AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #1 Skrevet 25. mai 2021 Vi er i begynnelsen av 30 årene og har bare ett barn, en jente på snart 5 år. Vi er ikke klare for barn nr 2 ennå og jeg må ærlig innrømme at jeg vet ikke om det i det hele tett blir nr 2. Jenten vår vokser og vi synes det er deilig at hun klarer mer og mer selv. Vi er kjempestolt av henne, men hun maser om lillebror eller lillesøster nesten daglig. Og jeg får dårlig samvittighet ovenfor henne. For jeg kan ikke love henne noe. I slutten av sommeren får vi en hund, en liten valp. Det gleder hun seg til. Rasen vi skal ha krever litt, så det passer liksom ikke med en baby. Iallefall ikke nå i nærmeste fremtid og jo mer tid som går, jo mindre lyst får man. Det å begynne helt på nytt liksom. Vi har det så fint som vi har det nå. Og jeg vil ikke endre på noe. Kanskje forblir det bare med ett barn? Men føler det er litt sånn at man «må» jo ha minst to for å være «den perfekte familie». Folk i familien begynner jo å forvente at vi lager flere barn etterhvert, så bestemmer vi oss for en hund som tar mye tid og da blir de litt skuffet. En hund liksom? 😅 Anonymkode: 98f3d...4a0 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #2 Skrevet 25. mai 2021 1 stk. Og det er helt perfekt for oss. Masse tid, energi, og bedre økonomi. Passer på at barnet har god kontakt venner og slektninger på samme alder. Anonymkode: d585f...805 7
Blondiemamma Skrevet 25. mai 2021 #3 Skrevet 25. mai 2021 2 barn. Søsken er veldig verdifullt (Men det blir jo litt krangling også, da). 4
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #4 Skrevet 25. mai 2021 Vi har 3 barn. Vurderer en til. Minstemann er 8 år nå. Jeg syns bare det hadde vært koselig å begynne på nytt 🙂 Vi er forskjellige... Anonymkode: 808f4...0e5 6
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #5 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vi er i begynnelsen av 30 årene og har bare ett barn, en jente på snart 5 år. Vi er ikke klare for barn nr 2 ennå og jeg må ærlig innrømme at jeg vet ikke om det i det hele tett blir nr 2. Jenten vår vokser og vi synes det er deilig at hun klarer mer og mer selv. Vi er kjempestolt av henne, men hun maser om lillebror eller lillesøster nesten daglig. Og jeg får dårlig samvittighet ovenfor henne. For jeg kan ikke love henne noe. I slutten av sommeren får vi en hund, en liten valp. Det gleder hun seg til. Rasen vi skal ha krever litt, så det passer liksom ikke med en baby. Iallefall ikke nå i nærmeste fremtid og jo mer tid som går, jo mindre lyst får man. Det å begynne helt på nytt liksom. Vi har det så fint som vi har det nå. Og jeg vil ikke endre på noe. Kanskje forblir det bare med ett barn? Men føler det er litt sånn at man «må» jo ha minst to for å være «den perfekte familie». Folk i familien begynner jo å forvente at vi lager flere barn etterhvert, så bestemmer vi oss for en hund som tar mye tid og da blir de litt skuffet. En hund liksom? 😅 Anonymkode: 98f3d...4a0 Jeg er enebarn og søsken var et stort savn også den dag i dag. Så jeg fikk 4 barn selv😅 Anonymkode: 4d956...1e2 5
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #7 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er enebarn og søsken var et stort savn også den dag i dag. Så jeg fikk 4 barn selv😅 Anonymkode: 4d956...1e2 Og jeg har søsken, som jeg ikke har kontakt med utover et par familiemiddager i året, og har 1 barn selv Anonymkode: d585f...805 7
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #9 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): 1 stk. Og det er helt perfekt for oss. Masse tid, energi, og bedre økonomi. Passer på at barnet har god kontakt venner og slektninger på samme alder. Anonymkode: d585f...805 Hvor gammel er dere? Og hvor gammel er barnet? Ts Anonymkode: 98f3d...4a0
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #10 Skrevet 25. mai 2021 Skapelse G. Røt skrev (4 minutter siden): Jeg er frivillig barnløs 😊 Ikke noe dyr heller? 😅 Anonymkode: 98f3d...4a0 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #11 Skrevet 25. mai 2021 Blondiemamma skrev (10 minutter siden): 2 barn. Søsken er veldig verdifullt (Men det blir jo litt krangling også, da). Jeg ønsket meg liksom søsken da jeg var liten selv og tenkte at jeg skal søren meg ikke lage bare ett barn som skal føle seg ensom 😅 Men sånn er det nå. Har jo ikke bestemt oss for hverken ene eller andre. Men heldigvis har datteren vår masse venner og på min mann sin side er det mange søskenbarn så hun mangler ingenting. Men det er klart det er spesielt med egen søster eller bror og hun ville blitt så stolt 🥰 uff 🙈 ts Anonymkode: 98f3d...4a0
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #12 Skrevet 25. mai 2021 Har to barn i form av katter. Det holder😍 skal kanskje presse ut et par når jeg nærmer meg 40 for å kunne få litt besøk om jeg er så uheldig å ikke dø før jeg havner på omsorgshjem. Men enn så lenge er jeg frivillig menneskebarnløs Anonymkode: cb9b2...624 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #13 Skrevet 25. mai 2021 Ingen, og det holder i lange baner. Anonymkode: b1a46...8b7 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #14 Skrevet 25. mai 2021 Jeg er som deg, synes det er sååå digg at vår straks 3 åring klarer seg selv og at alt går så fint. Vi får alenetid på kvelden, lett barnevakt, har grei økonomi, klarer å følge henne opp og så videre. Mannen har mast om en nr 2 og jeg har vært veldig skeptisk siden alt er så greit nå og vil slippe å starte hele småbarnsprossessen på ny. Meeen jeg har klart å blitt gravid allikevel, så da ble det visst 2 da 😂 Men etter dette sier jeg stopp, da jeg også kjenner min begrensing når det kommer til oppfølging ifh barnehage, skole, aktiviteter og så videre. Jeg er ikke den personen som kan ha 5 kids liksom og klare å sjonglere alt, det vet jeg! I følge boliglånskalkulatorene så mister man noen hundre tusen i lån pr barn også, noe å tenke på hvis dere ikke har kjøpt allerede såklart 🙂 Vi skulle egentlig kjøpe hus først, men nå skjedde dette, så tror ikke vi får det til med det første Anonymkode: a28f2...9d3
MarianneE Skrevet 25. mai 2021 #15 Skrevet 25. mai 2021 Et barn født i 2007, vi ønsket ett eller to til, men naturen sa at her ble det bare det ene. Heldigvis er hun verdens beste unge. 😄
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #16 Skrevet 25. mai 2021 1 og skal bare ha 1 😊 barn maser uansett! Jeg har 2 store søstre men maste på mamma «hele tiden» om en lillesøster/bror. Anonymkode: 3d9cb...876
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #17 Skrevet 25. mai 2021 Ingen, og det har jeg tenkt å fortsette med. Anonymkode: e9f80...b70 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #18 Skrevet 25. mai 2021 Jeg er 36 og har to sønner på 8 og 6 år. Bestemte meg året etter at nr. 2 ble født at han ble sistemann. Har ikke hatt noe behov eller ønske om flere barn. Faktisk fant jeg ut at jeg ikke hadde helt kapasitet til to, men alt går jo. Ble skilt også, så godt jeg har to og ikke flere. Anonymkode: d9946...c86
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #19 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg er som deg, synes det er sååå digg at vår straks 3 åring klarer seg selv og at alt går så fint. Vi får alenetid på kvelden, lett barnevakt, har grei økonomi, klarer å følge henne opp og så videre. Mannen har mast om en nr 2 og jeg har vært veldig skeptisk siden alt er så greit nå og vil slippe å starte hele småbarnsprossessen på ny. Meeen jeg har klart å blitt gravid allikevel, så da ble det visst 2 da 😂 Men etter dette sier jeg stopp, da jeg også kjenner min begrensing når det kommer til oppfølging ifh barnehage, skole, aktiviteter og så videre. Jeg er ikke den personen som kan ha 5 kids liksom og klare å sjonglere alt, det vet jeg! I følge boliglånskalkulatorene så mister man noen hundre tusen i lån pr barn også, noe å tenke på hvis dere ikke har kjøpt allerede såklart 🙂 Vi skulle egentlig kjøpe hus først, men nå skjedde dette, så tror ikke vi får det til med det første Anonymkode: a28f2...9d3 Haha! Vi er heldigvis enige begge to at det holder med en foreløpig. Men det er klart jeg savner å gå turer med barnevogn og har egentlig hatt veldig fin tid da datteren vår var baby. Men nå blir det altså hund først, så ser vi hvordan det går og hvordan det blir med økonomi og tid til overs generelt. Men ja, skal jeg ha ett barn til senere så blir det iallefall ikke flere etter det. Som du sier, man skal klare å «håndtere» situasjonen med flere barn, følge opp alle sammen og tillegg klare å ta vare på huset 😅 vi har nå nylig flyttet til en enebolig. Pusset opp det viktigste, men det gjenstår litt mer. Og så blir det litt jobbing ute til sommeren da vi skal gjerde inn tomten med tanke på hund og generelt. ts Anonymkode: 98f3d...4a0
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #20 Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er 36 og har to sønner på 8 og 6 år. Bestemte meg året etter at nr. 2 ble født at han ble sistemann. Har ikke hatt noe behov eller ønske om flere barn. Faktisk fant jeg ut at jeg ikke hadde helt kapasitet til to, men alt går jo. Ble skilt også, så godt jeg har to og ikke flere. Anonymkode: d9946...c86 Jeg er litt sånn og at det blir for mye med to, iallefall nå. Fordi vår på 5 krever fortsatt litt og det skal man ha ork til. Og gå gravid, jobb og hus + en hund kan blir litt mye. Da må datteren vår bli enda større sånn at man kan få hjelp av henne på sikt 😅 ts Anonymkode: 98f3d...4a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå