AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #41 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Skjønner ikke hva jeg tenker nei. Har jeg sagt at jeg ikke skal ha flere barn? Det kan godt hende, og ville du gitt bort ei vogn som var ny ifjor og kostet over 10K til en bekjent som maser på deg hele tiden. Anonymkode: 8107b...4c3 Verdi på brukte barnevogner stuper fort ned... Bare så det er sagt... Anonymkode: 82676...e34 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #42 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Gnien fordi jeg ikke vil gi bort bilstolen, vogna osv jeg har kjøpt nytt til mitt barn? Vet du hva, så god råd har jeg faktisk ikke. Anonymkode: 8107b...4c3 Da kan du si nei eller eventuelt tilby at hun kan kjøpe det. At du synes det er ubehagelig å bli spurt gir ikke grunn til å melde til bv. Du er voksen og mor,du klarer vel å sette grenser. Anonymkode: cf31d...09d 7
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 25. mai 2021 #43 Skrevet 25. mai 2021 Hun høres definitivt spesiell ut, men kan ikke se hvordan det skal være grunn til å melde bekymringsmelding til barnevernet. Hva skal du si? At du ikke tror hun klarer å ta vare på barnet fordi hun er rar og frekk? Hvis du er så bekymra for barnet hennes, holder du heller kontakten og ser hvordan hun klarer seg når barnet er født. Har ungen forresten en far? Og har hun familie?
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #44 Skrevet 25. mai 2021 Hun har jo ikke fått barnet enda. Og du vet ikke hvilke omsorgsperson hun vil bli, du kjenner heller ikke henta så godt. å kople inn bv på ei gravid jente i 20 årene vil ødelegge resten av svangerskapet hennes og fødsel/ barseltid. Ser ingen bekymring her. Anonymkode: be858...9c5 5
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #45 Skrevet 25. mai 2021 Denne tråden handler uansett ikke om hvorfor jeg ikke ønsker å gi bort MINE ting til ett frekt menneske som ikke har hemninger når det gjelder noen ting. Man bestemmer vel selv hva man ønsker å gjøre med ting man selv har kjøpt. Eller er det slik at dere bare gir bort hvis en bekjent vil ha noe som er deres, uavhengig av hva det er og om dere bruker tingen? Hvis ikke må dere jo ifølge dere selv være veldig gniene og kjipe ☺️ Anonymkode: 8107b...4c3 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #46 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Hun har jo ikke fått barnet enda. Og du vet ikke hvilke omsorgsperson hun vil bli, du kjenner heller ikke henta så godt. å kople inn bv på ei gravid jente i 20 årene vil ødelegge resten av svangerskapet hennes og fødsel/ barseltid. Ser ingen bekymring her. Anonymkode: be858...9c5 Helt riktig det du skriver. Ved å kontakte bv på et så syltynt grunnlag påfører TS denne damen masse stress! Og stress er direkte skadelig for barnet i magen. Anonymkode: 80291...73a 4
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #47 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Denne tråden handler uansett ikke om hvorfor jeg ikke ønsker å gi bort MINE ting til ett frekt menneske som ikke har hemninger når det gjelder noen ting. Man bestemmer vel selv hva man ønsker å gjøre med ting man selv har kjøpt. Eller er det slik at dere bare gir bort hvis en bekjent vil ha noe som er deres, uavhengig av hva det er og om dere bruker tingen? Hvis ikke må dere jo ifølge dere selv være veldig gniene og kjipe ☺️ Anonymkode: 8107b...4c3 Voksne folk kutter ut og blokkerer folk de opplever som plagsomme. Slik du holder på er det eneste bekymringsverdige her. Skjerpings! Anonymkode: 80291...73a 8
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #48 Skrevet 25. mai 2021 Nei jeg syns ikke at du skal det. Det blir nok fanget opp oss helsestasjonen eller via svangerskapskontroll. Pass på deg selv og ditt. Om du er bekymret så bør du bry deg litt og høre med hun om hvordan hun har det osv.. prøv of bli litt kjent med henne.. og ringe bv Fordi du synes oppførselen Hennes er rar blir fordumt. Selvom en kan ha en rar oppførsel så kan det godt hende at hun er helt "normal". Anonymkode: c0122...69e 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #49 Skrevet 25. mai 2021 7 minutter siden, AnonymBruker said: Voksne folk kutter ut og blokkerer folk de opplever som plagsomme. Slik du holder på er det eneste bekymringsverdige her. Skjerpings! Anonymkode: 80291...73a Helt enig Anonymkode: c0122...69e 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #50 Skrevet 25. mai 2021 Handler ikke bare om at hun har er litt rar oppførsel. Handler om at hun har en oppførsel som er LANGT utenfor normalen. Blant annet pga eksempel jeg ikke orker å skrive her. Men tenker også at helsestasjon/jordmor også burde se det. Anonymkode: 8107b...4c3 1
tussi84 Skrevet 25. mai 2021 #51 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Denne tråden handler uansett ikke om hvorfor jeg ikke ønsker å gi bort MINE ting til ett frekt menneske som ikke har hemninger når det gjelder noen ting. Man bestemmer vel selv hva man ønsker å gjøre med ting man selv har kjøpt. Eller er det slik at dere bare gir bort hvis en bekjent vil ha noe som er deres, uavhengig av hva det er og om dere bruker tingen? Hvis ikke må dere jo ifølge dere selv være veldig gniene og kjipe ☺️ Anonymkode: 8107b...4c3 Gir ikke bort ting jeg ønsker å beholde selv, eller ting som fortsatt blir brukt. Derimot gir jeg gladelig vekk klær feks som baby har vokst ut av om venninner/familie medlemmer spør om jeg har noe å avse til deres babyer. 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #52 Skrevet 25. mai 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Handler ikke bare om at hun har er litt rar oppførsel. Handler om at hun har en oppførsel som er LANGT utenfor normalen. Blant annet pga eksempel jeg ikke orker å skrive her. Men tenker også at helsestasjon/jordmor også burde se det. Anonymkode: 8107b...4c3 Du oppfører deg meget rart du og. Hadde det vært min venn hadde jeg hjelpet til med det jeg kunne. Og ikke meldt hun til bv bare Fordi hun lurer på diverse ting og trenger babyutstyr..du høres ut som en dårlig venn med dårlige antenner Anonymkode: c0122...69e 6
Chantielle Skrevet 25. mai 2021 #53 Skrevet 25. mai 2021 Tråden er ryddet for brukerdebatt,tull,avsporinger,samt svar til dette. Chantielle mod.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #54 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Denne tråden handler uansett ikke om hvorfor jeg ikke ønsker å gi bort MINE ting til ett frekt menneske som ikke har hemninger når det gjelder noen ting. Man bestemmer vel selv hva man ønsker å gjøre med ting man selv har kjøpt. Eller er det slik at dere bare gir bort hvis en bekjent vil ha noe som er deres, uavhengig av hva det er og om dere bruker tingen? Hvis ikke må dere jo ifølge dere selv være veldig gniene og kjipe ☺️ Anonymkode: 8107b...4c3 Haha er det så vanskelig å bare si nei? Og eventuelt bare si at du ikke ønsker å ha kontakt med henne. Blokker eller slett personen. Dette er hennes første barn, hun kjenner kanskje ikke så mange som har barn og siden du har barn fra før så virker det jo bare som at hun vil vite hvordan det blir og ja hun er kanskje litt inn på sliten når hun spør om ting gratis men da sier du jo bare nei😅 Når jeg ble gravid med min første fikk jeg plutselig mye kontakt med bekjente og gamle venner som også var gravide eller hadde fått ett barn, fordi de som ikke har barn hadde plutselig ikke samme interesser som meg. Men la nå jenta få sjansen til å faktisk prøve seg som mor, er det noe galt så kommer vel helsestasjonen til å se det. Du som mor vet jo hvordan disse møtene med helsestasjonen er, da kommer jo helsesøster til å se hvordan kontakt mellom mor og barnet er. Om barnet blir stelt osv. Anonymkode: 75785...2bb 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #55 Skrevet 25. mai 2021 Gjennom svangerskapsomsorgen vil jeg tippe det lyser røde lamper hos JM og på UL om hun er slik du oppfatter henne. Da kobles de nok inn i bildet ganske kjapt vil jeg tro. Anonymkode: a517b...8fb 5
Jullen Skrevet 25. mai 2021 #57 Skrevet 25. mai 2021 (endret) Jeg ville først og fremst sendt dette eksempelet anonymt til barnevernet fremfor kvinneguiden. Si du ønsker råd og veiledning i denne situasjonen. Så kan deres svar avgjøre hvordan du skal gå videre. De vil gi beskjed om de syns det er en sak du bør melde inn som åpen bekymring eller ei. Og da bør du følge deres råd. Personlig syns jeg derimot ikke dette høres ut som en barnevernssak basert på de opplysningene du gir her. Hun trenger nok heller ressurssterke gode venner og familie som kan støtte henne. Hvorvidt hun er lettere psykisk utviklingshemmet, syns jeg heller ikke dere skulle spekulere så mye i. Da er hun aller mest sannsynlig fanget opp i helsesystemet for lenge siden, og/eller vil bli det i løpet av de obligatoriske helsekontrollene. Helsesykepleierne er drillet til å fange opp signaler som skiller seg ut i kommunikasjon og væremåte. Og blir det ikke fanget opp der eller i barnehagen, så er det antagelig heller ikke noe bekymringsverdig. Men du kan jo gjerne følge med litt. Både videre nå i svangerskapet og når den lille er født. Bare ikke ta noen hastige slutninger allerede nå. Endret 26. mai 2021 av Jullen 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #58 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Herre min hatt så slemme dere er med TS. Hun er oppriktig bekymret for om en bekjent er lettere psykisk utviklingshemmet og skal ha barn. Synes absolutt du skal ta en tlf til barnevernet jeg. Om ikke bare for å få luftet tankene dine. De finner fort nok ut av om hun trenger hjelp. Anonymkode: fe350...ddf «Oppriktig bekymret». Anonymkode: 38771...9a0 1
frøkenkoz Skrevet 25. mai 2021 #59 Skrevet 25. mai 2021 Fy søren så mange teite folk som finnes! Pass på deg selv istede! Jeg kan godt spørre om private ting til mine venner, jeg trur grunnen for at jeg er slik er at jeg har Adhd. Ikke det at jeg blir sint om ikke folk svarer. Og jeg svarer sant hele(!) tiden, så om folk spør hva jeg mener om den nye fløyelsbuksen, så kan jeg si for. Eks "helt jævlig". Men mine venner og familie kjenner meg og vet at jeg sier hva jeg mener. Det at jeg er snål er ikke grunnlag til å melde noen til barnevernet! Og det er j***** enkelt med barnetingene, si nei!, si at du skal selge det, eller ta vare på det, eller gi det vel til ei gammel tante! Vanskeligere er det ikke! Men om dette er sant så kommer helsestasjon/lege/barnehage eller noe til å oppdage det. Jeg synes virkelig dere er ondskapsfulle og uvitende. Bli voksen! Og igjen, pass på dere selv! 3
Gjest malifika Skrevet 26. mai 2021 #60 Skrevet 26. mai 2021 Folk her inne tar jo helt av. Dere tror oppriktig at TS vil melde til barnevernet pga at damen er rar eller at ts ikke liker henne. Dere må jo klare å lese mellom linjene, den gravide dama kan ha asperger eller være lettere psykisk utviklingshemmet. Er man lettere psykisk utviklingshemmet så er man mentalt sett på nivå med en 6-10 åring, i beste fall med en 12 åring??? Og hvis det er tilfelle, bør en 12 åring ha ansvar for et barn tenker dere?? Hvis jeg var deg ts så hadde jeg gjort som en annen nevner, kontakt barnevernet og fortell anonymt om de eksemplene du ikke vil si her inne, så vil de veilede deg derifra. Jeg kjenner et par hvor det er både asperger, adhd, personlighetsforstyrrelse og lettere psykisk utviklingshemming involvert. Det går IKKE bra med deres 3 barn for å si det mildt. De er ikke slemme mot ungene men de skjønner ikke behovene til barna og dette har gjort skade på ungene. Det er først nå barna har startet i barnehage og barnehagen har meldt bekymring. Ingen andre instanser har observert dem lenge nok til å se noe galt tidligere da foreldrene har oppført seg sært men, normalt nok på helsestasjonen, hos legen etc. Alle bekjente av dem sa at det offentlige kom til å fange det opp før eller siden, så ingen venner eller familie ville sette den bjella på katten. Istedet er de i bunnløs sorg nå fordi de mest sannsynlig kommer til å miste både 1 åringen, 2 åringen og 3 åringen sin. Hadde noen bare sagt ifra den første lå i magen så kunne de kanskje fått hjelp allerede da, og dette kunne kanskje gått bra men, nå har ungene tatt for mye skade, dessverre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå