AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #61 Skrevet 26. mai 2021 Jeg tror mange av dere som svarer ikke har møtt/kjent en slik person ts beskriver. Jeg har. Jeg kjente en som antagelig var litt i samme kategori som ts’ venninne. Det er vanskelig å beskrive akkurat hva som var galt, når man beskriver det kan alt «bortforklares». Men hun sa mye rart, akkurat det med grenser for hva som er greit å snakke om og ikke... Ganske lett å utnytte, fant de verste menn. Blid og hyggelig, men akkurat som om noe manglet... Utrolig vanskelig å forklare! Impulsiv og tok ikke alltid gode valg. Faren fikk etterhvert hovedomsorg for de to barna i rettssak, og dette er mange år siden, så det var veldig uvanlig den gangen. Jeg vet ikke om hun hadde diagnose: Hun hadde jobb og leide bosted, klarte seg egentlig fint, men veldig spesiell. Og så vet jeg at dette høres helt greit ut, men det var ikke det.... Bare veldig vanskelig å forklare, og jeg har heller ikke møtt noen som henne. Hadde jeg ikke kjent henne, ville jeg ikke klart å forestille meg henne. Anonymkode: 2f374...324 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #62 Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Voksne folk kutter ut og blokkerer folk de opplever som plagsomme. Slik du holder på er det eneste bekymringsverdige her. Skjerpings! Anonymkode: 80291...73a Gjør voksne folk det? Min opplevelse er at de ikke ønsker å være frekk eller ghoste, så for høflighetens skyld, så holder man enn viss kontakt, men på avstand. Og så er jo de personene folk man ikke liker så godt, så det blir et ork og gjerne litt drittsnakk til andre som er i samme situasjon. Det voksne hadde vel vært å ta en prat om ting, ikke bare blokkere og overse. TS, jeg skjønner godt at du ikke vil gi vekk tingene dine, det fikk jo veldig mye fokus i tråden her selv om det fra din side ikke var hovedpoenget. Jeg hadde nok meldt til barnevernet nå, men ser andre tipser om at du kan ta kontakt anonymt og drøfte saken, det virker jo som en god idé Anonymkode: d697f...4fa 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #63 Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Handler ikke bare om at hun har er litt rar oppførsel. Handler om at hun har en oppførsel som er LANGT utenfor normalen. Blant annet pga eksempel jeg ikke orker å skrive her. Men tenker også at helsestasjon/jordmor også burde se det. Anonymkode: 8107b...4c3 Det du beskriver i TS går ikke LANGT utenfor normalen. Jeg baserer mine vurderinger og meninger på det du skrev, selvsagt. Jeg kan jo ikke vite hva hun har gjort som er langt utenfor normalen. Du må fjerne utdype. Anonymkode: 516b6...ae9 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #64 Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Gjør voksne folk det? Min opplevelse er at de ikke ønsker å være frekk eller ghoste, så for høflighetens skyld, så holder man enn viss kontakt, men på avstand. Og så er jo de personene folk man ikke liker så godt, så det blir et ork og gjerne litt drittsnakk til andre som er i samme situasjon. Det voksne hadde vel vært å ta en prat om ting, ikke bare blokkere og overse. TS, jeg skjønner godt at du ikke vil gi vekk tingene dine, det fikk jo veldig mye fokus i tråden her selv om det fra din side ikke var hovedpoenget. Jeg hadde nok meldt til barnevernet nå, men ser andre tipser om at du kan ta kontakt anonymt og drøfte saken, det virker jo som en god idé Anonymkode: d697f...4fa Voksne folk drittsnakker bak ryggen når de er for feige til å kutte kontakten? Javel... Har ikke gjort det siden jeg var kanskje 15 år. Anonymkode: 516b6...ae9
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #65 Skrevet 26. mai 2021 Det er jo mannen som har gjort henne gravid du melde. Til politiet. Man skal ikke ligge med psykisk utviklingshemmede ustraffet. Anonymkode: 30070...867
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #66 Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tror mange av dere som svarer ikke har møtt/kjent en slik person ts beskriver. Jeg har. Jeg kjente en som antagelig var litt i samme kategori som ts’ venninne. Det er vanskelig å beskrive akkurat hva som var galt, når man beskriver det kan alt «bortforklares». Men hun sa mye rart, akkurat det med grenser for hva som er greit å snakke om og ikke... Ganske lett å utnytte, fant de verste menn. Blid og hyggelig, men akkurat som om noe manglet... Utrolig vanskelig å forklare! Impulsiv og tok ikke alltid gode valg. Faren fikk etterhvert hovedomsorg for de to barna i rettssak, og dette er mange år siden, så det var veldig uvanlig den gangen. Jeg vet ikke om hun hadde diagnose: Hun hadde jobb og leide bosted, klarte seg egentlig fint, men veldig spesiell. Og så vet jeg at dette høres helt greit ut, men det var ikke det.... Bare veldig vanskelig å forklare, og jeg har heller ikke møtt noen som henne. Hadde jeg ikke kjent henne, ville jeg ikke klart å forestille meg henne. Anonymkode: 2f374...324 Hun sa mye rart og ikke visste hva det var greit å snakke om? Jeg mener at venner bør man kunne snakke om nesten hva som helst. Hva er det hun snakket om da? Anonymkode: 516b6...ae9
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #67 Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hun sa mye rart og ikke visste hva det var greit å snakke om? Jeg mener at venner bør man kunne snakke om nesten hva som helst. Hva er det hun snakket om da? Anonymkode: 516b6...ae9 Jeg reagerer også på dette. Det som er rart for deg trenger ikke å være rart for andre og omvendt... For meg virker som folk har for mye fritid... Anonymkode: 82676...e34
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #68 Skrevet 26. mai 2021 Jeg er helt enig i at om man er bekymret for omsorgssvikt eller barns ve og vel bør man ta en prat med barnevernet. Men i dette tilfellet, utifra det du skriver, så virker det jo bare som om dere er to helt vidt forskjellige personligheter. Du kan ikke basere en bekymringsmelding på om noen er rare eller spesielle eller om "folk som har gått på skole eller jobbet med henne" synes hun er rar!! Jeg kan også bli sett på som rar av noen. Og helt normal av andre. Ulike personligheter er en ting. Om du er konkret bekymret for hennes evne til å ta vare på et barn, så bør du ta en prat med barnevernet og komme med disse konkrete situasjonene og høre om det er grunn for bekymring. At hun er masete og irriterende og spesiell, eller at andre synes hun er sær er virkelig ingen konkret grunn.... Anonymkode: 5d80e...a3e 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #69 Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun sa mye rart og ikke visste hva det var greit å snakke om? Jeg mener at venner bør man kunne snakke om nesten hva som helst. Hva er det hun snakket om da? Anonymkode: 516b6...ae9 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg reagerer også på dette. Det som er rart for deg trenger ikke å være rart for andre og omvendt... For meg virker som folk har for mye fritid... Anonymkode: 82676...e34 Hvis dere leser innlegget mitt, så er hovedpoenget nettopp at det er vanskelig å forklare HVA som er avvikende. Jeg tror kanskje ikke dere har møtt slike mennesker. Jeg er en godt voksen dame i en storby, og jeg har møtt mange ulike mennesker gjennom livet. Vi har alle våre små særheter, ingen er egentlig helt fri for det. Det er ikke det det er snakk om her. Som sagt, hadde jeg ikke blitt kjent med henne, hadde jeg nok heller ikke forstått. Men jeg gjenkjenner det ts skriver. Anonymkode: 2f374...324
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #70 Skrevet 26. mai 2021 Jullen skrev (11 timer siden): Jeg ville først og fremst sendt dette eksempelet anonymt til barnevernet fremfor kvinneguiden. Si du ønsker råd og veiledning i denne situasjonen. Så kan deres svar avgjøre hvordan du skal gå videre. De vil gi beskjed om de syns det er en sak du bør melde inn som åpen bekymring eller ei. Og da bør du følge deres råd. Personlig syns jeg derimot ikke dette høres ut som en barnevernssak basert på de opplysningene du gir her. Hun trenger nok heller ressurssterke gode venner og familie som kan støtte henne. Hvorvidt hun er lettere psykisk utviklingshemmet, syns jeg heller ikke dere skulle spekulere så mye i. Da er hun aller mest sannsynlig fanget opp i helsesystemet for lenge siden, og/eller vil bli det i løpet av de obligatoriske helsekontrollene. Helsesykepleierne er drillet til å fange opp signaler som skiller seg ut i kommunikasjon og væremåte. Og blir det ikke fanget opp der eller i barnehagen, så er det antagelig heller ikke noe bekymringsverdig. Men du kan jo gjerne følge med litt. Både videre nå i svangerskapet og når den lille er født. Bare ikke ta noen hastige slutninger allerede nå. Forstår virkelig ikke tankegangen til folk. Klart det børr sendes melding til bv. Å sitte her å påstå at hun "bare" trenger støtte fra venner og familie er bare tull, klarer du ikke å ta deg av barnet alene skal du heller ikke få barn. Anonymkode: a23f6...fcf 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #71 Skrevet 26. mai 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Hvis dere leser innlegget mitt, så er hovedpoenget nettopp at det er vanskelig å forklare HVA som er avvikende. Jeg tror kanskje ikke dere har møtt slike mennesker. Jeg er en godt voksen dame i en storby, og jeg har møtt mange ulike mennesker gjennom livet. Vi har alle våre små særheter, ingen er egentlig helt fri for det. Det er ikke det det er snakk om her. Som sagt, hadde jeg ikke blitt kjent med henne, hadde jeg nok heller ikke forstått. Men jeg gjenkjenner det ts skriver. Anonymkode: 2f374...324 Jeg er en voksen dame som har bodd i fem forskjellige land, og selvsagt møtt forskjellige mennesker med forskjellige språk, livssyn, verdier, kulturer, religion, personligheter. Personen TS beskriver virker ikke rart i det hele tatt for jeg personlig - egentlig er personen TS beskriver mer "normal" i mine øyne enn mange nordmenn (ikke alle) som jeg ser som meget lukket og reservert. Men så er jeg i tillegg en veldig tolerant og aksepterende person som jeg ser at dessverre ikke alle nordmenn er. Jeg er aksepterende og tolerant mot nesten alle slags mennesker, men ondskap og pur faenskap aksepterer jeg ikke. Og jeg mener at å melde en person som er litt annerledes til barnevernet er ondskapsfullt. Anonymkode: 516b6...ae9 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2021 #72 Skrevet 26. mai 2021 For å si det sånn TS, jeg tror det er mange «spesielle mødre» i denne tråden. De må du ignorere. Det hender man møter mennesker det er noe «off» med, og det kan faktisk være de er lettere psykisk utviklingshemmet. Mange er det, og ikke alle er fanget opp i barndommen. Hadde kontaktet bv anonymt og forklart bekymringen din der. NB: Det er svært uvanlig å be bekjente om å bare å en dyr barnevogn, bilseter og diverse 😂 Har man ikke råd til det helt essensielle til ungen sin, bør man definitivt ikke produsere unger. Anonymkode: 08c10...527 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå