AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #21 Skrevet 28. mai 2021 9 minutter siden, AnonymBruker said: Jepp. Jeg bor her. Kattekolonier i huet og ræva og overarbeidede organisasjoner. Men nå hadde jeg kjørt ganske langt for å få en katt. 🤪 Anonymkode: 4d2a6...721 Har ikke lappen. Har derimot to små barn. Så nei, verken kapasitet eller tid til å komme meg til Stavanger for å skaffe en kompis til katten min. Anonymkode: 590f3...7cc
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #22 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, det har jeg selv merket, at det er null problem å få en katt fra dyrebeskyttelsen i Trondheim eller Bergen heller 😂 men for min del, det blir umulig. Anonymkode: 590f3...7cc Ja Bergen har tre store organisasjoner som er stappet nå. Anonymkode: 2c5b9...380
Anocopy Skrevet 28. mai 2021 #23 Skrevet 28. mai 2021 5 hours ago, AnonymBruker said: Er dere sikker på at Halvor er kastrert? Ta med begge kattene til dyrlegen. Få hunnkatten kastrert, og få de til å sjekke Halvor også Anonymkode: d33d7...d74 Man kan ikke kastrere hunndyr.
Troyamin Skrevet 28. mai 2021 #24 Skrevet 28. mai 2021 Anocopy skrev (5 minutter siden): Man kan ikke kastrere hunndyr. Evidensia-kastrering 5
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #25 Skrevet 28. mai 2021 7 minutter siden, AnonymBruker said: Har ikke lappen. Har derimot to små barn. Så nei, verken kapasitet eller tid til å komme meg til Stavanger for å skaffe en kompis til katten min. Anonymkode: 590f3...7cc Nå er vel ikke det akkurat poenget heller. Poenget er at det er mange dyr som lider i Norge, og vil man virkelig ha katt har man tid til å vente littegrann, eller kjøre, eller kjøpe rasekatt. Det skal ikke være billigere og enklere enn pant på en Cola. Anonymkode: 4d2a6...721 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #26 Skrevet 28. mai 2021 AndreR321 skrev (44 minutter siden): Veldig unødvendig å være så kvass. Dette var ikke spørsmålet mitt engang. Jo jeg elsker katter over alt på jord, så ikke kom å si noe annet. Er ikke ulovlig å ikke «kastrere» katter, jeg gjør ikke noe galt. Skjønner det går imot det mange mener ikke er rett, men det er lov. I norge så er det mange fine omplasseringer og dyrebeskyttelsen tar seg av de som trenger det. Såklart ikke alle men de fleste. Det er livets gang at katter får kattunger. Tror du burde tatt deg en titt på litt forskjellige av dyrebeskyttelsen sine sider. Der er det flust av katter som LIDER. Si at du får ett kull med 6 kattunger, du beholder en men gir vekk 5, da har du personlig sørget for at 10 hjemløse katter ikke får hjelp(5 katter som er på dyrebeskyttelsen og kunne blitt adoptert av de du gir til, og 5 katter som kunne tatt plassen til de 5 men som må bo på gaten å vente på at dyrebeskyttelsene har ledig) 10 katter er mye å ha på samvittigheten når den eneste grunnen til at man vil ha kattunger er fordi man «har lyst.» Det med kattunge mangel er et problem som veldig snart er et ikke problem. Det er sommer nå og kattungesesong. Da klarer man å vente eller å reise litt for å få tak i. Det kommer aldri til å skje at vi går tom for katter da det ALLTID kommer til å være noen som ikke gidder å kastrere, oppdrettere og hjemløse katter. De hjemløse kattene formerer seg mye fortere enn vi klarer å fange og kastrere de. 50.000-100.000 hjemløse katter i Norge itillegg til alle de som er eid og ikke kastrert og dere snakker om kattunge mangel og vi bør IKKE kastrere... hallo? Anonymkode: 2c5b9...380 7
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #27 Skrevet 28. mai 2021 Anocopy skrev (9 minutter siden): Man kan ikke kastrere hunndyr. Feil, de fleste hunnkatter kastreres, dette har ALLE veterinærer om på sidene sine, så du fikk en link, lurt å oppdatere seg litt innimellom ☺️ Anonymkode: 2c5b9...380 1
Anocopy Skrevet 28. mai 2021 #28 Skrevet 28. mai 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Feil, de fleste hunnkatter kastreres, dette har ALLE veterinærer om på sidene sine, så du fikk en link, lurt å oppdatere seg litt innimellom ☺️ Anonymkode: 2c5b9...380 Kastrering er per definisjon en herresak. At norske veterinærer ikke behersker internasjonale betegnelser får være deres problem.
Arx Skrevet 28. mai 2021 #29 Skrevet 28. mai 2021 Dyrevernsorganisasjonene renner over med hjemløse katter, da er det lurt å sette flere katter til verden 🙄 7
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #30 Skrevet 28. mai 2021 Anocopy skrev (5 minutter siden): Kastrering er per definisjon en herresak. At norske veterinærer ikke behersker internasjonale betegnelser får være deres problem. Dette har ikke noe med veterinærer å gjøre, også på mennesker snakker vi om enten sterilisering av begge kjønn (det som er vanlig hvis man bare ikke vil ha flere barn) og kastrering der reproduksjonsorganer fjernes helt. På menn ved f.eks testikkelkreft, og på kvinner ved eggstokkreft. På dyrene fjernes enten testikler eller eggstokker/livmor for å slippe hormonproduksjon, de kastreres uavhengig av kjønn. Steriliserer man en hunnkatt vil hun fortsatt få løpetid, og hun kan dermed få livmorbetennelse blant annet. Anonymkode: 71cd3...509 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #31 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Svaret er - ja, hannkatter er alltid så intense. Hunkatter kan ofte si ifra, men din hunkatt er for ung, rett og slett. Tror du må bare holde de adskilt de dagene. Som andre sier, kastrer Halvor. Ikke sterilizer Coraline foreløpig 😅 Hvis du bor sentralt. "Alle" katter i Norge er blitt serialisert, i mer sentrale strøk, i følge av veldig vellykket kampagne om å sterilisere kater. Helt vanlige, blandingskattunger selges nå for 4 tusen pr stykk - og det er kø for dem. Mulighet for penger, for deg. Anonymkode: 590f3...7cc Å avle huskatter for å tjene penger er bare forkastelig. Og det er ikke nødvendigvis så lønnsomt heller, også huskatter kan få problemer med å føde selv, og med et keisersnitt en lørdagsnatt så havner du fort i minus... (Kan koste 40 000) Anonymkode: 71cd3...509 4
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #32 Skrevet 28. mai 2021 Anocopy skrev (12 minutter siden): Kastrering er per definisjon en herresak. At norske veterinærer ikke behersker internasjonale betegnelser får være deres problem. Det tar seg ikke ut å kverulere, spesielt ikke når du er opplyst og faktisk tar feil. Så mye informasjon som finnes gratis på nett og alikevell velger man å stå på sitt.... Anonymkode: 2c5b9...380 4
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #33 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det tar seg ikke ut å kverulere, spesielt ikke når du er opplyst og faktisk tar feil. Så mye informasjon som finnes gratis på nett og alikevell velger man å stå på sitt.... Anonymkode: 2c5b9...380 Ikke er * Anonymkode: 2c5b9...380
AndreR321 Skrevet 28. mai 2021 Forfatter #34 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Som en over her sier: den andre testikkelen kan være der selvom de ikke fant den, ta en sjekk. Og som en annen sier, NEI hannkatter er ikke alltid så intense uansett, de roer seg når de er kastrert, men om katten ble kastrert veldig seint og etter han ble kjønnsmoden så kan den atferden sitte igjen selvom han er skikkelig kastrert. Det heter ikke sterilisere hunnkatt(man kan det men veldig få som faktisk gjør det) Som regel så blir hunnkatter kastrert også, og ja du bør absolutt kastrere hunnkatten. Det er mangel enkelte deler i landet men det er allerede mange hjemløse som ikke har blitt fanget inn enda og nå er det kattunge sesong så nå begynner det å ta seg opp igjen og vil snart ikke være et problem, som en annen her skriver: når grensen åpner for fult og ting går tilbake tol normalt kommer vi til å få en boom av hjemløse katter. Det er jo også en del som ser sjangsen til å tjene litt på kattungene så det blir ikke mangel, vi går ikke tom for katter for å si det sånn. Anonymkode: 2c5b9...380 Takk for svar! Skal definitivt ta han med for en sjekk. Ja nei han er veldig intens. Han er også en veldig stressa katt så han løper rundt å tripper hele tiden. Blir mye styr når han i tilegg er så på henne. Åja okei takk for info! Da er hun nok kastrert. Ja det er det😅 Er glad vi bor i norge å har et bra system på dette. Men det er jo overproduksjon, og umulig og stoppe. Men jeg tenker det må være lov å la katten sin få kattunger om man vil det, uten å bli hakket på å, å få frekke kommentarer (som jeg fikk ovenfor her) Igjen takk for et fint svar 1
AndreR321 Skrevet 28. mai 2021 Forfatter #35 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Tror du burde tatt deg en titt på litt forskjellige av dyrebeskyttelsen sine sider. Der er det flust av katter som LIDER. Si at du får ett kull med 6 kattunger, du beholder en men gir vekk 5, da har du personlig sørget for at 10 hjemløse katter ikke får hjelp(5 katter som er på dyrebeskyttelsen og kunne blitt adoptert av de du gir til, og 5 katter som kunne tatt plassen til de 5 men som må bo på gaten å vente på at dyrebeskyttelsene har ledig) 10 katter er mye å ha på samvittigheten når den eneste grunnen til at man vil ha kattunger er fordi man «har lyst.» Det med kattunge mangel er et problem som veldig snart er et ikke problem. Det er sommer nå og kattungesesong. Da klarer man å vente eller å reise litt for å få tak i. Det kommer aldri til å skje at vi går tom for katter da det ALLTID kommer til å være noen som ikke gidder å kastrere, oppdrettere og hjemløse katter. De hjemløse kattene formerer seg mye fortere enn vi klarer å fange og kastrere de. 50.000-100.000 hjemløse katter i Norge itillegg til alle de som er eid og ikke kastrert og dere snakker om kattunge mangel og vi bør IKKE kastrere... hallo? Anonymkode: 2c5b9...380 Er klar over dette. Denne diskusjonen kan du gjerne ta med videre til de som vil diskutere mere om dette Igjen dette var ikke spørsmålet mitt så jeg tenker vi legger den død nå. Ha en fin dag. 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #36 Skrevet 28. mai 2021 11 minutter siden, AndreR321 said: Takk for svar! Skal definitivt ta han med for en sjekk. Ja nei han er veldig intens. Han er også en veldig stressa katt så han løper rundt å tripper hele tiden. Blir mye styr når han i tilegg er så på henne. Åja okei takk for info! Da er hun nok kastrert. Ja det er det😅 Er glad vi bor i norge å har et bra system på dette. Men det er jo overproduksjon, og umulig og stoppe. Men jeg tenker det må være lov å la katten sin få kattunger om man vil det, uten å bli hakket på å, å få frekke kommentarer (som jeg fikk ovenfor her) Igjen takk for et fint svar «Må være lov uten å bli hakket på». Folk prøver bare å opplyse om at dine handlinger har konsekvenser for andre. Er det frekt? Anonymkode: 4d2a6...721 8
Tuppeluri Skrevet 28. mai 2021 #38 Skrevet 28. mai 2021 Nei alle hannkatter er ikke så intense. Mamma har en kastrert hannkatt og han kan finne på å humpe på beinet ditt mens du sover, men ellers er han snill og grei.. Til en annen ting..... KASTRER HUKATTA DI. Det er ingen, og jeg mener ingen god nok unnskyldning at du vil så absolutt ha kattunger på deres hunnkatt. Har du noe ide om hvor stort katteproblem vi har i Norge? Hvor mange katter som blir dumpet daglig, og hvor mange katter som garantert blir dumpet så fort corona tiden er over? Sjekk hannkatten ordentlig, og kastrer hukatta. Irriterer meg at folk kan være så egoistiske. 8
AndreR321 Skrevet 28. mai 2021 Forfatter #39 Skrevet 28. mai 2021 alertmeshe skrev (52 minutter siden): Halvor og Coraline 💗 herlige navn 🥰 Takk 💕💕 Litt morsomt med litt spesielle navn! 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #40 Skrevet 28. mai 2021 AndreR321 skrev (3 timer siden): Det er livets gang at katter får kattunger. Bare å komme med dette viser jo at du har null peiling på katt. Anonymkode: c15c0...328 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå