Gå til innhold

Hvor mange barn har dere?

Fremhevede innlegg

Gjest Pleneier
Skrevet (endret)

Fire barn med tre mødre. Bor nå i Thailand. En på vei her og.

Endret av Pleneier
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 33 år og har 2 barn på 9 og 10 år. Helt fint for oss. Hadde lyst på en til, men slo det fra oss. Er glad for det nå. De er så store og selvstendige nå :) Har en del dyr også, så får utløp for den tredje der 😄

Anonymkode: 2af00...1b9

AnonymBruker
Skrevet

Har ett barn, ønsket to.

Prøvde i mange år på søsken og klarte bli langvarig syk type uten arbeids- og omsorgsevne for det barnet vi har og meg selv 🙈

Mistet liksom hele livet av det valget - men man vet jo aldri om det ville skjedd uansett 🤷‍♀️

Anonymkode: f3528...e59

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enebarn, og jeg savnet aldri søsken. Foreldrene mine sørget for å bosette seg i boligfelt med jevnaldrende barn, og lot meg være sosial mye etter skoletid. 

Hun spør etter søsken, men husk at hun ikke er moden nok til å forstå hva det faktisk innebærer :) Dette er et valg dere voksne tar helt alene, uten at andre skal få påvirke.

Anonymkode: 3af80...020

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 4 barn, ble sammen med mannen min når tvillingene hans var neste 2 år. Så føler de er mine egne, så vi har 6 barn 😊 Bor hos oss fast 😁

Anonymkode: 54376...0dd

AnonymBruker
Skrevet

Har et barn på 8 år, og flere dyr. Hun har mange venner, og selv om hun en periode, sørlig i 3-5-års alderen spurte mye etter søsken, så trives hun godt alene også. 

Ang at søsken er verdifullt, så er det fordeler og ulemper med alt. Søsken med nært og godt forhold er fantastisk, men det har man ingen garanti for. Jeg ønsker meg oppriktig ikke flere barn, så skulle jeg fått en til ville det vært KUN for å skaffe en venn til mitt eksisterende barn, og hva da om de ikke kom særlig godt overens? Da ville vi fått alle de negative tingene (mindre tid, mindre penger, mindre overskudd, mer bråk, mer rot, mer grising, krangling og stress), uten at barnet hadde fått sin for livet venn, selv om vi selvsagt hadde blitt glad i den neste også. Kanskje hadde den neste ungen feilt noe, og dermed rasert hele familien? Verdt risikoen om man inderlig ønsker seg barn. Ikke verdt risikoen om man kun gjør det fordi man har en somatisk ide om at søsken er bra.

Mannen min har nesten ingen kontakt med sine søsken, kun plikt-kontakt noen få ganger i året. Jeg har et godt forhold til min søster, men vi bor på motsatt ende av landet, så sees sjeldent, og i barndommen hadde vi svært lite glede av hverandre, vi ble ikke venner før etter vi var 20.

Anonymkode: fac53...7a1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk første, bestemte meg for at det ble med han ene da jeg synst ting var tøft. Men så ble jeg uplanlagt gravid med nr 2 når storebror var 7 år. Nå er lillebror 4 år, å jeg har lyst på nr 3 😅 Jeg har forøvrig 3 søsken selv, og er sjelglad for det da jeg ikke har noen venninner. 

Anonymkode: be899...6b3

Skrevet

1 barn. Vurderte et til ettersom førstemann maste noen år, men kom aldri så langt. Nå er enebarnet glad for mangelen på søsken etter å ha vært med venner hjem etter skolen med masete småsøsken. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Rosi skrev (1 minutt siden):

1 barn. Vurderte et til ettersom førstemann maste noen år, men kom aldri så langt. Nå er enebarnet glad for mangelen på søsken etter å ha vært med venner hjem etter skolen med masete småsøsken. 

Du skal være glad det gikk den veien. Mine barn har tre venner som er enebarn. Ved middagsbordet en dag vi hadde alle tre på besøk sa den ene at hun likte bedre å være hos oss hvor det var flere å være sammen med, hjemme hos henne var det kjedelig og ensomt. De to andre enebarna nikket ivrig og sa seg enig og sa de skulle ønske de også hadde søsken. 

Anonymkode: 33483...b5a

Skrevet

Ett barn. Det er både vi og barnet fornøyd med. Hadde uansett ikke fått flere, selv om barnet hadde ytret ønske om søsken. Det er virkelig noe som et barn ikke burde ha noe innflytelse over. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du skal være glad det gikk den veien. Mine barn har tre venner som er enebarn. Ved middagsbordet en dag vi hadde alle tre på besøk sa den ene at hun likte bedre å være hos oss hvor det var flere å være sammen med, hjemme hos henne var det kjedelig og ensomt. De to andre enebarna nikket ivrig og sa seg enig og sa de skulle ønske de også hadde søsken. 

Det hjelper å ha venner boende 100meter unna og mamma med felles interesser. Jeg har selv 7 yngre søsken i en dine/mine/våre versjon, og selv om jeg selvfølgelig er glad i dem følte jeg veldig på at jeg ble nedprioritert som den største. De var kilde til mye konflikt mellom meg og mine foreldre. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Omvendt her😁 Her sier 8-åringen at han er glad for å være enebarn.  At vi har det så godt og stille hjemme😁

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Snart 2 barn, ønsker meg minst 3

Anonymkode: 1765f...ca0

AnonymBruker
Skrevet

Vi har to. Søskenkjærligheten og det å alltid ha en lekekamerat er det umulig å sette en pris på. Samtidig så blir det jo litt annerledes for deg, TS, siden datteren din alt er 5 år og kommer til å være minst 6 før hun evt. blir storesøster. Da kommer de ikke til å ha samme interesser eller ha lyst til å gjøre de samme tingene, så med stor aldersforskjell på barna blir det nok litt annerledes. Vi valgte to tette nettopp fordi vi ønsket at de skulle være mest mulig på samme nivå ift. lek og interesser. 

Anonymkode: 0369f...011

AnonymBruker
Skrevet
Skapelse G. Røt skrev (7 timer siden):

Jeg er frivillig barnløs 😊

Hvorfor er du innpå Barn & familie-siden på KG da?

Anonymkode: 8d117...a39

• Liker 3
Skrevet

Ingen. Jeg er ikke frisk nok til å få barn.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor er du innpå Barn & familie-siden på KG da?

Anonymkode: 8d117...a39

Dette må være noe av det dummeste svarene jeg kan se her på kg.

Kg er en åpen arena der alle kan delta i alle tråder og tema. Det er ofte jeg svarer som ab her inne under barn og familie og merkelig nok er det mange av disse innleggene jeg får mange + på og mange av de med barn som er enige med meg. Men pga jeg ikke har barn så dukker fordommer inn til folk med barn inn om jeg skriver med nick.

Spørsmålet er stilt i et åpent plenum her på kg, og viss en ser på "nye innlegg" går en inn på tråden ikke forumskategori. "Hvor mange barn har du?"  Det er et spm absolutt alle kan svare på😉

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
skreppamedleppa skrev (1 minutt siden):

Spørsmålet er stilt i et åpent plenum her på kg, og viss en ser på "nye innlegg" går en inn på tråden ikke forumskategori. "Hvor mange barn har du?"  Det er et spm absolutt alle kan svare på😉

Signerer denne. Jeg går aldri inn på spesifikke forumskategorier, jeg scroller gjennom "nye innlegg" på forsiden.

Anonymkode: e9f80...b70

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

9 barn, det blir flere dersom Gud ønsker det.

Stolt medlem i Smiths Venner.

Anonymkode: d052f...280

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...