Gå til innhold

Hvor mange barn har dere?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er selv enebarn, og ville ikke at mitt barn skulle være enebarn. Mannen har mange søsken, og ønsket det samme for sine barn. Så vi visste, før vi i det hele tatt begynte å prøve på nr 1, at vi skulle ha minst to. 

For å unngå å havne i din situasjon, der du ser litt mørkt på å " begynne på nytt", så gikk vi for to tette. Det var bare å fortsette mens vi først var igang med bleieskift og nattevåk. Det har fungert veldig fint, det er helt topp å ha barn i samme "fase" der de liker de samme tingene samtidig. Vi har kjørt samme leggetid på begge, veldig praktisk. 

Anonymkode: 5facd...9e8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har 2 barn. Lyst på en til 😁

Anonymkode: 764f7...3b3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 3, er alene med dem (2 av de har helgesamvær +litt ferie, 1 har jeg 100%). Og det krever en hel del av meg. Men når jeg ser gleden til barna, hvor mye de lærer av og med hverandre, hvordan de tar seg av hverandre (selv minsten som er under 3 år trøster og koser) så angrer jeg absolutt ikke på de 3 jeg har. Selv om jeg ser at det begrenser seg på tid og muligheter for alt de vil ha og gjøre. Gjør så godt jeg kan med det jeg har, og håper det er godt nok. 

Men uansett. Dette er ditt valg, nå skal dere få en hund og enebarn krever en hel del for de er mer "vant" til å få full oppmerksomhet. Vent og se til dere føler dere "klare" eller ferdige ☺️ Det er jo ingen som sier man "må" ha 2 eller 5 eller 10 eller ingen for den saks skyld, det bestemmer dere helt selv. Hvis familie svarer negativt er det jo bare å si "akkurat nå vil vi ha en hund, om det kommer et søsken med tiden får vi se for det har vi ikke bestemt oss for enda. Enn så lenge er vi fornøyd med familien vår akkurat som den er." 

Å ha én er mer enn godt nok for mange, er jo deres familie og deres liv som teller her ☺️

Anonymkode: dc4d6...d2b

Skrevet

Vi har fem barn (9, 17, 21, 22 & 27 år).

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ett, han er 2,5 år. Jeg er alene med ham, og han ene er mer enn nok 😅

Ønska meg egentlig aldri barn, og ønsker meg absolutt ikke flere. Babytiden var et mareritt, mye på grunn av en partner som fikk totalpanikk av å bli pappa. Så mulig det har skremt meg også, jeg ble så utmattet at jeg ikke husker store deler av det første året. Nå begynner han å klare mye selv, han sover hele natta og er bare verdens beste lille menneske.

"Heldigvis" er jeg såpass gammel at jeg ikke har tid til en til 😛 

Anonymkode: 07e6c...237

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Hvor gammel er dere? Og hvor gammel er barnet? :)

Ts

Anonymkode: 98f3d...4a0

32 år + 4 år

Anonymkode: d585f...805

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

32 år + 4 år

Anonymkode: d585f...805

Hehe samme som oss nesten :) 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Vi er i midten av 30-årene og har ett barn på snart 5. Etter en traumatisk fødsel og påfølgende fødselsdepresjon milevis vekk fra familie og nettverk, er jeg veldig usikker på om jeg tør å prøve igjen... Kjenner på samme samvittigheten, og unner jo barnet søsken... Så hva gjør man? Vi har det kjempefint slik det er nå♥️

Anonymkode: 2e5cb...8d0

• Liker 1
Skrevet

Vi har tre barn, det var det vi ønsket oss også. Jeg synes dere skal få flere barn hvis det er det dere ønsker dere, ikke for datterens skyld. Det er helt vanlig at enebarn eller det yngste barnet i en søskenflokk etterspør en lillebror/lillesøster, når skal man da slutte? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Vi er i midten av 30-årene og har ett barn på snart 5. Etter en traumatisk fødsel og påfølgende fødselsdepresjon milevis vekk fra familie og nettverk, er jeg veldig usikker på om jeg tør å prøve igjen... Kjenner på samme samvittigheten, og unner jo barnet søsken... Så hva gjør man? Vi har det kjempefint slik det er nå♥️

Uff det var fælt å høre ❤️ Håper det går bra med deg nå. Jeg har hatt fin fødsel heldigvis, men var kjemperedd og hadde angstanfall under fødselen. Hadde en fantastisk jordmor ellers vet jeg ikke hvordan det hadde gått. Så når jeg tenker tilbake på det så sitter jeg igjen med en fin opplevelse, selv om der og da var det litt grusomt 😕 søkte du hjelp for dette? Eller gikk det over av seg selv? 
ts

AnonymBruker
Skrevet

Har 2 barn, ett av hvert kjønn. De har så masse kjærlighet og glede mellom seg. Er så glad for at vi fikk en til ❤

Anonymkode: 0f573...26e

AnonymBruker
Skrevet

Har 1 barn, og har ikke lyst på flere 😊 Barnet er 2 og vi er i begynnelsen av 30 årene

Anonymkode: 51770...511

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Uff det var fælt å høre ❤️ Håper det går bra med deg nå. Jeg har hatt fin fødsel heldigvis, men var kjemperedd og hadde angstanfall under fødselen. Hadde en fantastisk jordmor ellers vet jeg ikke hvordan det hadde gått. Så når jeg tenker tilbake på det så sitter jeg igjen med en fin opplevelse, selv om der og da var det litt grusomt 😕 søkte du hjelp for dette? Eller gikk det over av seg selv? 
ts

Takk, det går veldig fint nå♥️ ...bortsett fra frykten for å prøve igjen da. Tenker mange ganger at jeg skulle ønske jeg var som "alle andre", som klarer å legge bort vanskelige minner og kjøre på med åpent sinn! Godt å høre at du hadde en så flott jordmor. Det har mye å si!

Jeg knakk sammen hos legen noen måneder etter fødselen, og fikk noen samtaler med sykepleier. Det hjalp 0. Sakte men sikkert ble det bedre😊 Nå er alt bra, og det er nok litt derfor jeg frykter en potensiell "rykk tilbake til start"🙉. Samtidig, så kan det jo gå bedre enn første gang. Vanskelig valg!😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Takk, det går veldig fint nå♥️ ...bortsett fra frykten for å prøve igjen da. Tenker mange ganger at jeg skulle ønske jeg var som "alle andre", som klarer å legge bort vanskelige minner og kjøre på med åpent sinn! Godt å høre at du hadde en så flott jordmor. Det har mye å si!

Jeg knakk sammen hos legen noen måneder etter fødselen, og fikk noen samtaler med sykepleier. Det hjalp 0. Sakte men sikkert ble det bedre😊 Nå er alt bra, og det er nok litt derfor jeg frykter en potensiell "rykk tilbake til start"🙉. Samtidig, så kan det jo gå bedre enn første gang. Vanskelig valg!😊

Jeg holdt på å dø etter fødselen av eldstemann, så det satt langt inne å få en til. Jeg var jo livredd for at det samme skulle skje igjen!! Så jeg gikk mange runder med meg selv, men landet til slutt på at ønsket om et barn til veiet opp for de mulige risikoene. Og det er jeg SÅ glad for den dag idag, her jeg sitter med verdens skjønneste lille lillesøster trygt i armene mine❤️

Fødselen ble ikke helt udramatisk, men det gikk helt fint med oss begge, og jeg føler at så lenge vi har så flott helsevesen her til lands er man virkelig i de tryggeste mulige hender og det går som oftest fint med både mor og barn. Selvsagt har man ingen garantier, men for min del kom jeg frem til at det var en risiko jeg var villig til å ta. Det er jo tross alt ganske farlig å sette seg inn i en bil og kjøre avgårde på motorveien også😅

Anonymkode: d46de...9e6

• Liker 2
Skrevet

Jeg er barnfri. Har liksom aldri hatt lyst på dette med 1,53 barn, hvit stakitt gjerde og sånne type ting. Er 37 om det skulle på noen måte spille inn..

AnonymBruker
Skrevet

Er 36 år, venter straks nr 2 - en jente. Har en gutt på 3 år fra før. Tror dette blir bra, og det holder for oss med 2. I dagens samfunn kan jeg personlig ikke skjønne hvorfor man skal ha mer enn 2 barn

Anonymkode: ce901...1f6

Skrevet

Jeg er 36 og samboeren min blir 38 i år. Vi har 1 barn på 2.5 år. Jeg drømmer om ett barn til, men pga min helsesituasjon både psykisk og fysisk så et det mulig at det blir bare med drømmen. Samboeren er mye bortreist i jobben så å ha alt ansvaret for 2 når han er på jobb er litt skremmende. 😔

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg føler med deg ❤️ Jeg vil gjerne at barnet vårt skal få ett søsken, men vet ikke om psyken min takler det. 😔

• Liker 1
Skrevet

Jeg har kun ett barn, og det er jeg glad for i dag, siden jeg er skilt og måtte forsørge og kjøpe stor nok leilighet for to personer (meg og tenåringen). Skulle jeg kjøpt leilighet med enda ett soverom til barn nummer to, hadde jeg ikke hatt råd og ikke fått lån, fordi det er jo dyrere. Vi bor i Oslo, og det er dyrt her.

Så alt i alt er jeg glad jeg tok beslutningen som 38 åring at det ikke blir flere barn på meg - det holder med den ene jeg har.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...