Gå til innhold

FHI åpner for vaksinering av hele familier... hvem skal de nedprioritere?


Eletrikerfruen

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Illuminatum said:

Ja, jeg mener det er viktigere at ledelsen i landet kan fungere enn at absolutt alle butikker er åpne. Det med forhøyet risiko er i all hovedsak vaksinert eller blir det i løpet av en uke eller to.

Erna fikk i forrige uke ja. Hun er både over 60 år men skal i Juni delta på NATO toppmøte. Tenker du kanskje Norge skulle deltatt via videolink mens de andre møtes?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zgK2Qw/her-faar-erna-solberg-foerste-vaksinedose 26. april. Ikke forrige uke :)

Du syns altså at det er akseptabelt at det skal gis vaksiner til dem like før ferien? :sjenert: Og at de som voksne mennesker ikke er i stand til å vente noen uker som resten av befolkningen? Det er selvfølgelig viktig at de vaksinerer seg før de skal på ferie. Det er snakk om maks åtte uker. Det har hele veien vært snakk om at hele befolkningen over 18 år skal ha fått første dose i løpet av juli.

Endret av Blått
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blått skrev (5 minutter siden):

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zgK2Qw/her-faar-erna-solberg-foerste-vaksinedose 26. april. Ikke forrige uke :)

Du syns altså at det er akseptabelt at det skal gis vaksiner til dem like før ferien? :sjenert: Og at de som voksne mennesker ikke er i stand til å vente noen uker som resten av befolkningen? Det er selvfølgelig viktig at de vaksinerer seg før de skal på ferie. Det er snakk om maks åtte uker. Det har hele veien vært snakk om at hele befolkningen over 18 år skal ha fått første dose i løpet av juli.

I forhold til Erna skrev jeg uke i stedet for måned. Det er helt rett det du skriver.

Ellers mener jeg det er riktig at nøkkelpersoner får satt dosene nå. Da vil de kunne være fullvaksinert før valget.

Det er snakk om 1/400 del av dosene denne uken. I de fleste land er allerede ledelsen vaksinert for lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (1 time siden):

Selvfølgelig. Det er viktigere at man vaksinerer politikerne enn at man tar barnehageansatte, lærere, helsepersonell, butikkansatte, småbarnsforeldre og andre som har forhøyet risiko. Det er sagt at alle over 18 skal ha fått sitt første stikk i løpet av juli, så valget er det ingen krise med om de hadde ventet på tur. :) Det er jo faktisk fellesferien nå. 

For såvidt så fikk Erna sin første dose forrige måned. :) 

Noen hundre doser til storting/regjering nå har så og si ingen innvirkning på tilgangen til lærere, sykepleiere osv. De skulle selvsagt ha blitt prioritert før, men det er uansett lovlig sent nå, det burde ha blitt gjort helt i begynnelsen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Illuminatum skrev (50 minutter siden):

I forhold til Erna skrev jeg uke i stedet for måned. Det er helt rett det du skriver.

Ellers mener jeg det er riktig at nøkkelpersoner får satt dosene nå. Da vil de kunne være fullvaksinert før valget.

Det er snakk om 1/400 del av dosene denne uken. I de fleste land er allerede ledelsen vaksinert for lenge siden.

Og dette er vel poenget: vi legger opp til at valget går som planlagt, og da må det sikres at det kan kjøres valgkamp og det er som med grupperunk; det er my som kan gjøres på nett, men det mest intime må gjøres i spyttbar nærhet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...