AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #1 Del Skrevet 26. mai 2021 Hei. Jeg har aldri trent aktivt før i vår. Men alltid (også før) når jeg jogger eller går fort får jeg veldig vondt foran på leggen? har kjøpt flere forskjellige sko etter tips på løpelabbet, og en kompis som trener mye sier jeg bare må fortsette så venner/lærer kroppen seg til det? Stemmer dette eller er det større fare for skade osv? (Har allerede røket minisk i kneet) hilsen usikker Anonymkode: 27946...736 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 26. mai 2021 #2 Del Skrevet 26. mai 2021 Jeg tenker først og fremst på beinhinnebetennelse, men det er godt mulig jeg bare ser fanden på veggen fordi jeg har hatt det/har det selv og vet hvor utrolig kjipt det er. Beinhinnebetennelse er ihvertfall noe som man ikke kan trene bort, og som bare blir verre dersom du ''kjører på''. Når det er sagt, så går det jo også an å bli støl foran på leggen også, så det er ikke alltid like enkelt å vite forskjellen. Får du vondt når du trykker på skinnleggen? Er det vondt (typisk murrende smerte) når du hviler/ikke er i aktivitet? Tar det kortere tid for hver gang du løper/går før det gjør vondt? Kan du svare ja på noe av dette, kan det være symptomer på beinhinnebetennelse. Med din sykdomshistorie ville jeg gått til legen evt. en fysioterapeut for en skikkelig diagnose. Dersom det er beinhinnebetennelse (eller noe annet) er det bedre å ta tak i det nå, så har du mulighet til å justere på treningsopplegget før det blir for ille. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #3 Del Skrevet 26. mai 2021 Klassisk nybegynnerfeil. Du er for ivrig i starten. Ta det med ro. Legg inn ekstra med hviledager, gå istedenfor å løpe. Anonymkode: d8eff...eff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ablaze Skrevet 27. mai 2021 #4 Del Skrevet 27. mai 2021 Og hold deg borte fra asfalt! Finn mykere underlag - gjerne ulent terreng - så kan det også hjelpe. Og lær deg å tøye godt på bakside/fremside av legg, samt akilles! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
horsey Skrevet 30. mai 2021 #5 Del Skrevet 30. mai 2021 Jeg fikk også det, det har gått over nå. Tok noen mnd (har jogga i 4 1/2 mnd, siste mnd har det ikke vært vondt) Det kan være beinhinnebetennelse, eller et varsel om. Prøv å unngå asfalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #6 Del Skrevet 1. juni 2021 Ikke uvanlig da man starter trene, eller starter igjen etter opphold. Bare å trene seg gjennom. Tren jevnt. (Ikke lange opphold, som over en uke uten trening.) Anonymkode: d68df...6d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #7 Del Skrevet 1. juni 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke uvanlig da man starter trene, eller starter igjen etter opphold. Bare å trene seg gjennom. Tren jevnt. (Ikke lange opphold, som over en uke uten trening.) Anonymkode: d68df...6d4 Oppskrift på kronisk betennelse.... Anonymkode: e4983...e40 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #8 Del Skrevet 1. juni 2021 2 ganger i uka er nok. Ikke på asfalt. Etter hver økt kan du ta tåhev, helst på et trappe trinn med hælene utenfor. Senke deg sakte opp og ned, gjerne et-beins. Ellers kan du gå turer med høy tempo, dra på ekstra i bakker. Anonymkode: d3280...b41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #9 Del Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Oppskrift på kronisk betennelse.... Anonymkode: e4983...e40 Du vet at selv oppskriften for å bedre beinhinnebetennelse er trening? Dog lettere enn du pleier en periode. Det er også vanlig med vonde legger i oppstart. Anonymkode: d68df...6d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå