Gå til innhold

Meningen med livet


Gjest Trolletrine

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vel... det er i allefall meningen at alle som lever skal dø, noe som er bevist til gangs ved at samtlige hittill har dødd.

dersom meningen med livet var å dø, så ville ikke mange generasjoner ha overlevd..

Ikke er jeg bare sikker på jesus død, men føler meg trygg på at han aldri stod opp igjen også, ...i motsatt fall ville han jo fortsatt vært blandt oss! selv om noen vil påstå at han er det, så er det like virkelig som den usynlige fantasi-vennen til albert åberg -skybert. :sjarmor:

Jesus har fått milionvis av invitasjoner, men han kommer aldri på besøk!

merkelig det der....

Gud ble skapt av menneskene, ikke omvendt- mener jeg

Endret av Miloine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meningen med livet er å ikke dø, alle dyr er innstillt på overlevelse, bortsett fra psykisk syke mennesker. Innholdet i livet ditt kan gjøre det meningsfylt, eller meningsløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det ikke var den store meningen at mennesket skulle bli til betyr ikke at mennesket ikke ønsker å være til.

Et ønske om å være til, er ikke det samme som å ønske å få barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... det er i allefall meningen at alle som lever skal dø, noe som er bevist til gangs ved at samtlige hittill har dødd.

dersom meningen med livet var å dø, så ville ikke mange generasjoner ha overlevd..

Ikke er jeg bare sikker på jesus død, men føler meg trygg på at han aldri stod opp igjen også, ...i motsatt fall ville han jo fortsatt vært blandt oss! selv om noen vil påstå at han er det, så er det like virkelig som den usynlige fantasi-vennen til albert åberg -skybert. :sjarmor:

Jesus har fått milionvis av invitasjoner, men han kommer aldri på besøk!

merkelig det der....

Gud ble skapt av menneskene, ikke omvendt- mener jeg

Hvem er de millionene som har invitert Jesus uten at han har kommet?

Det er iallfall ikke de gjenfødte kristne.

Om du ikke er kristen, men ønsker oppriktig at Jesus skal komme inn i ditt hjerte, vil du garantert merke det.

Og du kan være trygg for at han fortsatt er blant oss.

Men de som ikke tror, og derfor ikke vil ha noe med ham å gjøre, vil selvfølgelig ikke merke dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et ønske om å være til, er ikke det samme som å ønske å få barn.

Jo. Grunnen til at du ønsker å være til er for å få barn.

Endret av TomKrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem er de millionene som har invitert Jesus uten at han har kommet?

Det er iallfall ikke de gjenfødte kristne.

Om du ikke er kristen, men ønsker oppriktig at Jesus skal komme inn i ditt hjerte, vil du garantert merke det.

Og du kan være trygg for at han fortsatt er blant oss.

Alle kristne roper Jesus lever han er blandt oss!

Hvor er han da? i våre hjerter, javel.

men om han lever og er i levende livet, hvorfor viser han seg ikke da?

Hvor bor han? i Oslo, Bergen..hvor?

Han har jo ikke vist seg.

Han får stadig invitasjoner, men som Miloine skriver han kommer jo aldri på besøk.

Dersom han lever og vil at alle skal tro kan han ikke da bare la seg intervjue på eks.NRK så er det kanskje flere ikke kristne som vil tro på han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom han lever og vil at alle skal tro kan han ikke da bare la seg intervjue på eks.NRK så er det kanskje flere ikke kristne som vil tro på han

God ide :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kristne roper Jesus lever han er blandt oss!

Hvor er han da? i våre hjerter, javel.

men om han lever og er i levende livet, hvorfor viser han seg ikke da?

Hvor bor han? i Oslo, Bergen..hvor?

Han har jo ikke vist seg.

Han får stadig invitasjoner, men som Miloine skriver han kommer jo aldri på besøk.

Dersom han lever og vil at alle skal tro kan han ikke da bare la seg intervjue på eks.NRK så er det kanskje flere ikke kristne som vil tro på han

Selvfølgelig synes vi at det hadde vært greit, men Guds tanker er ikke våre tanker.

Jesus sa: Den som tror på meg, skal ikke fortapes, men ha evig liv.

Han sa også at troen kommer av forkynnelsen.

Han sa ikke: Den som tror på meg etter å ha fått bevis.

Da Jesus gikk her nede midt blandt folk, sa han hvem han var, men hvor mange var det som trodde ham da?

Om han gjorde som du sier, så tror jeg ikke at det ble så mange flere troende av den grunn.

Nei, dette er noe en må bestemme seg for å tro på selv, etter å ha hørt forkynnelse eller å ha lest evangeliene i Bibelen selv.

Det er nok mange som tror at en må på et kristent møte for å bli frelst, men det er ikke riktig. Dette er en pakt mellom hver enkelt person og Gud.

Å gå på kristne møter og treffe andre kristne, er noe en selvfølgelig får lyst til, men dette er helt frivillig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meningen med livet er å ikke dø, alle dyr er innstillt på overlevelse, bortsett fra psykisk syke mennesker.  Innholdet i livet ditt kan gjøre det meningsfylt, eller meningsløst.

DEt må være meningsløst å tro at en er et dyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette spørsmålet har utrolig nok aldri fascinert meg. Jeg bare lever livet og tar det som det kommer. Mulig det er meningen :) Og ha masse sex så klart (ikke tilfeldig med hvem som helst, hvis jeg skulle bli sett på som en løstøs nå)

Det er iallfall det jeg setter pris på i livet! Være lykkelig, ha sex og le masse og være snill og grei. Da har jeg utrettet mitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest livet er nå det

vær dag er selve livet!!!!

noen sitter og venter på at "når begynner det egentlig" livet altså

alle dager er selve livet....har du tenkt på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Betty Boop

Ingen vil vel noen gang finne et tilnærmet fasitsvar på dette spørsmålet. Kanskje derfor det fasinerer oss og vi fortsetter å stille det?

Dette med å tro på gud hjelper virkelig noen mennesker. Og så lenge det gjør det, da har det en misjon, da er det en positiv ting. For andre mennesker kan religion virke som en tvangstrøye, noe som begrenser livet ditt, da er det bedre og legge det vekk og søke nye veier.

Hva med alle retningene vi har innen relgion? Har noen rett og andre ikke? Eller tilber de alle den samme gud? Kan vi være så romslige og gi hverandre frihet til at den enkelte får være salig i sin tro?

Vokst opp under innflytelse av flere trosretninger jeg, en søkende forelder og en ateist. :) Resultatet er et menneske som har et noe uklart forhold til skaperen.

Som barn pleide jeg å ligge og studere nattsvermeren og syntes at det var trist at livet dens var så kort, og som en konsekvens av det undre meg over at den tok bryderiet med å bli født. Derfra var ikke veien lang til å sammenligne det med menneskers liv.

Jeg tror på reinkarnasjon. Jeg tror vi er her for å lære. Hva vi er her for å lære er kanskje ikke alltid like åpenbart ved første øyenkast. Men jeg tror at hvert liv vi lever er et nytt kurs i livets skole. Jeg har alltid stilt spørsmål, og vil nok alltid komme til og fortsette med det. Som for eksempel; hvorfor er det så få mennesker som later til å være lykkelige?

Eksistensialismen ville ikke fungere for meg. Men det er med den som med div. relgioner. For noen mennesker er det den overbevisningen som gir livet mening. Når jeg forsøker å sette meg inn i den tankegangen blir jeg bare deprimert. For meg er det snakk om den helt store meningsløsheten, og jeg trenger en mening med livet for å stå opp hver dag.

Jeg tror ærlig og oppriktig at: Veien er målet. Hva vi gjør med livet vårt. I hvilken grad vi kan være til hjelp for andre. Jeg tror ikke at det dreier seg om penger, karriere eller status. Men de små fantastiske øyeblikkene i livet kan løfte en ellers begivenhetsløs dag for meg. Som å se et gammelt par gå hånd i hånd. En ukjent som smiler til meg når jeg er lei meg. Et lite barn som ler. Et menneske som åpner døren for meg. Eller de gangene man selv får anledning til å gjøre noe for andre. Det skal så utrolig lite til noen ganger for å gjøre en forskjell. Og jeg tror at positive handlinger alltid skaper ringvirkninger. Det gjør nok desverre også de negative. Noe som gjør det enda viktigere å tenke over hvordan vi behandler våre medmennesker/medskapninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Så homofile ønsker ikke å være til?

Mange homofile ønsker barn, og mange mennesker ønsker ikke utfra personlige erfaringer å få barn. Dette endrer ikke faktumet at det som driver oss som menneskehet er at vi vil mangfoldiggjøre oss.

Endret av TomKrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen vil vel noen gang finne et tilnærmet fasitsvar på dette spørsmålet. Kanskje derfor det fasinerer oss og vi fortsetter å stille det?

Dette med å tro på gud hjelper virkelig noen mennesker. Og så lenge det gjør det, da har det en misjon, da er det en positiv ting. For andre mennesker kan religion virke som en tvangstrøye, noe som begrenser livet ditt, da er det bedre og legge det vekk og søke nye veier.

Hva med alle retningene vi har innen relgion? Har noen rett og andre ikke? Eller tilber de alle den samme gud? Kan vi være så romslige og gi hverandre frihet til at den enkelte får være salig i sin tro?

Vokst opp under innflytelse av flere trosretninger jeg, en søkende forelder og en ateist. :) Resultatet er et menneske som har et noe uklart forhold til skaperen.

Som barn pleide jeg å ligge og studere nattsvermeren og syntes at det var trist at livet dens var så kort, og som en konsekvens av det undre meg over at den tok bryderiet med å bli født. Derfra var ikke veien lang til å sammenligne det med menneskers liv.

Jeg tror på reinkarnasjon. Jeg tror vi er her for å lære. Hva vi er her for å lære er kanskje ikke alltid like åpenbart ved første øyenkast. Men jeg tror at hvert liv vi lever er et nytt kurs i livets skole. Jeg har alltid stilt spørsmål, og vil nok alltid komme til og fortsette med det. Som for eksempel; hvorfor er det så få mennesker som later til å være lykkelige?

Eksistensialismen ville ikke fungere for meg. Men det er med den som med div. relgioner. For noen mennesker er det den overbevisningen som gir livet mening. Når jeg forsøker å sette meg inn i den tankegangen blir jeg bare deprimert. For meg er det snakk om den helt store meningsløsheten, og jeg trenger en mening med livet for å stå opp hver dag.

Jeg tror ærlig og oppriktig at: Veien er målet. Hva vi gjør med livet vårt. I hvilken grad vi kan være til hjelp for andre. Jeg tror ikke at det dreier seg om penger, karriere eller status. Men de små fantastiske øyeblikkene i livet kan løfte en ellers begivenhetsløs dag for meg. Som å se et gammelt par gå hånd i hånd. En ukjent som smiler til meg når jeg er lei meg. Et lite barn som ler. Et menneske som åpner døren for meg. Eller de gangene man selv får anledning til å gjøre noe for andre. Det skal så utrolig lite til noen ganger for å gjøre en forskjell. Og jeg tror at positive handlinger alltid skaper ringvirkninger. Det gjør nok desverre også de negative. Noe som gjør det enda viktigere å tenke over hvordan vi behandler våre medmennesker/medskapninger.

Du er klok.

... og jeg liker brukernavnet/avataren din :)

Endret av Lilith
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest personlig
42

Æsj, der kom du ca. tre måneder før meg med det rette svaret. :sur:;)

Meningen med livet er for meg:

- Finne noe man elsker å gjøre. Man skal trives i arbeidet. Det bør være givende, ikke tappe en for krefter.

- Finne en leveform man virkelig trives med. Familie? Barn? Venner? Partner? Kjæledyr? Alene? Ikke velg det alle andre velger uten å være sikker. Velg det som er rett for en selv.

- Finn noe å gi til andre/samfunnet. Det kan være arbeidet ditt, kunst, veldedighet, politisk engasjement, familien, venner... ett eller annet hvor en gir av seg selv, som gjør at verden er/blir et bedre sted å leve i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...