vondt, bruker kun bind. Har aldri blødd særlig mye. K 43 Anonymkode: 2f1d3...77f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #38 Del Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Finnes det fortsatt damer som bruker bind? 🤔 ser jo det fortsatt selges i butikkene. Og hvis du bruker bind - er du over eller under 50 år? Anonymkode: 43676...c6a Jeg bruker bind og jeg er under 40, har brukt bind fra mensen kom og synes at tamponger er vemmelig å stappe inn osv. Anonymkode: cd5dc...f39 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #39 Del Skrevet 28. mai 2021 De færreste damer over 50 har mensen, og det selges bind i butikkene..så hva tror du? Anonymkode: 75346...c83 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #40 Del Skrevet 28. mai 2021 Bruker kun bind. 30 år. Syns det er ekkelt å gå med tampong, og har alltid slitt med å sette den inn riktig.. så ender opp med å blø gjennom veldig ofte, + at jeg kjenner at den er der. Jeg har også veldig kraftige blødninger, og må skifte bind hver time den første halve dagen av mensen. Prøvd menskopp, får ikke den til å sitte riktig heller. Så, store bind er greia for meg! Men har sluttet med de plastikk bindene fra always, syns de økologiske bomulk fra änglamark puster mye bedre og det blir mindre klamt der nede. Man må skifte litt oftere da, de absoberer ikke like bra. Anonymkode: 861e3...145 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå